Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 ongelma [ratkaistu]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    X5 ongelma [ratkaistu]

    Eli tuommoisessa äxässä "pikku" vikoja. Vuosimalli oisko 01-02 ja 4.4 koneella.

    Nopeusmittari, matkamittari, hetkellinen kulutusmittari ei toimi. Abs valo palaa, sekä luistonvalvonnan ja ajovakautuksen valo palaa ja ei toimi. Mistäköhän vikaa lähtisi etsimään? Vikakoodit kyllä luetaan lähitulevaisuudessa, mutta olisiko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia, niin tietäisi mihin varautua?

    Ratkaisu: Kuskintakapyörän abs/nopeudenanturi rikki. Vaihdettu ja toimii
    Last edited by Leba; 10-10-2009, 18:50.
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Originally posted by Leba View Post
    Eli tuommoisessa äxässä "pikku" vikoja. Vuosimalli oisko 02-03 ja 4.4 koneella.

    Nopeusmittari, matkamittari, hetkellinen kulutusmittari ei toimi. Abs valo palaa, sekä luistonvalvonnan ja ajovakautuksen valo palaa ja ei toimi. Mistäköhän vikaa lähtisi etsimään? Vikakoodit kyllä luetaan lähitulevaisuudessa, mutta olisiko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia, niin tietäisi mihin varautua?
    Riittää että yksi abs-anturi on sökö. Olikohan takavasen mistä tulee mittaristolle nopeustieto? Eli ei välttämättä iso vika, toki voihan siinä itse ABS-yksikössäkin olla vikaa :think
    Koodinlukuun mars, sillä se selviää.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Kaikki viittaa absien anturilinjaan. Todennäköisesti X5:ssa kuten e39:ssä ottaa nopeustiedon vasemmasta takapyörästä ja mikäli nopeustieto puuttuu eivät em. mittarit tietenkään toimi.
      Todennäköisiä vikakohteita ovat boksin sisäisen vika, anturivika taikka kyseisen pyörän laakerivika. Välillä myös johdotuksissa häikkää mutta aika harvinaista.

      Eli ekana vikakoodienlukuun. Todennäköisesti herjaa vasenta taka-anturia. Vikakoodien nollaus ja kanattaa katsoa tuleeko sama koodi heti päälle uudestaan.
      Jos ei tule niin ajolenkki, jos ajon aikana syttyy valot ja koodi tulee, kannattaa tarkistaa onko laakerissa välystä ja onko anturi paikallaan sekä onko anturilta lähtevä johto+liitin ok.
      Sikälimikäli vikakoodi tulee heti takaisin vaikka auto on paikallaan on kyseessä boksivika, anturi taikka johdotusvika.
      Kaikki edellämainitut on kyllä korjattavissa suht edullisesti.
      Palaako abs+dsc valot kokoajan vai toimiiko välillä, esim kylmänä?
      Last edited by Supa; 28-07-2009, 00:51.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        Kaikki viittaa absien anturilinjaan. Todennäköisesti X5:ssa kuten e39:ssä ottaa nopeustiedon vasemmasta takapyörästä ja mikäli nopeustieto puuttuu eivät em. mittarit tietenkään toimi.
        Todennäköisiä vikakohteita ovat boksin sisäisen vika, anturivika taikka kyseisen pyörän laakerivika. Välillä myös johdotuksissa häikkää mutta aika harvinaista.

        Eli ekana vikakoodienlukuun. Todennäköisesti herjaa vasenta taka-anturia. Vikakoodien nollaus ja kanattaa katsoa tuleeko sama koodi heti päälle uudestaan.
        Jos ei tule niin ajolenkki, jos ajon aikana syttyy valot ja koodi tulee, kannattaa tarkistaa onko laakerissa välystä ja onko anturi paikallaan sekä onko anturilta lähtevä johto+liitin ok.
        Sikälimikäli vikakoodi tulee heti takaisin vaikka auto on paikallaan on kyseessä boksivika, anturi taikka johdotusvika.
        Kaikki edellämainitut on kyllä korjattavissa suht edullisesti.
        Palaako abs+dsc valot kokoajan vai toimiiko välillä, esim kylmänä?
        Mulla on toi nyt vähän aikaa käytössä ja tänään oli eka päivä kun ajelin, niin kyllä noi kokoajan palaa. Täytyy noi vikakoodit luettuttaa.
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Niin kuin jo mainittiin niin tod.näk. anturissa se vika on, 4-veto autoissa tuon toiminta on vaan huomattavasti tärkeämpää kuin takavetoisissa sillä nyt sillä voi jäädä aika helposti jumiin kun abs:t ei ole auttamassa 4-veto järjestelmää.

          Ei muuta kun lukemaan vikakoodit.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎