Originally posted by teropa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E53 (X5) todella mystinen lämpeämättömyysongelma
Collapse
X
-
Originally posted by teropa View Post1. Eli jos viskon pysäyttää käsin, ja lämmöt nousee normaaliksi kylmällä koneella, niin siitä huolimatta olet sitä mieltä, että viskossa ei ole vika?
Originally posted by teropa View Post2. Alavesiletku pysyy viileänä. Jos vesi pääsisi kiertämään syylärin läpi, niin ylhäältä tuleva lämmin vesi kaiketi lämmittäisi myös alavesiletkun?---
Comment
-
-
Itsekin kovasti ihmettelin, kun osaluettelon mukaan M57N olisi valmistettu myös ilman EGR-jäähdytystä. Siinähän näkyy mainitun, että partikkelisuodattimella varustetussa autossa pitäisi olla EGR-jäähdytys. Kysymys kuulukin, onko korjaukseen liittyen EGR-kiertoon tarvinnut uusia osia, vai onko se jo tehtaalta ollut ilman jäähdytystä.
Tuon mahdollisen letkujen liitoskohdan voisi vielä tarkistaa alavesiletkulta termarin kupeesta. Jos mitään ohikiertoa ei ole kötöstelty, ainut ongelmapaikka kierron suhteen voi olla enää päätermari. Jos termari tulee koteloineen ja se on jo kolmeen kertaan uusittu, mitä siinä on voinut mennä pieleen?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostLv62419Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostNiin tämä auto on käynyt meilläkin ja Kokkolalainen paja on vaihtanut tuon termarin meiltä ostettuun 2kertaa. ETK ei tosiaan anna tähän autoon egr termaria/lämmönvaihdinta koska autossa ei ole 167 varustetta. Ja kolarikorjauksen yhteydessä Jyväskylän Laakkonen on vaihtanut mm. sen egr putken.
Noh. Eli silloin tietänet tapauksen hyvinkin. Viimeisin tieto oli ollut, että merkkihuoltoon Kokkolaan ja auto kuntoon, ja lasku koko paskasta ilm.... Laakkoselle.
Onko sulla tästä jotain lisätietoa, tai uusia ehdotuksia itsellä mielessä?
Mitään ohivirtauskötystyksiä ei tuolta kyllä minun silmiini sattunut.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostCare to elaborate?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ei siinä tosiaan mitään kötyksiä näy ja ne osat mitkä sinne on pantu on etk mukaan oikeet. Voihan se tietty olla et etk:ssa on virhe ja autoon kuuluis lämmönvaihdin/egr termari. Ois kiva tietää mitä osia siellä on ollu ennen Laakkosen korjauksia.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostEi siinä tosiaan mitään kötyksiä näy ja ne osat mitkä sinne on pantu on etk mukaan oikeet. Voihan se tietty olla et etk:ssa on virhe ja autoon kuuluis lämmönvaihdin/egr termari. Ois kiva tietää mitä osia siellä on ollu ennen Laakkosen korjauksia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNäinpä! Mutta ei kai EGR-jäähdytys siltikään voi ongelmaa selittää, jos vesiletkuissa ei kerran ole niitä haarautumiskohtia EGR-jäähdyttimelle, eikä siten mitään oikoreittiä jäähdyttimelle päätermarin ohi.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostVoi perseensuti, pitäis kyllä melkeen otattaa kuvat vielä siitä moottorista. Jos siinä oikeasti kuuluisikin olla se termostaatti. Minusta siinä ei ollut haaroja siihen jäähdyttimelle, mutta pitääkö se vielä tarkistaa. Siinä on niin pirusti letkuja.
Tero
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNäinpä! Mutta ei kai EGR-jäähdytys siltikään voi ongelmaa selittää, jos vesiletkuissa ei kerran ole niitä haarautumiskohtia EGR-jäähdyttimelle, eikä siten mitään oikoreittiä jäähdyttimelle päätermarin ohi.Last edited by sirkus; 06-10-2008, 19:52.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostTodennäköisesti ne muovi putketkin on vaihdettu laakkosella näyttivät ainakin siltä ja niistäkin on 2 vaihtoehtoa. Työkaveri meinas et kysyy BMW.n tekniseltä neuvojalta jos se sais 100% selvyyden mitkä osat sinne kuuluu.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment