memebuy23buy

Transmission Program Fault bmw x5 e53

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• -KK-
    replied
    Originally posted by artusya View Post
    abs-boksi oli rikki,vaihdettiin sitten ilmeni että abs anturi on paskana eli (taka oikea),sekin vaihdettiin ja nyt on sitten ongelma on boksin ja anturin välissä olevassa johdossa,auto on vieläkin pajalla
    Laitoitko abs anturiksi jonkun laadukkaan merkkiosan? Ei marmorilta välttämättä, mutta joku laadukas merkki. Mulla oli E39 :ssä oikea taka-anturi rikki ja otin tilausmokan takia suosiolla "kokeeksi" tarvikeliikkeestä aluksi edullisen 40e hintaisen anturin. Se temppuili alusta asti. Tiputti mm. luistojärjestelmät edelleen pois päältä satunnaisesti. Tein sitten asennustyön toiseen kertaan ja tilasin 120e hintaisen VDO merkkisen anturin. On toiminu täysin moitteetta.

Käsittääkseni useammallakin on ollut näiden tän tyyppisten anturien kanssa ongelmia halpiksissa.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    abs-boksi oli rikki,vaihdettiin sitten ilmeni että abs anturi on paskana eli (taka oikea),sekin vaihdettiin ja nyt on sitten ongelma on boksin ja anturin välissä olevassa johdossa,auto on vieläkin pajalla
    9kk pajalla?!

Leave a comment:

• artusya
    replied
    Originally posted by kiljubuu View Post
    Onkos tähän löytynyt selvyyttä? X5 4.4 2001 tulee transmission program fault ja abs valo ja luistoneston valot palaa :think Ja laatikko toimii vain juurikin 3 sella

Leave a comment:

• TT3.5
    replied
    Mulla vastaava vika 4.4 E38:ssa. Kaasuläpän asentoanturi rikki. Sekoitti laatikon, luistoneston ja abs:n toiminnan. Kaikki ketjussa mainitut oireet kyllä sopisi :think

Leave a comment:

• kiljubuu
    replied
    Onkos tähän löytynyt selvyyttä? X5 4.4 2001 tulee transmission program fault ja abs valo ja luistoneston valot palaa :think Ja laatikko toimii vain juurikin 3 sella

Leave a comment:

• artusya
    replied
    no siisti,mulla on yliviisas auto prkl

Leave a comment:

• merbau
    replied
    nno niii,nyt on ohjaustehostin paskana,käynistin nii ratti on kun jossain vanhassa ladassa prkl,alkaa kyl vituttaa toi auto
    Omassa e39 540iA:ssa on servotronic, ja se oireili juuri noin. Alkuperäinen syy: ABS-anturit rikki. Jos sinullakin on servotronic, liittyy ilmeisesti siihen ettei tehostus saa nopeustietoa -> ei tiedä paljonko tehostaa.

Tsemppiä vaan vianhakuun!

Leave a comment:

• artusya
    replied
    nno niii,nyt on ohjaustehostin paskana,käynistin nii ratti on kun jossain vanhassa ladassa prkl,alkaa kyl vituttaa toi auto

Leave a comment:

• Brother Michael
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ainiin koodit /diagnoosithan olivatkin edellisellä sivulla. Kannattaa irroittaa ABS sulakkeet tai yksikön liitin korjaukseen saakka niin boksi ei tuhoudu, mikäli se vielä kylmänä toimii. Googleta kuvahku bosch 5.7 ja katso onko konepellin alla sennäköinen. Liitin irtoaa vetämällä päätylukkoa ulospäin ja nostamalla liitintä samalla.

Edelleen ohi aiheen ja komeasti: jos käyttäjä WSE1 voisi mitenkään tyhjentää viestilaatikkoaan/ottaa yhteyttä meikäläiseen, olisin äärimmäisen kiitollinen.

Leave a comment:

• artusya
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No minusta se näytti boschin boksilta, tosin se on hankalassa paikassa näköjään noissa X5:ssa :think

Ja ilmeisesti ei toimi kylmänäkään joten osa vaihtoon?

no kyl se toimii ekat 20-30 sekka,siis ainakin vaihtteisto toimii silloin eli ensin yritetään ens tiistaina korjauttaa,jos ei niin sit osa tilaukseen

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Ainiin koodit /diagnoosithan olivatkin edellisellä sivulla. Kannattaa irroittaa ABS sulakkeet tai yksikön liitin korjaukseen saakka niin boksi ei tuhoudu, mikäli se vielä kylmänä toimii. Googleta kuvahku bosch 5.7 ja katso onko konepellin alla sennäköinen. Liitin irtoaa vetämällä päätylukkoa ulospäin ja nostamalla liitintä samalla.
    No minusta se näytti boschin boksilta, tosin se on hankalassa paikassa näköjään noissa X5:ssa :think

Ja ilmeisesti ei toimi kylmänäkään joten osa vaihtoon?

Leave a comment:

• artusya
    replied
    lauantaina sit olis 200 km matka edessä,ja ku laatikko vieläki toimii vain kolmosella niin kysyn että onko pelkoa että laatikko ylikuumene matkalla,tai moottori hajoa tai jotain muuta?

Leave a comment:

• artusya
    replied
    abs valo palaa aina...ainoa asia mikä toimii alussa kun käynnistän se on vaihteet,eli toimii normaalisti noin 20-30 sekuntia,sit tule se safe programme ilmoitus

Leave a comment:

• WSE1
    replied

Leave a comment:

• WSE1
    replied
    moi,sä oot varmaan perillä tosta mun abs boksin ongelmasta,nimimerkki Supa epäilee että mulla on ATEn yksikkö,ja mä ymmärsin että sun kautta voi korjauttaa kyseinen boksi?? osatko sanoa että paljonko kyseinen toimeenpide maksaa?...sorrry et kirjoitan tänne mut sulle ei pysty lähettämään privaviestiä tai sit mä oon vaa orava enkä tajuu mistää mitään
    Yksikkö on bosch 5.7 tuon ikäisessä autossa (todennäköisesti, jonka perusteella myös vikadiagnoosi). Korjaus 120€, ainoa ongelma on aika ja sen puute, sen takia privakin täynnä, en ole ehtinyt käydä läpi viestejä. Jos ABS vielä välillä toimii korjaus on mahdollinen. Jos toimintaa ei ole ollenkaan missään välissä enää tarvitset todennäköisesti uuden boksin. Vika on kuitenkin järkevää varmistaa diagnostiikan avulla ennen toimenpiteitä (minulla toki testereitä löytyy). txt 0503662555 niin soittelen takaisin kun aikaa jää tai soita klo 9-10 välillä (4-5 puhelua ehtii yleensä ottaa, hälyttää vaikka on varattu, tuplasim).
    Last edited by WSE1; 03-05-2011, 22:52.

Leave a comment:

Working...
X