Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 X5 vaihteistoremonttia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TsKo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 127
    • Loppi

    E70 X5 vaihteistoremonttia

    Hieman taustaa aluksi, eli 2011 vuotinen reilu 230tkm ajettu 40d koneella 8hp70 lootalla oleva auto ja oireena on kolmosvaihteella kiihdyttäessä luistoa ja vikatila.
    Vikakoodeja tulee gear ratio monitoring clutch E ja vaihtelevasti muitakin, mutta tuo yleensä.

    Eilen otin öljypohjan pois ja öljyt mustat, sekä mustaa mujua todennäköisesti kitkalevyistä pohjalla.
    Mekatroniikka on myös irti mutta huomasin tosiaan että sitä purua on suodattimessa ja aika lailla taitaa vaatia laatikon aukaisemisenkin mekatroniikan vaihdon tai korjauksen lisäksi.

    Täytyy alkaa suunnittelemaan laatikkoa irti ja tuli mieleen että onko kukaan täällä paininut tommosen 8hp70 vaihteiston korjauksen kanssa?
    Joskus aikanaan Chevroletin th700 laatikon oon korjannu ja se tuli ajokuntoon, mutta kaikki vinkit ja kokemukset bemarin laatikon irroituksesta lähtien otetaan vastaan.​
    e70 X5 40d -11
    ex e39 530D touring -00
    ex e39 TDSa touring -99
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Tommonen käytetty laatikko maksaa 3 numeroisen luvun joten ei kauheasti kannata varaosia hommailla. Vanhast meka tai vähintään se ohjainpiiri niin ei tarvitse käyttää uuden laatikon mekaa "nollauksessa"... Noissa kun on ajonesto laatikossa kun ei ole rattilukkoa niin käytettyä ei saa eri autossa pelaamaan ilman että se vanha kloonataan uuteen tai uusi nollataan jolloin sen voi ohjelmoida autoon... Pari 8HP:ta on tullut vaihdeltua... Älä sitten hukkaa vanhaa jos siinä on kuoret ehjät, yleisin syy X5:n laatikon vaihtoon on se että että kardaani hakkaa kuoren rikki...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • TsKo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 127
      • Loppi

      #3
      Tämä ollut kanssa mietinnässä löytyiskö jostain käytettyä laatikkoa, mutta ne näyttää olevan enempi ajettuja ku toi oma risa. Ei se nyt niin mukava ollu tasalattialla irrottaa et viittis kolmenkymmenentuhannen kilsan jälkeen vaihtaa uudestaan
      Mihinkään remonttiin ei innosta tota viedä kun taitaa olla lähemmäksi viiden tonnin juttu se. Mekatroniikasta otan vanhan ohjainlaitteen jos se menee vaihtoon, mutta vähän näyttäisi semmoselta että E-kytkimessä on vuoto ja luisto johtuu sen palamisesta. Paineilmalla kun noi kytkimet testailin mekatroniikan irrotuksen jälkeen niin se E pakan kanavaan puhallettu ilma vuotaa jostain laatikon sisälle aika selkeesti. Laatikon otin tosiaan irti torstaina ja meinasin aukaista nyt viikolla niin näkee mikä on hätänä.
      Ei se toinen laatikkokaan huono vaihtoehto välttämättä olis jos löytäis jostain semmosilla kilsoilla et kannattaa tonne laittaa ja jotenkin vielä älylliseen hintaan. No pitääpä tutkia tilannetta lisää.
      e70 X5 40d -11
      ex e39 530D touring -00
      ex e39 TDSa touring -99

      Comment

      • TsKo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 127
        • Loppi

        #4
        Nyt on koko loota muttereina pöydällä. Se E kytkin on palanut ja C kanssa aika loppu. Mitään öljynpainevuodon aiheuttajaa ei vaihteiston sisältä löytynyt, se vaan vuotaa se E-kytkimen mäntä ohi kun tulee liian pitkälle kuluneen levypakan vuoksi. Vian aiheuttaja löytynee venttiilikoneistosta, tuskin tuon kuuluisi olla loppuunkulunut noilla kilometreillä.
        Nyt on kyselyä pariin paikkaan osista tehty ja odotellaan minkähintainen tosta hommasta kehkeytyy. Turbiini on yksi kysymysmerkki vielä et mitä sen kans pitäis tehdä. Onko mitään kokemuksia noiden turbiinien kestosta näissä laatikoissa. Tyyriiksi tulee jokatapauksessa ja ei huvikseen viittis vaihtaa, mut jos se porsii kolmessasadassatonnissa ni aika sama laittaa sekin uus nyt kun on auki.
        e70 X5 40d -11
        ex e39 530D touring -00
        ex e39 TDSa touring -99

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3570
          • Raisio

          #5
          Arvausta vain, ehkäpä joku nauttinut tehokkaan vääntödieselin voimasta ja saanut vuosien mittaan raskasta monoa ja paljon ohituksia ja samalla paljon vaihtoja vaihteistolta ja jos vielä koukulla vedetty, saattaahan siinä joku levypakka joutua kovemmalle kilometrien karttuessa
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • TsKo
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 127
            • Loppi

            #6
            Pikku päivitys tilanteeseen. Homma etenee melko hitaasti, osien saanti ei ihan helppoa. Pakkojen levyjä ja tiivisteitä saa kyllä, mutta ongelmaa aiheuttaa kuluneet kytkinkeskiöt. D-kytkimen napa maljan tilasin käytetyn Maktransilta ja se tuli kyllä äkkiä suomeen, mutta UPS sen paketin hävitti Helsingissä Kyseinen osa näyttää siltä, että semmonen uus maksaa tonnin mutta saa nähä nyt kun selvitellään vielä.
            Sen oloinen homma on että ei noita 8 vaihteisia ainakaan kannata korjata, muuta kun joku paska purkulaatikko kiinni ja auto vaihtoon tai heti kun alkaa oireilemaan niin auto vaihtoon. Neljällä tonnilla saa ostaa pelkästään osia jos laittaa uuden venttiilikoneiston ja kunnostetun turbiinin, mitkä melkeinpä vaatii että koko hommassa on mitään "järkeä".
            e70 X5 40d -11
            ex e39 530D touring -00
            ex e39 TDSa touring -99

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎