Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 LCI 2012 vikakoodeja pukkaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ili79
    Newbiemmer
    • Jul 2024
    • 7
    • Kymenlaakso

    BMW X5 E70 LCI 2012 vikakoodeja pukkaa

    Seuraavat viat kaveri luki ja kuittasi pois, kun olin vaihtanut vasemman takapyörän abs anturin:
    TCM (Transmission Control Module - EGS/DKG/SMG) 1 problem exist 1.510B Interface DSC Current
    VTG (Transfer Case) 1 problem exist 1.CF80 Signal From Engine Management: Setpoint-Torque Request Current
    ABS (Anti-Lock Braking System - DSC) 1 problem exist 1.5E35 DSC: Wheel Speed, Plausibility, Rear Left Current

    Viat pysyivät poissa, mutta nyt tuli taas talliin mennessä ovien lukituksen avaamisen jälkeen uudelleen samoja vikailmoituksia kuin aiemmin (Braking and driving stabilisation failure! FTM system error! ja Parking brake faulty!). Näiden hälytysten jälkeen auto toimii muuten, mutta vakionopeudensäädin ei toimi.

    Onko kukaan törmännyt vastaavaan vikaan ja mikä mahtaisi olla syyllinen, koska aiemmin vikakoodeja lukiessa päädyimme vasemman takapyörän abs anturiin, jonka vaihdoin ja sen jälkeen on viat kuitattu?
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 693
    • Uusimaa

    #2
    Se on edelleen se vasemman takapyörän anturi viallinen. Mahtaako siellä olla anturikehä pullistunut ja ruosteessa vai oliko noissa sellaista? E61 oli edessä vastaava vika. Uusi anturikehä ja laakeritkin niin lähti toimimaan.

    Comment

    • Ili79
      Newbiemmer
      • Jul 2024
      • 7
      • Kymenlaakso

      #3
      Ensimmäisellä kerralla kun asiaa tutkittiin ja pyöritin rengaasta, kuului sieltä jonkinlaista rahinaa, mutta rahina loppui kun hetken pyöritteli rengasta. Kaveri oli sitä mieltä, että anturi on viallinen, koska hälytykset tulee, heri kun auton keskuslukituksen aukaisee. Mietti myös tuota anturikehää, mutta oli sitä mieltä, että sen ollessa viallinen, pitäisi auton olla liikkeellä, jotta vika ilmaantuisi. Eli korjaantukoohan vika laakerin vaihdolla, ymmärtääkseni laakerissa on kehä, jota anturi lukee?

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 693
        • Uusimaa

        #4
        Joo, ilmeisesti tuossa mallissa on laakerissa kehä ja kaverisi on varmaankin oikeassa.

        Comment

        • Ili79
          Newbiemmer
          • Jul 2024
          • 7
          • Kymenlaakso

          #5
          Tunkkasin auton perän eilen ilmaan ja pyörittelin takarengasta, mitään ylimääräistä rahinaa sieltä ei tällä kertaa kuulunut, joten laitoin akun lataukseen ja parin tunnin päästä kun testasin, niin hälytykset oli hävinneet. Olisikohan tuossa akku mennyt vaihto kuntoon?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10088
            • KVLA

            #6
            Irroita anturi ja tsekkaa onko se kulunut. Eli hangannut kiinni hammaskehään.

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2730
              • .fi

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Irroita anturi ja tsekkaa onko se kulunut. Eli hangannut kiinni hammaskehään.
              Mihin hammaskehään? Olin ainakin katsovinani, että näissä olisi jo laakerin sisällä se kehä, eikä vetareissakaan mitään hammaskehiä näy.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • Ili79
                Newbiemmer
                • Jul 2024
                • 7
                • Kymenlaakso

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Irroita anturi ja tsekkaa onko se kulunut. Eli hangannut kiinni hammaskehään.
                Anturi on uusittu (Bosch) ja vanha näytti ulkoisesti täysin ehjältä. Hammaskehää tässä ei ole, vaan laakerin sisällä on jonkinlainen kehä. Näin Shmiedmanilta osasivat kertoa.

                Comment

                • Ili79
                  Newbiemmer
                  • Jul 2024
                  • 7
                  • Kymenlaakso

                  #9
                  Nyt on autoon vaihdettu uusi akku, joka oli alkuperäinen ja palveli hyvin noin 12 vuoden ajan. Akun vaihto ei ollut ratkaisu ongelmaan, vaan edelleen on samat vikakoodit, tosin vasemman takapyörän ABS anturin vaihdon jälkeen on vikakoodi muuttunut ensimmäisestä vikakoodista (1.5E35 DSC: Wheel Speed, Plausibility, Rear Left) vikakoodiksi (1.6D9E DSC: Wheel-Speed sensor, Supply, Rear Left). Voisiko tuo anturi vika olla johdotuksessa, tai jossain liitoksessa ennen anturin liitintä? Löytyisikö keltään kyseiseen ajoneuvoon sähkö johdotus piirustuksia, tai mistä niitä kannattaisi kysellä?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎