memebuy23buy

Transmission Program Fault bmw x5 e53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • artusya
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    No mutta, sehän on merkkiliike Kukahan kumma siitä sitten oikein jotain tajuaa jos ei ne siellä...





    moi,sä oot varmaan perillä tosta mun abs boksin ongelmasta,nimimerkki Supa epäilee että mulla on ATEn yksikkö,ja mä ymmärsin että sun kautta voi korjauttaa kyseinen boksi?? osatko sanoa että paljonko kyseinen toimeenpide maksaa?...sorrry et kirjoitan tänne mut sulle ei pysty lähettämään privaviestiä tai sit mä oon vaa orava enkä tajuu mistää mitään

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by artusya View Post
    mistä liikkeestä kantsi ostaa?,soittelin pari fixus liikettä läpi,yhdessä sanottiin et ei löydy toisesta tuli vastaus että on tilauskamaa j huomenna ne soittaa mulle saatavuudesta,ja hintaa oli 730 e...saisko mistään halvemmalla?
    No jos näin on niin kyseessä silloin varmaankin ATEn yksikkö, otappa yhteyttä WSE1:seen. Korjaus tulee todennäköisesti halvimmaksi vaihtoehdoksi.

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    EDIT: Ei mitään, olikin näköjään jo varmistettu.
    Eli sisäseltä maadotusvialta kuulostaa, jumittaa väyläliikenteen kuten WSE1 sanoi.

    Yksikön voi tosiaan myös korjata joka on halvin vaihtoehto, tietysti nopein osta uusi tarvikeliikkeen kautta (~450-500e) ja koodata autolle.

    EDIT2: Ellei kyseessä ole ATEn yksiköllä oleva auto, näissä ei ole samaa vika kuin Bosch 5.7:ssa olla mutta voi varmaankin oireilla samantyylisesti.

    mistä liikkeestä kantsi ostaa?,soittelin pari fixus liikettä läpi,yhdessä sanottiin et ei löydy toisesta tuli vastaus että on tilauskamaa j huomenna ne soittaa mulle saatavuudesta,ja hintaa oli 730 e...saisko mistään halvemmalla?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    EDIT: Ei mitään, olikin näköjään jo varmistettu.
    Eli sisäseltä maadotusvialta kuulostaa, jumittaa väyläliikenteen kuten WSE1 sanoi.

    Yksikön voi tosiaan myös korjata joka on halvin vaihtoehto, tietysti nopein osta uusi tarvikeliikkeen kautta (~450-500e) ja koodata autolle.

    EDIT2: Ellei kyseessä ole ATEn yksiköllä oleva auto, näissä ei ole samaa vika kuin Bosch 5.7:ssa olla mutta voi varmaankin oireilla samantyylisesti.
    Last edited by Supa; 03-05-2011, 15:27.

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    E39 525i:hin tuo purkki (0 265 900 001) maksoi Espoon Fixuksessa 630 euroa ja sen sai päivässä.


    soitin herttoniemen fixukseen,ei oota tarjottiin

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    E39 525i:hin tuo purkki (0 265 900 001) maksoi Espoon Fixuksessa 630 euroa ja sen sai päivässä.

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    34 52 6 758 629,tossa on sit sen abs boksin osanumero

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    [QUOTE=_nixu_;2360971]Eikös tuossa olisi oikea osa:


    en kyl osaa sanoa onko oikea vai ei,mut aika halpa se on verrattuna autokeskuksen hintoja,siellä nimittäin maksaa 1260 e. hehe

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Eikös tuossa olisi oikea osa:



    Tuossa moottorinohjausesta koodit vielä:

    221 CAN-Timeout ASC/DSC
    Error frequency : 3
    Logistic counter: 35
    Error occured 1. times at:
    Engine speed 0.00 /min
    relative air charged (rl) 99.75 %
    Supply voltage 11.59 V
    Time after start (tnse_u) 0.00 s
    Error occured 2. times at:
    Engine speed 1640.00 /min
    relative air charged (rl) 41.25 %
    Supply voltage 13.47 V
    Time after start (tnse_u) 25.60 s
    Error occured 3. times at:
    Engine speed 0.00 /min
    relative air charged (rl) 99.75 %
    Supply voltage 11.68 V
    Time after start (tnse_u) 0.00 s
    Error currently available
    Error tested
    signal is missing currently,

    Signal omitted Initial,
    Fault sporadic

    220 CAN-Timeout EGS
    Error frequency : 42
    Logistic counter: 40
    Error occured 1. times at:
    Engine speed 0.00 /min
    relative air charged (rl) 99.75 %
    Supply voltage 11.59 V
    Time after start (tnse_u) 0.00 s
    Error occured 2. times at:
    Engine speed 680.00 /min
    relative air charged (rl) 18.00 %
    Supply voltage 13.47 V
    Time after start (tnse_u) 25.60 s
    Error occured 3. times at:
    Engine speed 680.00 /min
    relative air charged (rl) 17.25 %
    Supply voltage 13.47 V
    Time after start (tnse_u) 25.60 s
    Error currently available
    Error tested
    signal is missing currently,
    Signal omitted Initial,
    E-Flag debounce
    CARB debounce
    SCATT-active
    --
    --
    Fault sporadic

    140 Output Thermostat Map cooling
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 30
    Engine speed 160.00 /min
    Engine temperature 94.50 Grd C
    Intake air temperature 54.00 Grd C
    Supply voltage 10.17 V
    Error currently available
    Signal-/Path discontinuity current,


    33 Camshaft control
    Error frequency : 2
    Logistic counter: 40
    Error occured 1. times at:
    Engine speed 680.00 /min
    Engine temperature 94.50 Grd C
    wnwi1_u -1.00 Grad KW
    tanwrhf_0_A 60.01 % TV
    Error occured 2. times at:
    Engine speed 680.00 /min
    Engine temperature 103.50 Grd C
    wnwi1_u -1.00 Grad KW
    tanwrhf_0_A 67.46 % TV
    Error currently available

    Adaptation value impact not plausible current,

    Adaptation value impact not plausible Initial,

    E-Flag debounce
    CARB debounce
    SCATT-active

    Fault sporadic

    120 Vehicle speed
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 32
    Engine speed 1080.00 /min
    relative air charged (rl) 11.25 %
    vfzg2 0.00 km/h
    Supply voltage 13.47 V

    signal is missing currently,

    Signal omitted Initial,

    141 Output Engine fan
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 36
    Engine speed 640.00 /min
    Engine temperature 105.00 Grd C
    Supply voltage 13.66 V
    taml 49.02 %

    Short circuit Masse current,

    Short circuit Masse Initial,
    Last edited by _nixu_; 03-05-2011, 10:45.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Tuon ikäisessä X5 ssa näillä oireilla:
    ABS kuljettajan puolen taka anturi / linja / ABS ohjainyksikkövika, jos testerillä ei oikeasti pääse välillä kiinni eikä vika ole testerissä tai käyttäjässä niin abs ohjainyksikön maadoitus todennäköisesti katkoo. Näin myös jos itse abs yksiköllä ei vikakoodeja ole vaikka siihen ajoittain kiinni pääsisikin. Nopeussignaali mittaristolle ei ole can väylän varassa joten jos nopeusnäyttö puuttuu on abs järjestelmässä varmuudella jotakin edellämainittua vikaa. Katkova ohjainyksikön maa aiheuttaa ongelmia autoon kiinnipääsyyn ja myös can väylään. Maadoitusvikainenkin yksikkö on korjattavissa niin kauan kuin se välillä toimii, pysyvän vian maadoituksen takia päälleen saanut yksikkö ei enää ole korjattavissa. Uusi maksaa noin 450€.
    Vikakoodeja ihmetelty.

    ABS-boksiin ei pääse kiinni eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä siis tuo sisäinen maadoitusvika. Ensimmäisellä yrityksellä antoi skannata koko auton, jatkossa sekään ei onnistunut. DME, EHC ja AIRBAG yksiköihin pääsi sisään.

    Tuossa jotain:

    ECU: IKI
    JobStatus: OKAY
    Variant: IKI
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 5 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    189 EBV
    Error frequency : 40
    Error present
    Sporadic error
    error external ECU

    245 no CAN ID ASC1
    Error frequency : 75
    Open circuit
    Error present
    Sporadic error

    141 ATS signal: telegram error or no telegram
    Error frequency : 102
    Sporadic error
    error external ECU

    251 no CAN ID EGS1
    Error frequency : 238
    Open circuit
    Error present
    Sporadic error

    244 no CAN ID
    Error frequency : 255
    Open circuit
    Sporadic error

    ECU: ZKE3_GM4
    JobStatus: OKAY

    130 cable ABS signal or IKE missing
    Error frequency : 1
    Sporadic error

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Soittele vaikka aamulla
    soitin äsken

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by artusya View Post
    kiitoksia,olisko sulla aikaa täällä viikolla?mä oon aamuisiin vapaa(iltavuoroviikko menossa)
    Soittele vaikka aamulla

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ei kun se maadoitus on rikki sieltä boksin sisältä ja Laakkonen myy sulle vaan kalliilla uuden boksin. Halvemmalla saat osan tilaamalla vaikka saksan ebaystä, maksaa noin 400-450e posteineen.

    Vikakoodit voi katsoa joku foorumilainen murto-osalla laakkosen ryöstöhinnasta, esimerkiksi minä. Puhelinnumero on tuossa signaturessa

    kiitoksia,olisko sulla aikaa täällä viikolla?mä oon aamuisiin vapaa(iltavuoroviikko menossa)

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by artusya View Post
    eli mä teen niin että vien vaikka huomenna auton laakkoseen pikahuoltoon ja sanon niille et ne pistäis abs-boksin maadotus kuntoon ja jos onnistuu niin vois nollata ne virhekoodit ja se olis siinä(jos boksi ei ole lopullisesti paskana)??????
    Ei kun se maadoitus on rikki sieltä boksin sisältä ja Laakkonen myy sulle vaan kalliilla uuden boksin. Halvemmalla saat osan tilaamalla vaikka saksan ebaystä, maksaa noin 400-450e posteineen.

    Vikakoodit voi katsoa joku foorumilainen murto-osalla laakkosen ryöstöhinnasta, esimerkiksi minä. Puhelinnumero on tuossa signaturessa

    Leave a comment:


  • artusya
    replied
    eli mä teen niin että vien vaikka huomenna auton laakkoseen pikahuoltoon ja sanon niille et ne pistäis abs-boksin maadotus kuntoon ja jos onnistuu niin vois nollata ne virhekoodit ja se olis siinä(jos boksi ei ole lopullisesti paskana)??????

    Leave a comment:

Working...
X