Originally posted by Jarse
View Post
X5:n kulutus?
Collapse
X
-
Kannattaa muistaa se tosiasia, että ottomoottorin hyötysuhde on heikoimmillaan juurikin pintakaasulla...
-
Originally posted by Axu83 View PostEka pointti on hyvä, mutta toiseen täytyy sanoa että bemu tuskin pitää autoa seuraavaa 3 vuotta
Ei varmaan pidäkkään, mutta tuon päivän lähestyessä näiden V8 mallien kiinnostavuus=jälleenmyynti/jälleenmyyntiarvo laskee huomattavasti suhteessa tuohon 3.0i malliin. Eli juuri nyt V8 version ostaminen ei ole välttämättä pääomamielessä se järkevin veto.
Leave a comment:
-
Eka pointti on hyvä, mutta toiseen täytyy sanoa että bemu tuskin pitää autoa seuraavaa 3 vuottaOriginally posted by Hemi View Post3.0i:n oikeat 50/50 keskikulutukset on kuitekin 3-4L pienemmät+ että tulevaisuudessa mahdolliset päästöihin sidotut vuosittaiset verot ovat luonnollisesti pienemmät.
Leave a comment:
-
Eiköhän näiden koneiden hyötysuhde ole jopa aavistuksen kutosen puolella, joten eiköhän tuon massan liikkeelle saamiseen tarvita ihan sama energiamäärä.Toki tuo V8 menee "pintakaasulla", mutta se "pintakaasu" kyllä kuluttaa ihan saman kuin kutosen sentin syvemmällekkin painettu kaasupoljin.Originally posted by S.P.R View PostMenee varmaan, mutta kulutus kasvaa sitten reilusti kun tullaan kaupunkiin tai taajamaan missä täytyy välillä pysähtyä ja saada sitten uudestaan massa liikkeelle ja tulee enemmän nopeuden muutoksia. E39 530iA vie meillä taajama-ajossa näin kesällä vähän reilut 12 litraa sataselle. Siihen tulee se 2-3 litraa
X5 lisää päälle ja ollaan jo aika lähellä V8 kulutusta. Muutenhan tuo 3 litran kone on kyllä mainio, mutta kulutuksen takia en vaihtaisi V8:ia siihen.
No, ihan aikuisten oikeasti tuo 3.0i kuluttaa joka suhteessa ja jokaisessa ajotilanteessa vähemän kuin kasimallit ja tuollakin koneella X5 liikkuu kyllä todellakin aivan riittävästi. Eli kuitenkin sen verran riittävästi että tuo V8 on 99.9%:sti vain mukana kuljetettavaa kuollutta massaa....siis jos poltetut bensat menee omasta pussista. Ne ketkä muuta väittää, eivät 3.0i X5:sta ole ikinä ajaneet. Toki jos rahaa oikeasti riittää poltettavaksi asti, niin sitten ehdottomasti 4.6iS.
3.0i:n oikeat 50/50 keskikulutukset on kuitekin 3-4L pienemmät+ että tulevaisuudessa mahdolliset päästöihin sidotut vuosittaiset verot ovat luonnollisesti pienemmät.
Leave a comment:
-
Menee varmaan, mutta kulutus kasvaa sitten reilusti kun tullaan kaupunkiin tai taajamaan missä täytyy välillä pysähtyä ja saada sitten uudestaan massa liikkeelle ja tulee enemmän nopeuden muutoksia. E39 530iA vie meillä taajama-ajossa näin kesällä vähän reilut 12 litraa sataselle. Siihen tulee se 2-3 litraaOriginally posted by bemu2000 View Post8,1s luvattu 3,0i:lle sataseen ja jos 530i menee 7 litraan matka-ajossa, niin täytyyhän X5:n helposti kymppiin mennä?
X5 lisää päälle ja ollaan jo aika lähellä V8 kulutusta. Muutenhan tuo 3 litran kone on kyllä mainio, mutta kulutuksen takia en vaihtaisi V8:ia siihen.
Leave a comment:
-
8,1s luvattu 3,0i:lle sataseen ja jos 530i menee 7 litraan matka-ajossa, niin täytyyhän X5:n helposti kymppiin mennä?Originally posted by Jarse View Post4.6is, 10000 mailia takana ja keskikulutus 15.7 L/100 km.
Maantiellä n. 12.5-13 L, mutta kaupungissa 16-17 L.
IS malli kuluttaa hieman enemmän kuin 4.4 johtuen lyhemmästä perän välityksestä.
Mutta älä ainakaan sitä 3.0i:tä osta. Se kuluttaa melkein yhtä paljon kuin 4.4
mutta ei sitten oikein kulje. Tuota pienempää konetta joutuu sitten polkemaan enemmän että saa liikkumaan kun V8:lla pääsee pintakaasulla.
Leave a comment:
-
Dieseli ei ilmeisesti ollut vaihtoehto mutta tässä kuitenkin:
X5 3.0dA, maantiellä 600kg kärry perässä 9,x l/100 ja E21 raato vielä kärryn päällä 10,x l/100.
Leave a comment:
-
4.6is, 10000 mailia takana ja keskikulutus 15.7 L/100 km.
Maantiellä n. 12.5-13 L, mutta kaupungissa 16-17 L.
IS malli kuluttaa hieman enemmän kuin 4.4 johtuen lyhemmästä perän välityksestä.
Mutta älä ainakaan sitä 3.0i:tä osta. Se kuluttaa melkein yhtä paljon kuin 4.4
mutta ei sitten oikein kulje. Tuota pienempää konetta joutuu sitten polkemaan enemmän että saa liikkumaan kun V8:lla pääsee pintakaasulla.
Leave a comment:
-
Sanotaanko niin, että sen verran on faktaa tuon 4.4L X5:n kulutuksesta että tuollaisella 50/50 keskinopeudella nyt vuoden vaihteesta asti mitattu(=todellinen) 9000tkm:n keskikulutus on eräässä Suomiyksilössä 16.2l(ajotietokone näyttää puolisen litraa vähemmän).
Leave a comment:
-
Äläs nyt nössöile, ei toi E39-malmikasakaan liiku tolla 4.4:lla.
Eli mummielest diesel tai 4.4.
Leave a comment:
-
kyllä mä tota 15-16L sekalaisessa ajossa vähän aattelinkin, vielä kun sais joltain omistajalta faktaaOriginally posted by V-Power View Postmulla on tossa 540i Touringissa sama kone kun X5:tosessa eli m62b44 ja mä poletan tota toisinaan,mutta pääsääntöisesti rauhallista sekaajoa.Ajotietokone näyttää 13,7l/100km.X5:sessa se varmasti nousee sen 2-3l niinkuin rahu edellä sanoi,johtuen isommasta painosta!
kyllä se taitais tohon 3,0i:hin kallistua, kun tiisselit on saksassa niin pirun arvossaan. kaippa toi 3 litranen motti vie tollasta malmikasaa kuitenkin lähes samaan malliin mitä 2,8i E39 tourinkia... :think
Leave a comment:
-
mulla on tossa 540i Touringissa sama kone kun X5:tosessa eli m62b44 ja mä poletan tota toisinaan,mutta pääsääntöisesti rauhallista sekaajoa.Ajotietokone näyttää 13,7l/100km.X5:sessa se varmasti nousee sen 2-3l niinkuin rahu edellä sanoi,johtuen isommasta painosta!
Leave a comment:
-
X5:n kulutus?
voiskos omistajat kertoa hieman ko. pelin kulutuksesta... lähinnä kiinnostais 3,0i ja 4,4i todelliset (ei mainoksesta luetut) kulutukset. samoilla koneilla E39:n kulutukset on tiedossa, mut kuinkahan paljon tuo massa vaikuttaa :thinkTags: None
Leave a comment: