Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 (X5) todella mystinen lämpeämättömyysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #31
    Originally posted by teropa View Post
    Varuste 167?

    ETK:stako tuon näkee?

    Tero
    Kerro auto VIN niin siitä selviää, tai sitten marmoritiskille
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #32
      Originally posted by dunky View Post
      kerro Auto Vin Niin Siitä Selviää, Tai Sitten Marmoritiskille
      Lv62419
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #33
        Originally posted by teropa View Post
        1. Eli jos viskon pysäyttää käsin, ja lämmöt nousee normaaliksi kylmällä koneella, niin siitä huolimatta olet sitä mieltä, että viskossa ei ole vika?
        Jep. Kunnossa oleva viskohan pyörii vapaasti, vain ilmanvastus rajoittaa sen nopeutta. Viskon siirtämä ilma ei vaikuta moottorin lämpöihin niin kauan kuin syylärissä ei kierrä nestettä.

        Originally posted by teropa View Post
        2. Alavesiletku pysyy viileänä. Jos vesi pääsisi kiertämään syylärin läpi, niin ylhäältä tuleva lämmin vesi kaiketi lämmittäisi myös alavesiletkun?
        Lämmittää jos syyläri ei sitä nestettä jäähdytä. Pysäytäpä se flekti ja käytä jonkin aikaa, alavesiletkukin varmasti lämpenee. Jos ei lämpene (ja flekti hajoa), niin sitten vesi pääsee kiertämään termostaatin ohi muuta kautta.
        ---

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9147
          • Oulu

          #34
          Itsekin kovasti ihmettelin, kun osaluettelon mukaan M57N olisi valmistettu myös ilman EGR-jäähdytystä. Siinähän näkyy mainitun, että partikkelisuodattimella varustetussa autossa pitäisi olla EGR-jäähdytys. Kysymys kuulukin, onko korjaukseen liittyen EGR-kiertoon tarvinnut uusia osia, vai onko se jo tehtaalta ollut ilman jäähdytystä.

          Tuon mahdollisen letkujen liitoskohdan voisi vielä tarkistaa alavesiletkulta termarin kupeesta. Jos mitään ohikiertoa ei ole kötöstelty, ainut ongelmapaikka kierron suhteen voi olla enää päätermari. Jos termari tulee koteloineen ja se on jo kolmeen kertaan uusittu, mitä siinä on voinut mennä pieleen?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #35
            Originally posted by teropa View Post
            Lv62419
            Niin tämä auto on käynyt meilläkin ja Kokkolalainen paja on vaihtanut tuon termarin meiltä ostettuun 2kertaa. ETK ei tosiaan anna tähän autoon egr termaria/lämmönvaihdinta koska autossa ei ole 167 varustetta. Ja kolarikorjauksen yhteydessä Jyväskylän Laakkonen on vaihtanut mm. sen egr putken.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by sirkus View Post
              kolarikorjauksen yhteydessä Jyväskylän Laakkonen on vaihtanut mm. sen egr putken.
              Ei vian syy enää olekaan niin mystinen...
              E39 528iA

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #37
                Originally posted by sirkus View Post
                Niin tämä auto on käynyt meilläkin ja Kokkolalainen paja on vaihtanut tuon termarin meiltä ostettuun 2kertaa. ETK ei tosiaan anna tähän autoon egr termaria/lämmönvaihdinta koska autossa ei ole 167 varustetta. Ja kolarikorjauksen yhteydessä Jyväskylän Laakkonen on vaihtanut mm. sen egr putken.
                Cappas cappas...

                Noh. Eli silloin tietänet tapauksen hyvinkin. Viimeisin tieto oli ollut, että merkkihuoltoon Kokkolaan ja auto kuntoon, ja lasku koko paskasta ilm.... Laakkoselle.

                Onko sulla tästä jotain lisätietoa, tai uusia ehdotuksia itsellä mielessä?

                Mitään ohivirtauskötystyksiä ei tuolta kyllä minun silmiini sattunut.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Ei vian syy enää olekaan niin mystinen...
                  Care to elaborate?

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by teropa View Post
                    Care to elaborate?
                    Taitaa kyseinen korjauksen suorittanut liike aiheuttaa TJJ:lle lämpimiä väristyksiä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #40
                      Ei siinä tosiaan mitään kötyksiä näy ja ne osat mitkä sinne on pantu on etk mukaan oikeet. Voihan se tietty olla et etk:ssa on virhe ja autoon kuuluis lämmönvaihdin/egr termari. Ois kiva tietää mitä osia siellä on ollu ennen Laakkosen korjauksia.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9147
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by sirkus View Post
                        Ei siinä tosiaan mitään kötyksiä näy ja ne osat mitkä sinne on pantu on etk mukaan oikeet. Voihan se tietty olla et etk:ssa on virhe ja autoon kuuluis lämmönvaihdin/egr termari. Ois kiva tietää mitä osia siellä on ollu ennen Laakkosen korjauksia.
                        Näinpä! Mutta ei kai EGR-jäähdytys siltikään voi ongelmaa selittää, jos vesiletkuissa ei kerran ole niitä haarautumiskohtia EGR-jäähdyttimelle, eikä siten mitään oikoreittiä jäähdyttimelle päätermarin ohi.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Näinpä! Mutta ei kai EGR-jäähdytys siltikään voi ongelmaa selittää, jos vesiletkuissa ei kerran ole niitä haarautumiskohtia EGR-jäähdyttimelle, eikä siten mitään oikoreittiä jäähdyttimelle päätermarin ohi.
                          Voi perseensuti, pitäis kyllä melkeen otattaa kuvat vielä siitä moottorista. Jos siinä oikeasti kuuluisikin olla se termostaatti. Minusta siinä ei ollut haaroja siihen jäähdyttimelle, mutta pitääkö se vielä tarkistaa. Siinä on niin pirusti letkuja.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • peeämvee
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 283
                            • Taivalkoski

                            #43
                            Originally posted by teropa View Post
                            Voi perseensuti, pitäis kyllä melkeen otattaa kuvat vielä siitä moottorista. Jos siinä oikeasti kuuluisikin olla se termostaatti. Minusta siinä ei ollut haaroja siihen jäähdyttimelle, mutta pitääkö se vielä tarkistaa. Siinä on niin pirusti letkuja.

                            Tero
                            Kyllä siinä nyt todennäköisesti joku vesilinja on laitettu väärin, pitäs kopeloida niitä putkia miten ne lämpenee, mulla meni viimesyksynä E39;stä tuo egr termari ja kaikki lämpö tuntui karkaavan tuota kautta jopa Webastolla lämmittäessä moottori oli haalea mutta tuo egr;n lämmönvaihdin/nestelinja tulikuuma.

                            Comment

                            • sirkus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 2195
                              • kaustinen

                              #44
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Näinpä! Mutta ei kai EGR-jäähdytys siltikään voi ongelmaa selittää, jos vesiletkuissa ei kerran ole niitä haarautumiskohtia EGR-jäähdyttimelle, eikä siten mitään oikoreittiä jäähdyttimelle päätermarin ohi.
                              Todennäköisesti ne muovi putketkin on vaihdettu laakkosella näyttivät ainakin siltä ja niistäkin on 2 vaihtoehtoa. Työkaveri meinas et kysyy BMW.n tekniseltä neuvojalta jos se sais 100% selvyyden mitkä osat sinne kuuluu.
                              Last edited by sirkus; 06-10-2008, 19:52.
                              Chrysler 300c crd touring 2010
                              Daily driver
                              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                              Man cave on wheels
                              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                              Built not bought
                              V8, only juice&milk come in 2 litres

                              Kawasaki zzr1100 fighter


                              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by sirkus View Post
                                Todennäköisesti ne muovi putketkin on vaihdettu laakkosella näyttivät ainakin siltä ja niistäkin on 2 vaihtoehtoa. Työkaveri meinas et kysyy BMW.n tekniseltä neuvojalta jos se sais 100% selvyyden mitkä osat sinne kuuluu.
                                Voitko palata täällä tai privalla asiaan, kun tiedät lisää?

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎