X1 18 dexteri (150tkm ajettu) kävi egr takaisinkutsurempassa. Viikon päivät olen nyt ajellut autolla ja ihmetellyt aivan järjettömäksi noussutta kulutusta. Jälleenmyyjä toteaa, että se on täysin normaalia, ainetta vaan nyt kuluu. Ennen huoltoa keskikulutus oli varsin maltillinen 6,2l/100km. Autossa on käytännössä aina telineet katolla, joissa kiinni boksi ja pyörä, kesäisin jopa useampia pyöriä. Nykyisiin kulutuksiin en ole koskaan päässyt vaikka kuormaa olisi ollut kuinka paljon tahansa.
Nyt yksinään ajaessa, tyhjä boksi katolla, ilman kuormaa kulutus pyörii pitkästi yli 10 litrassa. Viimeisin tankkausmittaus matka-ajossa oli 12,8l/100km.
Huollon jälkeen olen myös aistinut naftan tuoksua auton ollessa parkissa ja sisälläkin, joten aika sata varmasti siellä jotain on huollossa jäänyt irti, löysälle tms.
Onko vastaavia kokemuksia kellään?
Ilmeisesti näitä takaisinkutsuja on nyt aika paljon näihin tehty ja jokin (pako- tai imusarjan) pulttikin siellä aiheuttaa ongelmia ja tuppaa katkeamaan operaatiossa.
Nyt yksinään ajaessa, tyhjä boksi katolla, ilman kuormaa kulutus pyörii pitkästi yli 10 litrassa. Viimeisin tankkausmittaus matka-ajossa oli 12,8l/100km.
Huollon jälkeen olen myös aistinut naftan tuoksua auton ollessa parkissa ja sisälläkin, joten aika sata varmasti siellä jotain on huollossa jäänyt irti, löysälle tms.
Onko vastaavia kokemuksia kellään?
Ilmeisesti näitä takaisinkutsuja on nyt aika paljon näihin tehty ja jokin (pako- tai imusarjan) pulttikin siellä aiheuttaa ongelmia ja tuppaa katkeamaan operaatiossa.
Comment