Tuolla omalla facelifti E53 3.0D manuaalilla mittaillut nyt kolmen tankillisen verran. Esimmäinen tankillinen meni 7,8l keskikulutuksella josta % matkaa oli 65% ja kaupunkia 35%. Sitten vaihdoin termarin, kun ei kesän kuumilla noussut juuri ensimmäisen viivan yli lämmöt. Seuraava tankillinen meni 7,12l kulutuksella ajon ollessa matka/kaupunki 70/30. Kolmas mittaus oli aikalailla 50/50 ajolla 7,4l/100km, kun kelit on nyt viilenneet muutenkin. Vakiolla 19" rengastuksella on menty nyt joku päälle 7000km ja yllätti todella positiivisesti tuo manuaalin kulutus. Ajotyyli ei ole todellakaan mikään alinopeus vaan yleisesti gps mukaan ~7km/h yli rajoitusten ja motarilla sitten enempi.
Samansuuntaisia kokemuksia on muutamasta E61 525d ja 530d automaatti vs manuaali kulutuksista joissa manuaalilla päässyt reilusti alle automaatin. Ainakin noissa E61 automaatti on jotenkin aika huono nopeuksissa 40-60km/h, kun tuntuu, että vedättää niin pitkään ennen kuin vaihtaa isompaa. Useampi kilometri on tuota ajoa, kun esim. töistä tulee kotia ja muu liikenne matelee.
bmw X5 & X3 Kulutus e53 e70 e83
Collapse
X
-
Ton tuplaurpon loota toimii mun mielestä taas sen verta loogisesti, että ei sitä tartte manuaalisesti hämmentää tippaakaan? Verrokkina omassa käytössä oleva E61 pre LCI jossa todellakin olisi lootan käyttäytymisessä toivottavaa, se vinguttelee turhaan liian ylös niitä kiekkoja.Originally posted by Fabsu View PostItse käytän paljon manuaalipuolta automaatista. Kyllähän tuon automaatin toiminta on todella hölmöä monessa tilanteessa. Käytän myös moottorijarrutusta. Omien kokemuksien mukaan jo näin toimimalla saa kulutusta jonkin verran alaspäin.
Mutta joo, meni se talvella lappiin poka päällä alle just alle ysin tankkauksista laskettuna -> en mä usko että se sen halvemmalla voi kulkea. Paitsi ehkä niillä alikokoisilla sirkkelinterillä.
Leave a comment:
-
Kiitos vinkistäOriginally posted by Heguli 31 View PostVaihdat siihen alikokoiset ja mahdollisimman kapeat renkaat alle. Mittarivirhe ja pienempi vierintävastus "korjaa" kulutusta alaspäin.
. Enpä uskonut, että kulutusta sais noin edullisesti pienemmäksi.

...ohjelmointi ja dpf:n _todella huolellinen_ putsaus varmaan auttais.
Leave a comment:
-
Vaihdat siihen alikokoiset ja mahdollisimman kapeat renkaat alle. Mittarivirhe ja pienempi vierintävastus "korjaa" kulutusta alaspäin.Originally posted by Veeksi View PostMeillä 3.0d kaikilla varusteilla. 9.8l/100km menee vähimmillään matkassa. Jos vähän kovempaa ajaa niin reilu kymppi. 20" valssit ja termarit uusittu. En käsitä millä sais alle ysin menemään.
Leave a comment:
-
Itse käytän paljon manuaalipuolta automaatista. Kyllähän tuon automaatin toiminta on todella hölmöä monessa tilanteessa. Käytän myös moottorijarrutusta. Omien kokemuksien mukaan jo näin toimimalla saa kulutusta jonkin verran alaspäin.
Leave a comment:
-
Munkin mielestä vaikuttaa aikalailla alhaisilta nämä viimeisimmät kulutuslukemat? Toki rengastuksen koolla ja varsinkin leveydellä on varmasti vaikutusta noihin. 315 leveä tela takana ainakin kinnaa varmasti ihan jonkun verran vastaan...
Leave a comment:
-
Meillä 3.0d kaikilla varusteilla. 9.8l/100km menee vähimmillään matkassa. Jos vähän kovempaa ajaa niin reilu kymppi. 20" valssit ja termarit uusittu. En käsitä millä sais alle ysin menemään.
Leave a comment:
-
Tyämatka-ajossa (15min pihasta pihaan, motaria pätkä välissä) ~9l/100km ka.nopeudella ~60-70kmh
Matka-ajossa Tre-Turku 7,9l/100km ka.nopeudella 88kmh.
Lukuja pidän sinällään kohtuullisena ottaen auton dimensiot ja massan huomioon - ja kohtuullisen kiihtyvyyden koodattuna ja tyhjennettynä. Köh.
ainiin unohtui, 3.0 sinkkuturpo 188tkm kelattu suomiauto.Last edited by repsa; 26-08-2016, 23:10.
Leave a comment:
-
Muutama viikko sitten ostamani E83 2.0d M47 koneella vei ekalla tankilla 6,25l/100km tankkauksesta laskien. Pääasiassa maantietä 80/100km/h ja 20% kaupunkia,motaria yms. suhausta. Todella positiivinen yllätys kulutuksen osalta.
Leave a comment:
-
Tai sit tuota mopoa ei vaan tuu poleteltua, kun ei se mihinkään mee kummiskaan
Leave a comment:
-
Oho, olisko oikeesti nyt sitten noin, että sinkkuturbo E70 3.0d veisi vähemmän soppaa kuin tuplaturbollinen?
Leave a comment:
-
275+315/20 alkuperäisillä vanteilla.
Yhdistetty 8,5l/100km keskinopeus 67km/h.
Auto ja traileri perässä n 10l/100km
Kulutus on mielestäni todella hyvä verrattuna 2011 3.0 lantikkaan n 12l/100km samassa ajossa.
Leave a comment:
-
Oma möhkö hörppää n. 8,2 l/100 km. Ajo 95 % maantieajoa, työmatkaa 200 km päivä. Alla 275/40/20 renkaat joka nurkassa. Tankillisella pääsee helposti yli 1000 km. Lämmöt vielä hieman alhaalla, pyörii n. 80 asteessa. Vielä joku ohjelmointi tuohon ja termarit kuntoon, niin uskon että menee alle kasin maantieajossa
Leave a comment:
-
Totta..Sitäkin minä ihmettelen kun aika moni kaunistelee kulutuslukemiaan ne vie vittu mitä vie ei meistä kukaan näitä autoja ole tehnyt..X5/09 3.0d Kaupungissa kesäaikaan 11l ja matkassa 8.5-9l minun ajotyylillä..Originally posted by EPDM View PostJos ihmiset ovat eritysisin huolissaan tai pitää polttoainekulutusta yksi tärkeämästä osto ja/tai käytännön kriteereistä, niin eiköhän mikä tahansa X-sarjalainen ole täysin väärä hankinta... Jos sitä tehoa kerran on niin se pitää käyttää eikä tujottaa kulutusmittariin...I have spoken..
Leave a comment:
Leave a comment: