memebuy23buy

Transmission Program Fault bmw x5 e53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • artusya
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Tuon ikäisessä X5 ssa näillä oireilla:
    ABS kuljettajan puolen taka anturi / linja / ABS ohjainyksikkövika, jos testerillä ei oikeasti pääse välillä kiinni eikä vika ole testerissä tai käyttäjässä niin abs ohjainyksikön maadoitus todennäköisesti katkoo. Näin myös jos itse abs yksiköllä ei vikakoodeja ole vaikka siihen ajoittain kiinni pääsisikin. Nopeussignaali mittaristolle ei ole can väylän varassa joten jos nopeusnäyttö puuttuu on abs järjestelmässä varmuudella jotakin edellämainittua vikaa. Katkova ohjainyksikön maa aiheuttaa ongelmia autoon kiinnipääsyyn ja myös can väylään. Maadoitusvikainenkin yksikkö on korjattavissa niin kauan kuin se välillä toimii, pysyvän vian maadoituksen takia päälleen saanut yksikkö ei enää ole korjattavissa. Uusi maksaa noin 450€.


    okei ja vähän aika sitten huomasin myös ettei odometer toimi sekä toi päivämatkamittari vai mikä se nyt on nimeltään ...seki on nollilla ja se kulutus mittari ei pelaa sekä tietokone näyttää toi range luvun ihan päin persettä,ja yleensäkki kaikki ne arvot mitä se tietokone näyttää on väärät....keskinopeus....ym....ym....

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Tuon ikäisessä X5 ssa näillä oireilla:
    ABS kuljettajan puolen taka anturi / linja / ABS ohjainyksikkövika, jos testerillä ei oikeasti pääse välillä kiinni eikä vika ole testerissä tai käyttäjässä niin abs ohjainyksikön maadoitus todennäköisesti katkoo. Näin myös jos itse abs yksiköllä ei vikakoodeja ole vaikka siihen ajoittain kiinni pääsisikin. Nopeussignaali mittaristolle ei ole can väylän varassa joten jos nopeusnäyttö puuttuu on abs järjestelmässä varmuudella jotakin edellämainittua vikaa. Katkova ohjainyksikön maa aiheuttaa ongelmia autoon kiinnipääsyyn ja myös can väylään. Maadoitusvikainenkin yksikkö on korjattavissa niin kauan kuin se välillä toimii, pysyvän vian maadoituksen takia päälleen saanut yksikkö ei enää ole korjattavissa. Uusi maksaa noin 450€.

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    ei ole koko autoa skannattu. Vikakoodeja pitäisi enemmältikin löytyä, muilta moduuleilta, näiden perusteella olisi helpompi päätellä jotain. Ketjun avauspostauksen perusteella tulee kyllä mieleen abs anturilinja/yksikkövika, alijännite tai latausjännitevika. Minkä vuoden x5 on kyseessä ja millä moottorilla?


    2000 vm ja 4.4 bensakoneella yleismittarilla on tarkistettu laturi-ok ja akku on uusi

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by artusya View Post
    ja ne moduulit sit maksa hunajaa voi saatana:think
    No ei ne maksa. Paitsi uutena marmoritiskillä. Käytetty tai viallisen korjaus on toiminnan kannalta aivan yhtä hyvä vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by artusya View Post
    mulla on 16.5 varattu aika laakkoselle,mut saatana mä en usko et ne tajuu siitä bemarista mitään
    No mutta, sehän on merkkiliike Kukahan kumma siitä sitten oikein jotain tajuaa jos ei ne siellä...

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by artusya View Post
    elikkä tässä ne virheilmoitukset code 001: 82 CAN ABS/DSC signal

    CODE 002: 80 CAN bus monitoring

    ei ole koko autoa skannattu. Vikakoodeja pitäisi enemmältikin löytyä, muilta moduuleilta, näiden perusteella olisi helpompi päätellä jotain. Ketjun avauspostauksen perusteella tulee kyllä mieleen abs anturilinja/yksikkövika, alijännite tai latausjännitevika. Minkä vuoden x5 on kyseessä ja millä moottorilla?

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    mulla on 16.5 varattu aika laakkoselle,mut saatana mä en usko et ne tajuu siitä bemarista mitään,ku viimeksi ne ei edes päässy sillä testerilla autoon tietokoneseen ,mä kävin lukemassa ne koodit tuolla vantaan autohuolossa

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei. Vika on todennäköisesti CAN väylässä, jokin väylässä oleva moduuli jumittaa toiminnan niin että vaihteistonohjaus ei saa nopeustietoa abs boksilta.
    Siinä pitää tutkia kaikkien väylässä olevien purkkien vikakoodit ja miettiä mikä ongelman aiheuttaa, voi olla itse vaihteistonohjainyksikkö, abs moduuli tai joku muu.

    Mikäli siis yllä olevat koodit oli luettu vaihteistonohjaukselta kuten voisi olettaa.
    Eli tarkempaa tutkimista vaatii. Itellä on nyt kalenteri vähän täys joten menee aikasintaan viikon parin päähän.



    ja ne moduulit sit maksa hunajaa voi saatana:think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ei. Vika on todennäköisesti CAN väylässä, jokin väylässä oleva moduuli jumittaa toiminnan niin että vaihteistonohjaus ei saa nopeustietoa abs boksilta.
    Siinä pitää tutkia kaikkien väylässä olevien purkkien vikakoodit ja miettiä mikä ongelman aiheuttaa, voi olla itse vaihteistonohjainyksikkö, abs moduuli tai joku muu.

    Mikäli siis yllä olevat koodit oli luettu vaihteistonohjaukselta kuten voisi olettaa.
    Eli tarkempaa tutkimista vaatii. Itellä on nyt kalenteri vähän täys joten menee aikasintaan viikon parin päähän.

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    eli pitäiskö mun nyt vaihtaa se abs tunnistin,vai miten se nyt menee?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Kaipa tuohon löytyy apua ihan täältä foorumilta. Ketjuun vastannut Supa tai vaikkapa Rahu tuusulassa :think

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    elikkä tässä ne virheilmoitukset code 001: 82 CAN ABS/DSC signal

    CODE 002: 80 CAN bus monitoring

    Last edited by artusya; 29-04-2011, 17:20.

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mittaristo syyniin ensimmäisenä, diagnostiikka kulkee sen kautta ja jos siihen ei pääse kiinnii niin vika todennäköisesti sielläpäin.
    Mutta moottorinohjaukseen+laatikonohjaukseen pääsee myös eri pinniä kuin mitä tavallisesti menee mittariston kautta. Tuskin ovat tuota osanneet testata laakkosella tosin.

    Eli jollekkin osaavalle kaverille tutkintaan joka mittaa d-bussin mittaristolle asti ja kokeilee toisella mittaristolla mahdollisesti irrottaen k-bussin jos siellä oleva vika jumittaa mittariston jne jne perustutkimista, merkkiliikkeessä hommasta voi tulla kallis jos ei suoraan lähde toimimaan mittariston vaihdolla esim.
    jaahas,mistäs nyt löytyy semmonen kaveri:think löytyskö pääkaupunkiseudulla osaava pajaa joka vois sen homman tehdä?lakkosella ajanvaraus menee jo ens kuun loppuupuolelle prkl
    Last edited by artusya; 27-04-2011, 16:37.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Mittaristo syyniin ensimmäisenä, diagnostiikka kulkee sen kautta ja jos siihen ei pääse kiinnii niin vika todennäköisesti sielläpäin.
    Mutta moottorinohjaukseen+laatikonohjaukseen pääsee myös eri pinniä kuin mitä tavallisesti menee mittariston kautta. Tuskin ovat tuota osanneet testata laakkosella tosin.

    Eli jollekkin osaavalle kaverille tutkintaan joka mittaa d-bussin mittaristolle asti ja kokeilee toisella mittaristolla mahdollisesti irrottaen k-bussin jos siellä oleva vika jumittaa mittariston jne jne perustutkimista, merkkiliikkeessä hommasta voi tulla kallis jos ei suoraan lähde toimimaan mittariston vaihdolla esim.

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    Originally posted by spyke View Post
    Kaverilla oli vastaavaa vikaa, eli useita virhekoodeja ja varoitusvaloja. Vaihdettiin akkua, laturia ja nyt on odotuksessa joku musta moottorinohjausboksi sieltä hanskalokeron päältä. Oli Laakkosen mukaan liittimestä hapettunu pinnit ja näin ollen sähkö meni miten meni. Auto on kylläkin eri, eli e39 540.
    Toinen tuttu tapaus oli myös hieman vastaava. X5 oli johtosarja hankautunu rikki jalkatilasta maton alta. Se vaihdettiin takuuseen, eikä asentajan mukaan ollut ensimmäinen laatuaan. Tuosta on jo kyllä muutama vuosi.



    jaa-haas sain auton laakkoselta,ne ei saanut edes yhteyttä autoon testerilla,osatko sanoa missäpäin se johtosarja oli?

    Leave a comment:

Working...
X