Hei,
kysytään taas kollegoilta neuvoa, kun pajalla asiat eivät tunnu selviävän. Asiaa on tutkittu jo jonkin aikaa, mutta nyt on hieman sormi suussa meininki.
Ongelma 1. Auton nykiminen kiihdytettäessä esim rampista. Auto nykii kiihdytyksen alkuvaiheessa useimmilla vaihteilla 3-6. Kun auto on kiihtynyt tarpeeksi, niin nykiminen häviää. Tasa- ajossa nykimistä ei ilmene.
Merkkihuollon huoltopäällikön kanssa kävimme autoa ajamassa ja hänkin havaitsi ongelman Epäili ongelman liittyvän naftansyötön ongelmiin/katkoiluun. Matkan varrella olemme aikanaan vaihtaneet 5- sylinterin suuttimen, jossa oli suuri korjausarvo. Ongelma ei tällä poistunut. Viimeksi sitten testeri antoi viitettä, että ongelma olisi polttoaineen määränsäätöyksikössä joka sijaitsee korkeapainepumpussa. Tämän osan vaihdon jälkeen auto reagoi kaasuun kyllä paljon paremmin, mutta ongelma ei poistunut.
Mitä mieltä M57 3.0d moottoria tuntevat ovat, että mistä tämä voisi johtua? Mitä osa- alueita voisi kartoittaa ongelman tiimoilta?
Vikakoodeja on luettu kovasti, mutta niiden avulla ei päästä jäljille.
Ongelma 2. Viime aikoina autoon ilmestynyt pienimuotoinen jyrinä, kun ajan isommalla vaihteella. Etenkin jos hieman "ylisuurella" vaihteella lähdetään kiihdyttämään. Merkkikorjaamossa epäiltiin, että tämä voisi johtua seuraavista osa- alueista:
Eihän näillä kahdella ongelmalla voi olla mitään yhteyttä toisiinsa?
Kiitos jo etukäteen hyvistä vinkeistä!
Ja taustatiedoksi, niin auto on vuosimallia 2004 ja ajettu 130 000km.
kysytään taas kollegoilta neuvoa, kun pajalla asiat eivät tunnu selviävän. Asiaa on tutkittu jo jonkin aikaa, mutta nyt on hieman sormi suussa meininki.
Ongelma 1. Auton nykiminen kiihdytettäessä esim rampista. Auto nykii kiihdytyksen alkuvaiheessa useimmilla vaihteilla 3-6. Kun auto on kiihtynyt tarpeeksi, niin nykiminen häviää. Tasa- ajossa nykimistä ei ilmene.
Merkkihuollon huoltopäällikön kanssa kävimme autoa ajamassa ja hänkin havaitsi ongelman Epäili ongelman liittyvän naftansyötön ongelmiin/katkoiluun. Matkan varrella olemme aikanaan vaihtaneet 5- sylinterin suuttimen, jossa oli suuri korjausarvo. Ongelma ei tällä poistunut. Viimeksi sitten testeri antoi viitettä, että ongelma olisi polttoaineen määränsäätöyksikössä joka sijaitsee korkeapainepumpussa. Tämän osan vaihdon jälkeen auto reagoi kaasuun kyllä paljon paremmin, mutta ongelma ei poistunut.
Mitä mieltä M57 3.0d moottoria tuntevat ovat, että mistä tämä voisi johtua? Mitä osa- alueita voisi kartoittaa ongelman tiimoilta?
Vikakoodeja on luettu kovasti, mutta niiden avulla ei päästä jäljille.
Ongelma 2. Viime aikoina autoon ilmestynyt pienimuotoinen jyrinä, kun ajan isommalla vaihteella. Etenkin jos hieman "ylisuurella" vaihteella lähdetään kiihdyttämään. Merkkikorjaamossa epäiltiin, että tämä voisi johtua seuraavista osa- alueista:
- moottorin / vaihteiston kannatintyynyt
- kardaaniakseleiden nivelet / joustokohdat
- kaksoismassavauhtipyörä + kytkinpaketti
Eihän näillä kahdella ongelmalla voi olla mitään yhteyttä toisiinsa?
Kiitos jo etukäteen hyvistä vinkeistä!
Ja taustatiedoksi, niin auto on vuosimallia 2004 ja ajettu 130 000km.
Comment