Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 4.4 moottorivalo palaa ja savupilvi on sairas!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peetu_
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 181
    • Vaasa

    BMW X5 4.4 moottorivalo palaa ja savupilvi on sairas!

    nonni,

    kysytääs täältäkin neuvoa. Äxässä syttynyt vikavalo jo jonkun aikaa sitten. Paikallinen merkkiliike on nyt vaihtanut jonkun venttiilin imusarjaan ja putsannut koko huohotin systeemin ja vikavalo palaa edelleen. vikakoodit sanoo että ilmavuoto on kyseessä. Rupee sylettään jo kattella tota lamppua. Auto toimii ihan normaalisti koko ajan.

    Olisko joillakin kokemuksia vastaavasta ja ratkaisuja?
    Last edited by Peetu_; 31-01-2010, 14:10.
    X4 3.0d M-Sport E93 M3
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #2
    Tosta löytynee jotakin apua. http://www.btcf.fi/forum/showthread....gelma+koneessa
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Peetu_
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 181
      • Vaasa

      #3
      nyt vähän koitin itse kattella noita letkuja onko kaikki ehjiä.

      Kuskin puolen venakopasta tulee putkenpätkä joka ei mene mihinkään, mikähän toi on?

      X4 3.0d M-Sport E93 M3

      Comment

      • Peetu_
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 181
        • Vaasa

        #4
        Lisää ongelmia!

        nonni, nyt sitten auto tukehtui kun piti sitä ruveta parkkeeraamaan. Meinas sammua ja alkoi ihan järkyttävä savutus. Jostain täytyi mennä öljyä putkiin koska savun määrä ihan tajuton ja öljyä tihkusi autin alle putkista ulos.

        Mitä helv tää oikeen on
        X4 3.0d M-Sport E93 M3

        Comment

        • Kine
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 14
          • LPR

          #5
          En tiedä onko mahdollista, mutta huohottimen/sen letkun jäätyminen pullauttanee öljyt tontille helpointa reittiä. Mutta jos savu tulee pakoputkesta, niin en tiedä sitten. Joko imusarjaan pääsee öljy jostain huohotuksen kautta, tai sitten kansista tai öljyrenkaiden ohi alakerrasta. ???

          Nyt se tartteis tutkia jossain asiantuntevassa liikkeessä tai sitten itse, käyntiin ei kannattane enää yrittää.

          Comment

          • Peetu_
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 181
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Kine View Post
            En tiedä onko mahdollista, mutta huohottimen/sen letkun jäätyminen pullauttanee öljyt tontille helpointa reittiä. Mutta jos savu tulee pakoputkesta, niin en tiedä sitten. Joko imusarjaan pääsee öljy jostain huohotuksen kautta, tai sitten kansista tai öljyrenkaiden ohi alakerrasta. ???

            Nyt se tartteis tutkia jossain asiantuntevassa liikkeessä tai sitten itse, käyntiin ei kannattane enää yrittää.
            Sehän tässä on niin käsittämätöntä, että auto toimii normaalisti ja sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta ihan kun joku kaatais litran öljyä pakoputkiin.

            Huohotin on merkkiliikkeessä avattu ja puhdistettu, sen jälkeen nämä ongelmat alkoivat
            X4 3.0d M-Sport E93 M3

            Comment

            • bmw528
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 210
              • keskisuomi

              #7
              Originally posted by Peetu_ View Post
              Sehän tässä on niin käsittämätöntä, että auto toimii normaalisti ja sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta ihan kun joku kaatais litran öljyä pakoputkiin.

              Huohotin on merkkiliikkeessä avattu ja puhdistettu, sen jälkeen nämä ongelmat alkoivat
              Nyt o paha mennä kommentoimaan mutta uskompa että ei loppupelissä mistään suuremmasta ongelmasta ole kyse kerta auto vielä toimii normaalisti..
              on löylyä!!!

              Comment

              • jakkeri530d
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 231
                • Oulu

                #8
                Pari vuotta sitten minulla oli e39 540ia:ssa 4,4l samankaltainen ongelma ja tuolloin oli huohotin jäässä + separaattori rikki. Öljyä ei pakoputkesta tullut mutta erittäin paksua savua ikäänkuin "valui" pakoputkesta... ja sitä tuli paljon!
                Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                Ex. MB C 200cdi farkku -03
                Ex. Bmw 540iA T -98/99
                Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                Comment

                • eldrin
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 521
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Peetu_ View Post
                  nonni, nyt sitten auto tukehtui kun piti sitä ruveta parkkeeraamaan. Meinas sammua ja alkoi ihan järkyttävä savutus. Jostain täytyi mennä öljyä putkiin koska savun määrä ihan tajuton ja öljyä tihkusi autin alle putkista ulos.

                  Mitä helv tää oikeen on
                  Originally posted by jakkeri530d View Post
                  Pari vuotta sitten minulla oli e39 540ia:ssa 4,4l samankaltainen ongelma ja tuolloin oli huohotin jäässä + separaattori rikki. Öljyä ei pakoputkesta tullut mutta erittäin paksua savua ikäänkuin "valui" pakoputkesta... ja sitä tuli paljon!

                  Juurikin huohotinongelmalta kuulostaa. Huohotinkanava kun menee tukkoon, niin paine puskee öljyt imukanavaan, ja sieltä koneeseen. Jos on palotilat täynnä öljyä, niin älä vaan yritä väkisin käymään. Tulpat pois ja pyörittelet sitten sylinterit tyhjiksi. Tai tietysti ennen kuin alat ite purkamaan autoa, soitat huohotinhuollon tehneeseen firmaan ja kysyt että mites tän potilaan kanssa edetään. Kyseessähän saattaa olla asennusvirhe, tai sitten vaan huonolla tuurilla hyvä ajoitus. Jokatapauksessa voi olla, että haluavat ensin ite selvittää.
                  e60 530iA -04 Olivine Grün
                  e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                  e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                  e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                  e34 540iA -94 Arktissilber
                  ///ex

                  Comment

                  • Peetu_
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 181
                    • Vaasa

                    #10
                    Auto on taasen työn alla. Ovat purkaneet ja kasanneet huohottimen uudelleen ja kuulemma ei ole hiedän testeissä vika enää ilmennyt. Jos tuo on nyt ohi niin edelleen alkuperäinen vika on selvittämättä, eli miksi moottorivalo palaa. No, tutkivat sitä ja katsotaan miten käy
                    X4 3.0d M-Sport E93 M3

                    Comment

                    • Valunki
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 474
                      • Helsinki

                      #11
                      Ihmetyttää, että miksi on alunperin poistunut huollosta, vaikka moottorin merkkivalo palaa???

                      Olisko liikken vaihto kenties suotavaa???:think
                      E90 330i -05 6v. man.
                      Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

                      Exät:
                      E39 520i -97 :think
                      E36 320i sedan -94
                      E28 520i -87 bavaria Oolt skool

                      Comment

                      • Peetu_
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 181
                        • Vaasa

                        #12
                        Originally posted by Valunki View Post
                        Ihmetyttää, että miksi on alunperin poistunut huollosta, vaikka moottorin merkkivalo palaa???

                        Olisko liikken vaihto kenties suotavaa???:think
                        Kyllä luottoa löytyy liikkeeseen vaikka vaikeuksia on ollut. Uskon ja luotan siihen että saavat kuntoon.
                        X4 3.0d M-Sport E93 M3

                        Comment

                        • V-Power
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1333
                          • Varsinais-Suomi

                          #13
                          Saiko ketjun aloittaja selvyyttä mikä autossa loppujen lopuksi oli vikana?
                          Itselläni kävi tänään sama juttu -01 4, 4 äxsän kanssa, ajossa moottorin häiriövalo rupesi vilkkumaan ja pieni palaneen käry kävi kabiiniin. Peiliin katsoessa valkoinen savupilvi oli melkoinen auton takana. Sammutin auton ja tutkin hiukan aikaa missään kuitenkaan viisastumatta. Auto käyntiin ja näytti toimivan normisti, savuakaan ei tullut. Autokorjaamon pihaan saavuttua n.15km ajon jälkeen uusi oireet eli nyt moottorinhäiriövalo syttyi palamaan, savua tuli putkista ja auto kävi huonosti tyhjäkäyntiä, alle kurkatessa tiputti öljyä alleen. Voidaanko tässä syyttää separaattoria? :think auto on suomi auto ja separaattori talvimallia.
                          E36 95 316i Sedan
                          E39 97 540i Touring
                          E46 99 320Ci Coupe
                          E53 01 X5 4,4 V8
                          E65 05 730d
                          F10 11 523i Sedan
                          F90 08 320i Sedan

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by V-Power View Post
                            Saiko ketjun aloittaja selvyyttä mikä autossa loppujen lopuksi oli vikana?
                            Itselläni kävi tänään sama juttu -01 4, 4 äxsän kanssa, ajossa moottorin häiriövalo rupesi vilkkumaan ja pieni palaneen käry kävi kabiiniin. Peiliin katsoessa valkoinen savupilvi oli melkoinen auton takana. Sammutin auton ja tutkin hiukan aikaa missään kuitenkaan viisastumatta. Auto käyntiin ja näytti toimivan normisti, savuakaan ei tullut. Autokorjaamon pihaan saavuttua n.15km ajon jälkeen uusi oireet eli nyt moottorinhäiriövalo syttyi palamaan, savua tuli putkista ja auto kävi huonosti tyhjäkäyntiä, alle kurkatessa tiputti öljyä alleen. Voidaanko tässä syyttää separaattoria? :think auto on suomi auto ja separaattori talvimallia.
                            Huohottimen kalvo siellä on mennyt joka on imusarjan päässä, sulla kun on M62TU motti vielä tuossa.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • kama
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1264
                              • Savonmua

                              #15
                              Originally posted by V-Power View Post
                              Saiko ketjun aloittaja selvyyttä mikä autossa loppujen lopuksi oli vikana?
                              Itselläni kävi tänään sama juttu -01 4, 4 äxsän kanssa, ajossa moottorin häiriövalo rupesi vilkkumaan ja pieni palaneen käry kävi kabiiniin. Peiliin katsoessa valkoinen savupilvi oli melkoinen auton takana. Sammutin auton ja tutkin hiukan aikaa missään kuitenkaan viisastumatta. Auto käyntiin ja näytti toimivan normisti, savuakaan ei tullut. Autokorjaamon pihaan saavuttua n.15km ajon jälkeen uusi oireet eli nyt moottorinhäiriövalo syttyi palamaan, savua tuli putkista ja auto kävi huonosti tyhjäkäyntiä, alle kurkatessa tiputti öljyä alleen. Voidaanko tässä syyttää separaattoria? :think auto on suomi auto ja separaattori talvimallia.
                              Yksi konsti todeta huohottimen jäätyminen/tukkeutuminen on irroittaa öljykorkki. jos on ylipainetta ja oireet kuten edellä niin tod näk huohotin tukossa ja ylipaineella pukkaa öljyä palotilaan.
                              workaround on ajella ilman öljykorkkia kunnes sulaa ja/tai saa uuden (eristetyn)huohotinsysteemin paikoilleen.
                              Huohottimen toimiessa oikein öljykorkin alla on pieni alipaine.
                              Vikakoodi vo tulla siitä kun lambda ihmettelee että herranjestas mitä sieltä tulee...
                              E24 - M88/3 N/A
                              E85 - M54 Supercharged
                              G26 - M50 Supercharged
                              IG:kamamikko

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎