Announcement

Collapse
No announcement yet.

F48 takaisinkutsun jälkioireet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takapotku
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 9
    • oulu

    F48 takaisinkutsun jälkioireet

    X1 18 dexteri (150tkm ajettu) kävi egr takaisinkutsurempassa. Viikon päivät olen nyt ajellut autolla ja ihmetellyt aivan järjettömäksi noussutta kulutusta. Jälleenmyyjä toteaa, että se on täysin normaalia, ainetta vaan nyt kuluu. Ennen huoltoa keskikulutus oli varsin maltillinen 6,2l/100km. Autossa on käytännössä aina telineet katolla, joissa kiinni boksi ja pyörä, kesäisin jopa useampia pyöriä. Nykyisiin kulutuksiin en ole koskaan päässyt vaikka kuormaa olisi ollut kuinka paljon tahansa.
    Nyt yksinään ajaessa, tyhjä boksi katolla, ilman kuormaa kulutus pyörii pitkästi yli 10 litrassa. Viimeisin tankkausmittaus matka-ajossa oli 12,8l/100km.
    Huollon jälkeen olen myös aistinut naftan tuoksua auton ollessa parkissa ja sisälläkin, joten aika sata varmasti siellä jotain on huollossa jäänyt irti, löysälle tms.

    Onko vastaavia kokemuksia kellään?

    Ilmeisesti näitä takaisinkutsuja on nyt aika paljon näihin tehty ja jokin (pako- tai imusarjan) pulttikin siellä aiheuttaa ongelmia ja tuppaa katkeamaan operaatiossa.
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2236
    • Vantaa

    #2
    Tuommoiseen kulutukseen vaatii jo todella pahasti laahaavaa jarrua, tai tukossa olevaa DPF:fää. Itse EGR kamppis tuskin on tuohon syyllinen.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Takapotku
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 9
      • oulu

      #3
      Piti eilen käydä vielä ajamassa 400 kilsan mutka ja nyt näyttäisi kulutus asettuneen normaalille tasolle. Jarrujen laahausta en aiemmin havainnut. DPF:äähän tämä ilmeisesti puhdistaa ns. jatkuvasti kun en ole havainnut mitään varsinaista käryämistä tai polttoprosessia. Aiemmassa eri merkkisessä autossa polton kyllä huomasi ja siitä tuli ilmoituskin. Ajot meillä painottuvat pitkiin siivuihin ja joten uskoisin että puhdasta siellä suunnalla on.
      EGR-kamppis tähän autoon venyi todella pitkäksi. Toimenpide oli määrä toteuttaa jo kesällä, mutta mitään ei tapahtunut. Lopulta kun huoltoaika sovittiin, niin jossain olivat päättäneet että samalla vaihdetaan jokin venttiili korvauksena odottelusta. Heti huollon jälkeen auto tuntui minusta pirteämmältä ja on sitä toki edelleenkin. Tarkempaa venttiilin speksiä ei minulla vielä ole, koska emäntä haki auton huollosta. Vaihdettu osa selvinnee minullekin piakkoin.
      Ehkä tämä oli vain jonkinlainen sopeutus/oppimisvaihe autolle? Seuraan tilannetta.

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6749
        • PK-seutu

        #4
        Originally posted by Takapotku View Post
        Piti eilen käydä vielä ajamassa 400 kilsan mutka ja nyt näyttäisi kulutus asettuneen normaalille tasolle. Jarrujen laahausta en aiemmin havainnut. DPF:äähän tämä ilmeisesti puhdistaa ns. jatkuvasti kun en ole havainnut mitään varsinaista käryämistä tai polttoprosessia. Aiemmassa eri merkkisessä autossa polton kyllä huomasi ja siitä tuli ilmoituskin. Ajot meillä painottuvat pitkiin siivuihin ja joten uskoisin että puhdasta siellä suunnalla on.
        EGR-kamppis tähän autoon venyi todella pitkäksi. Toimenpide oli määrä toteuttaa jo kesällä, mutta mitään ei tapahtunut. Lopulta kun huoltoaika sovittiin, niin jossain olivat päättäneet että samalla vaihdetaan jokin venttiili korvauksena odottelusta. Heti huollon jälkeen auto tuntui minusta pirteämmältä ja on sitä toki edelleenkin. Tarkempaa venttiilin speksiä ei minulla vielä ole, koska emäntä haki auton huollosta. Vaihdettu osa selvinnee minullekin piakkoin.
        Ehkä tämä oli vain jonkinlainen sopeutus/oppimisvaihe autolle? Seuraan tilannetta.
        Onko viallinen EGR-järjestelmä voinut aiheuttaa tilanteen, jossa auto ei ole tehnyt DPF-polttoja ja nyt uudella fiksatulla järjestelmällä se toimii ja olet tarkastellut kulutusta ennenkuin tekemättömät polttoajot on saatu tehtyä(?)
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Takapotku
          Newbiemmer
          • Jun 2007
          • 9
          • oulu

          #5
          Täytyy kyllä sanoa että en ole koskaan pistänyt merkille polttoprosessia, vaikka auto on ollut uudesta saakka.

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2236
            • Vantaa

            #6
            Eipä sitä huomaa kun silloin jos se jää kesken ja ajat parkkiin. Käryää.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • Takapotku
              Newbiemmer
              • Jun 2007
              • 9
              • oulu

              #7
              EGR-venttiilin vaihtoivat samalla vastaantulona pitkästä odottelusta johtuen. Nyt on kulutus asettunut aiempaan. Jonninlainen kuskin ajotavan opetteluprosessi oli tuon takaisinkutsun jälkeen muutaman sata kilsaa. Eihän tässä mitään ongelmia ollut ennen tuota huoltoakaan, mutta tuo noussut kulutus alkoi askarruttaa. Hyvä ja huoleton perhekäyttis tämä on.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎