Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston ohjaus uusimmissa? (X6-08)
Collapse
X
-
Originally posted by -Tapi View PostOlen jutustellut Danhagenin kanssa juuri tämän asian tiimoilta ja heillä on kokemusta VW Touranin originaalista TTV:sta mutta ikävä kyllä ei BMW:n vastaavasta. Jonkun pitäisi kokeilla..325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
No nyt on oikea venttiili puukotettu ja väärä venttiili "depuukotettu".
Junalauta että on ärsyttävää kokoonpanoa ja laatua nämä nykyvehkeet: Sisälokarissa on 7:ää eri kiinnitysvaihtoehtoa samassa osassa. Osassa, torxia, eri kokoista torxia, monen kokoista muovinastaa, muttereita, ruuveja yms. Osa muovinastoista kertakäyttöisiä eli keskitappi asentaessa katkaistavaa mallia.
Vesiventtiilin 4:sta ruuvista 2 oli ruostunut poikki. No onhan autolla jo ikää peräti 1v 9kk.. Saapa nähdä pitääkö venttiili vedet sisällään kahdella ruuvilla ja nippusiteillä väliaikaisesti.---
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos ostan tapilta tuon Webaston kellon ja ebaysta ttv weban, niin pelittääkö nuo? Ymmärtääkseni joo, mutta osaako se weban kello kytkeä sisälämppärin päälle? Toi danhagenin wbus-converter vaikuttais kanssa pirun pätevältä laitteelta.
edit: Kai tää on vähän turhanpäiväistä varmistelua, jos toi danhagenin härpäkkeen luvataan toimivan ni miksipä ei webakin toimis, pitää vaan miettiä kumman ottaa. Nyt vaan vois bongata vielä polttoainepumpun tolle ttv:lle jostain järkihintaan.
Tapille vielä, se wbus ei välttämättä bmw ttv webassa ole 2 nastassa? Tästä ei minullakaan ole varmuutta, pitäisi kokeilla mistä linjasta weban testeri menee kiinni ko. laitteeseen.
Comment
-
-
Nyt TOIMII!
Apdeittiä ja kertomus pään seinään lyömisestä:
Minähän kokeilin viime kesästä lähtien kaikenlaista tuon puhtaasti väyläohjatun vehkeen käynnistykseen ulkoisella vehkeellä. Tuli tehtyä kaikenlaista itse ja kokeiltua Saksalaisia ohjauspurkkejakin vain todetakseni että BMW:n Webaston väylä juttelee vain BMW:n kielellä eikä siihen ole löytynyt kaupallista laitetta joka osaisi ko. kieltä.
Lopulta tilasin Ebaysta pitkän kyttäämisen jälkeen T95 kaukosäätimen originaalikaukon rinnalle. Ohjelmoin kaken autoon todetakseni että kumpikin kake pelaa.
Sitten purin kaukosäätimen. Vedin ON-nappulan juotoksista piirilevyltä kaksi ohutta piuhaa ulos. Samalla vedin myös kummastakin patterin plussasta (outoa että niitä oli kaksi..) ja yhteisestä miinuksesta piuhat ulos.
Tein regulaattorin joka pitää jännitteen maksimissaan 12,1 V vaikka latausjännite huitelisi korkeammalla. Alkuperäiset kaken patterit olivat 12 V. Yhdistin pienen sulakkeen kautta auton akkujännitteen näihin plussaan ja maan miinukseen. Tällä tavoin kaukosäätimen pattereista ei tarvitse kantaa huolta edes kovassa pakkasessa.
Sitten vein kaukosäätimen ON-nappulan piuhat GSM-releelle johon soittaminen yhdistää releen nastat 2-sekunnin ajaksi.
Taas yksi ohjelmointirumba kun kake oli eksyttänyt auton ollessaan ilman paristoja ja jännityksellä odottaen mitä puhelinsoitto autolle saa aikaan: Se käynnisti Webaston ja imitoi kaukosäätimen painallusta kuten toivoinkin!!
Nyt on pakkaset jo ohi mutta tulee tuota käytettyä kuitenkin kesälläkin kuuman auton tuuletukseen yms. Ja ensi talvena kelpaa
BMW:n kautta GSM-kontrolli olisi maksanut asennuksineen noin puolitoista tonnia Lopulla rahalla teen jotain viksua---
Comment
-
Comment