Announcement

Collapse
No announcement yet.

e53 Webasto ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homebrew
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 349
    • Paimio

    #16
    Originally posted by janne1974 View Post
    Liekkivahtia herjas mulla ja samanaliset oireet, kun avasin webaston niin olipa karstaa reilunlaisesti. Puhdistuksen jälkeen pelannut kuin unelma.
    Itse webasto on tosi helppo purettava, ei montaa osaa löydy. Taitaa olla suurin työ irroittaa se autosta pois. Ainakin e39:ssä sai parit ärräpäät laskea.
    Kiitokset vinkistä, pitänee ottaa työn alle!
    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
    Ex. E91 330d -07

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #17
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Tuohan näyttäisi vaan siltä ettei syty, saakohan se kunnolla polttoainetta :think

      Mikäli siellä tosiaan on ThermoTop V niin korjaussarja = uusi lämmitin.
      Ei sentään, osia saa V lämmittimiinkin.

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 349
        • Paimio

        #18
        Tänään tuli käytyä kaverin pajalla vaihtamassa öljyt+peräöljyt ja samalla ihmeteltiin webastoa. Ongelmaksi paljastui kiertovesipumppu joka oli jumittanut, sen seurauksena weba ei enää edes yrittänyt lähteä päälle. Käynnisteltäessä sitä kun naputteli, niin alkoi hyrisemään ja jopa webakin lähti päälle ja pysyi päällä. Pitää vielä katsoa miten se pakkaskeleillä toimii ja sen perusteella katsoa tarviiko sitä lähteä purkamaan vaiko ei.. Ja jos pumppu vielä meinaa jumia, niin sen vaihtoon sitten.
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • Homebrew
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 349
          • Paimio

          #19
          Vahvasti näyttäis siltä että menee kiertovesipumppu uusiksi. E91:ssä on samassa nipussa kiertovesipumppu ja vesiventtiili ja osan hinta huinii jossain 200-300€ nurkilla.

          Omassa autossa oli valmiiksi modattu weba lämmittämään myös moottoria, eli vesiventtiili ohitettu (webalta tuleva letku haaroitettu vesiventtiilille ja pumpun pohjaan) ja ymmärtääkseni moottorilta kiertovesipumpulle tuleva paluuletku liitetty pumpun pohjan sijaan webaston paluuletkuun. Mahtaako tästä kokoonpanosta olla muuta haittaa kuin se, että kiertovesipumpun pyöriessä vesi kiertää webaston kautta, eli tekee ylimääräisen lenkin?

          Eikös tähän nyt sitten vois virittää vaan jonkun tarvikepumpun ja jättää vesiventtiilin "kuivana" naksuttelemaan? En nyt ainakaan keksi mitä virkaa tuolla venttiilillä olisi modien jälkeen.
          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
          Ex. E91 330d -07

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎