Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 X5 3.0d Webasto esilämmittimeksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #31
    Ei oo iso homma. Ncs-expertillä vaan koodaa auton, hommaan menee noin vartti jos toimii nopeasti. Katsele Uudenmaan vikakoodinluku/koodaus-topicista jos tarttet apuja hommaan.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #32
      Originally posted by Matiska View Post
      Pitää sitten ilmeisesti kokeilla tuota ennen kuin alkaa weban kortteja ym. vaihtelemaan, kuinka iso homma tuo uudestaan koodaus on?

      Kokeilin tosiaan weban käynnistämistä kiinteänlaturin ladatessa mutta loppu tulos oli sama eli käyntiin lähti ja vähän ajan kuluttua sammui.
      Lue weban antama veden lämpötila livedatalla sen sammuttua...

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #33
        Originally posted by böntti View Post
        Ei oo iso homma. Ncs-expertillä vaan koodaa auton, hommaan menee noin vartti jos toimii nopeasti. Katsele Uudenmaan vikakoodinluku/koodaus-topicista jos tarttet apuja hommaan.
        Jos uudelleenkoodaa NCS:n "code Car" toiminnolla E53:n jossa ihkaan on muutettu sperrventil parametrit joskus manipulate profiililla joutunee parametrit kuitenkin asettamaan uudelleen?

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1321
          • Tornio

          #34
          Originally posted by WSE1 View Post
          Jos uudelleenkoodaa NCS:n "code Car" toiminnolla E53:n jossa ihkaan on muutettu sperrventil parametrit joskus manipulate profiililla joutunee parametrit kuitenkin asettamaan uudelleen?
          Just muutin E39:ssä ZCS:n EWS ja KMB:lle SA bitin $0536 [0000000010000000] STANDHEIZUNG STANDLUEFTUNG ja koodasin koko auton. IHKR:ssä säilyi standheizung sperrventil parametri muuttumattomana, jonka ENSIN koodasin käsin FSW_PSW.MAN muutoksella.

          Kait tuo sperrventil sitten säilyy IHKA/R:llä muuttumattomana??
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #35
            Jos sen zcs koodia muuttamalla tekee ja koodaa koko auton niin se menee ihan pelkästään sillä oikeisiin asetuksiin eli sh_high_ohne_sperventil tai sh_low kumpi nyt onkaan. Mutta siis taikasana tässä nyt on tuo ilman vesiventtilin ohjausta.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #36
              Ei kannata ensin manipuloida ja sitten koodata varustelistan/koodausavaimen mukaan, jälkimmäinen nimittäin palauttaa kaikki parametrit tehdasasetuksille. Ensine ZCS-koodaus, sitten tarvittaessa manipulointi.

              Niinku pojat jo tuumas, E39:n tapauksessa vaihtoventtiilin parametri menee oikein ihan pelkällä ZSC-muutoksella ja ZCS:n mukaan koodauksella. Paitsi jos moottorina on M62B35, M62B44, S62B50 tai N43B20 eli Suomeksi auto on 535i, 540i, M5 tai 518i.

              E53:n tapauksessa ZCS-vaihtoehtoja on kaks:
              Code:
              H SPVT N1097 00000000 0000000000000000 0000010000 1 SPERR_VENT //Standheizung mit Sperrventil
              0536         00000000 0000000000020000 0000000000 1 STANDHEIZUNG STANDLUEFTUNG //park heating   //Standheizung
              Toisaalta ehtolauseet näyttää tältä:
              sh_low_ohne_sperrventil:STANDHEIZUNG+!(IKE,US+SEPT EMBER05)+M57D30+!(SPERR_VENT,MAERZ04)
              sh_high_ohne_sperrventil:STANDHEIZUNG+(IKE,US+SEPT EMBER05)+M57D30+!(SPERR_VENT,MAERZ04)
              sh_low_mit_sperrventil: STANDHEIZUNG+!(IKE,US+SEPTEMBER05)+(M62B44,N62B44, N62B48,M54B30,M62B46,M57D30+(SPERR_VENT,MAERZ04)).
              sh_high_mit_sperrventil: STANDHEIZUNG+(IKE,US+SEPTEMBER05)+(M62B44,N62B44,N 62B48,M54B30,M62B46,M57D30+(SPERR_VENT,MAERZ04))

              Plussa on AND, pilkku on OR, huutomerkki on NOT. Nämä ehtolauseet näkee NCS Dummylä. Eli kun käyttää tuota alempaa ZCS-koodia, ei vesiventtiili aktivoidu. Tuon ensimmäisen voi toki myös tarvittaessa vaihtaa jälkimmäiseen.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #37
                Eikös tuo vaihtoventtiilin (sperrventil) koodi VN-osassa ole vain tarkenne ja varsinainen koodi edelleen tuo SA-osassa oleva 536:n varustekoodi.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Eikös tuo vaihtoventtiilin (sperrventil) koodi VN-osassa ole vain tarkenne ja varsinainen koodi edelleen tuo SA-osassa oleva 536:n varustekoodi.
                  Voi olla, en tiedä
                  Onko siis niin että standhaizungin yhteydessä on aina tuo jälkimmäinen koodi ja tarvittaessa lisäksi tuo ensimmäinen? Eli suomeksi voisitko vähän avata noita ZCS-avaimen osioita?

                  Edit. Kyllähän sen tuosta ehtolauseestakin näkee että pitää olla STANDHEIZUNG+SPERR_VENT jos halua että parametri saa arvon sh_xxx_mit_sperrventil.
                  Last edited by böntti; 09-11-2014, 20:24.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #39
                    Ainakin oman kokemuksen perusteella tuon kyseisen sperrventil-koodin toiminta on vähintäänkin hämärä. Eli kyseinen bitti on monesti jo terhtaalta E53:ssa valmiina, vaikka autossa ei olisikaan esilämmitysominaisuutta ja vaikka sen bitin poistaa, niin IHKA koodautuu siitä huolimatta väärin ja asetus on kuitenkin käsin muutettava ohne_sperrventil.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      #40
                      Se vaikuttaa tuo ZCS:n valmistuskuukausikin tuohon.

                      Code:
                      H MA04 N1003 00000000 0000000000000000 0000004000 1 MAERZ04 //Maerz2004 Einsatz 04/04
                      Jos tätä muokkaa, ei kannata tallentaa uutta ZCS:a autoon vaan käyttää ainoastaan koodauksen yhteydessä. Tämä voi myös sotkea jotain muita IHKAn parametreja eli helpompi vain manipuloimalla muuttaa se parametri oikein.
                      Last edited by böntti; 09-11-2014, 21:06.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1321
                        • Tornio

                        #41
                        [QUOTE=böntti;3439285]Ei kannata ensin manipuloida ja sitten koodata varustelistan/koodausavaimen mukaan, jälkimmäinen nimittäin palauttaa kaikki parametrit tehdasasetuksille. Ensine ZCS-koodaus, sitten tarvittaessa manipulointi.
                        QUOTE]

                        No tahallani tein juuri noin, että ekana FSW_PSW. manipulointi ja sitten ZCS muutos jotta näkee mitä tapahtuu, Kuten Clavu jo kertoi tuo sperrventil parametri käyttäytyy hiukan oudosti.
                        Tämä VN bitin poisto = 0000010000 SPERR_VENT //Standheizung mit Sperrventil
                        ei näytä auttavan E53 kanssa.

                        SA bitti =0000000000020000 STANDHEIZUNG STANDLUEFTUNG //Standheizung incl. Standlüftung+Fernbed.
                        tuo mukanaan IHKA:lle koodin mit sperrventil ainakin navi $609 versiossa.
                        kuinkas sitten IHKR versiot?
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • kkk
                          Newbiemmer
                          • Apr 2010
                          • 4
                          • Pohojois-Pohojanmaa

                          #42
                          Saako tämän esilämmitys toiminnan muutettua/koodattua niin, että se toimis myös -20 asteen pakkasella ja sen alapuolella?

                          Nykyisellään sammuttaa weban pois päältä, kun jännite laskee tietyn rajan alapuolelle.

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #43
                            Originally posted by kkk View Post
                            Saako tämän esilämmitys toiminnan muutettua/koodattua niin, että se toimis myös -20 asteen pakkasella ja sen alapuolella?

                            Nykyisellään sammuttaa weban pois päältä, kun jännite laskee tietyn rajan alapuolelle.
                            Uus akku auttaa tässä kohtaa parhaiten.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1321
                              • Tornio

                              #44
                              Originally posted by Kissvesala View Post
                              Uus akku auttaa tässä kohtaa parhaiten.
                              Just näin. Ja uudelle akulle jatkossa soppaa ja sielun hoitoa tällä=


                              Tämän jälkeen tuntematon käsite tyhjä akku??
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎