BMW X5 E53 3.0d 2002, etupäästä kuuluu kaarrettaessa veto päällä ratinaa siihen malliin että ilmeisesti vetoakselin nivel kaipaa vaihtoa. Oulun Wetterillä sanovat että pitää vaihtaa koko vetoakseli 580 EUR, suomi.schmiedmann.com myy ko osaa hintaan 400 EUR, lisäksi sieltä löytyy repair kit joka näyttäis vetonivelen ulommaiselta osalta 130 EUR. Onko kokemusta että onko vika tyypillisesti ulommaisessa osassa vai kannattaako vaihtaa koko akseli? Onko schmiedmannin verkkokaupasta kokemuksia?
Update 9.8.: tää nyt meni niin että ostin Oulun Tarviketorilta koko vetarin Löbler tms sakumerkki, 370 EUR, ja oulussa Carane vaihtoi, 2+ h työtä yht 120 EUR, laatikon puolen tiivistettä ei vaihettu (Wetterillä kuulemma vaihtavat jos koko akseli vaihetaan; no se olis tietenki menny tilaukseen enkä jakasnu jäähä ootteleen..), vanha akseli lähti siististi irti ja tiiviste näyttää pitävän.... kumma että akselin mukana ei toimiteta tiivistettä jos semmonen kerran ruukataan vaihtaa.
Update 9.8.: tää nyt meni niin että ostin Oulun Tarviketorilta koko vetarin Löbler tms sakumerkki, 370 EUR, ja oulussa Carane vaihtoi, 2+ h työtä yht 120 EUR, laatikon puolen tiivistettä ei vaihettu (Wetterillä kuulemma vaihtavat jos koko akseli vaihetaan; no se olis tietenki menny tilaukseen enkä jakasnu jäähä ootteleen..), vanha akseli lähti siististi irti ja tiiviste näyttää pitävän.... kumma että akselin mukana ei toimiteta tiivistettä jos semmonen kerran ruukataan vaihtaa.
Comment