e83 Neliveto ei tomi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henripe
    Newbiemmer
    • Nov 2018
    • 8
    • PIEKSÄMÄKI

    #1

    e83 Neliveto ei tomi

    Terve.

    Missähän voisi olla vika kun ei neliveto toimi? Ista antaa vika koodeja 0054c4 VTG: Calibration faulty. 005f39 DSC: Transfer case: internal ja 000003 STV: Ecu internal (electronic control unit). Vaihdettu jakolaatikon kylkeen servo moottori, koitettu inpalla ja istalla kuitata vikoja ja sulakkeet katsottu. Sytyttää mittaristoon kolme vikavaloa abs, jarrujen ja nelivedon. sellaisen huomannut että kun auton käynnistää ja lähtee heti ajaa syttyy pelkkä nelivedon häiriö valo ja loput sitten kun pysähtyy esimerkiksi liikenne valoihin.

    T.Henkka
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 4481
    • Finnland

    #2
    Onko minkä verran ajeltu laite? Renkaat samankokoiset akseleilla?
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • Henripe
      Newbiemmer
      • Nov 2018
      • 8
      • PIEKSÄMÄKI

      #3
      353tkm ja renkaat on samaa kokoa.

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 4481
        • Finnland

        #4
        Oliko nuo hampaat varmasti ehyet ja tuo servomoottori toimiva? Tuota kalibrointia ei kai varmasti saa tehtyä jos tuo servomoottori on viallineni.

        Johdot ok?
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • Henripe
          Newbiemmer
          • Nov 2018
          • 8
          • PIEKSÄMÄKI

          #5
          Joo se muovinen ratas on kunnossa. Sitä epäilin alunperin syyksi. Vaihdoin sen uuteen vaikka entinenkin näytti suhkot hyvälle. Sen jälkeen ostin uuden moottorin kun aattelin että vanha on jotenkin muuten rikki. Johtoja koitin katsella moottoria asentaessa ja näytti hyville. Johtoja voisi kyllä vielä tutkia tarkemmin. Sellaisen huomasin että kun auton käynnistää servo moottorin ratas liikkuu edes takas kerran. Ettei se ainakaan täysin mykkä ole.

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 4481
            • Finnland

            #6
            Mullakin tuollainen värkki on, mutta ei INPAA jolla tuonne pääsisin, ja lootalla ajettu 452tkm ja vielä toimii. Mutta käyttö toki voi kuluttaa eri tavalla.
            Just paraikaa rempassa otin vetarit pois, kun absien kehille on suomalainen ruskea kulta sanonut "hei taas"
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • Kouris
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 816

              #7
              Itsellä myös samanlainen laite x2. Vikakoodeja ei ole jakolaatikosta ollut mutta toiseen olen jakolaatikko remontin tehnyt kun nykimistä esiintyi. Sanoisin että ei ne sisuskalutkaan välttämättä ikuiset ole eli jos sieltä jotain hajoaa niin täysin mahdollista että servomoottori tekee niin ison liikkeen että ohjaus ei sitä enää hyväksy..?

              Jakolaatikko ei ole mitenkään vaikea avata ja sen saa kasaan ilman mitään osien tai tiivisteiden vaihtoa jos siellä ei ole mitään korjattavaa.

              Osat ei ole ihan halpoja joten kytkinremontille tulee helposti noin 800-1000e hintaa plus työt.

              Comment

              Working...
              X