Announcement
Collapse
No announcement yet.
F25 tänne ja heti!
Collapse
X
-
Arvon F25 omistajat.
Nouseeko teillä lämmöt ihan normaalisti tuonne puoleen väliin ja pysyy siellä ajosta huolimatta? Jonkun verran ajellut tuollaisella xDrive30d mallisella ja huomaa, että esim motari/maantieajossa lämmöt nousee puoleen väliin, mutta kaupungilla tai pienemmissä nopeuksissa viisari laskee hieman?
Jos en tuota mittaria ihan väärin tulkitse, niin näyttäkö tuo lämpömittari öljyn lämpöjä? :think
bemu2000, Vieläkö laatikkosi arpoo vaihteita maantieajossa? Tuota ongelmaa ei ainakaan ajamassani 30d:ssä ole.Last edited by McBeast; 16-01-2013, 09:01.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostArvon F25 omistajat.
Nouseeko teillä lämmöt ihan normaalisti tuonne puoleen väliin ja pysyy siellä ajosta huolimatta? Jonkun verran ajellut tuollaisella xDrive30d mallisella ja huomaa, että esim motari/maantieajossa lämmöt nousee puoleen väliin, mutta kaupungilla tai pienemmissä nopeuksissa viisari laskee hieman?
Jos en tuota mittaria ihan väärin tulkitse, niin näyttäkö tuo lämpömittari öljyn lämpöjä? :think
bemu2000, Vieläkö laatikkosi arpoo vaihteita maantieajossa? Tuota ongelmaa ei ainakaan ajamassani 30d:ssä ole.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Joo eihän se jaksa lämpöjä pitää nykyaikainen diesel ilman webastoa, tai että keula on ummessa. Tourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.
8 vaihde on niin pitkä, että alle 100 vauhdissa pykältää pienessäkin mäessä heti pienempää. 90 vauhdissa on vielä alle 1500 kierrosta ja seiskalle kun vaihtaa, niin nousee 1700-1800 pintaan. 95 vauhdissa on aika lähelle 1500, niin sen jälkeen alkaa pysyä isoin pykälä päällä paremmin. 6 mukisissa on paremmin vääntöä, niin ei ole tarvetta pykältää niin aikaisin...
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJoo eihän se jaksa lämpöjä pitää nykyaikainen diesel ilman webastoa, tai että keula on ummessa. Tourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.
8 vaihde on niin pitkä, että alle 100 vauhdissa pykältää pienessäkin mäessä heti pienempää. 90 vauhdissa on vielä alle 1500 kierrosta ja seiskalle kun vaihtaa, niin nousee 1700-1800 pintaan. 95 vauhdissa on aika lähelle 1500, niin sen jälkeen alkaa pysyä isoin pykälä päällä paremmin. 6 mukisissa on paremmin vääntöä, niin ei ole tarvetta pykältää niin aikaisin...
(Huonoa mainosta BMWlle, kun ne oli aina rikki ja korjaus maksoi 1000€).
Volsuilla ei mittari nouse ellei erillistä polttoainelämppäriä. kuten varmaan tiedätLast edited by Convertible; 17-01-2013, 19:20.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View Post-90 luvulla oli vakiona webastot noissä dieseleissä, mutta korvattiin sähköisillä lisälämppäreillä. Esim. E83.
(Huonoa mainosta BMWlle, kun ne oli aina rikki ja korjaus maksoi 1000€).
Volsuilla ei mittari nouse ellei erillistä polttoainelämppäriä. kuten varmaan tiedät
Jep, mullakin jo vaihdettiin touraniin webaston palopesä kun autolla oli ajettu 30tkmMeinaatko siis että vettä lämmitetään sähköllä, vai ainoastaan kabiiniin tulevaa ilmaa? Ei se nouse F25:n lämpömittarikaan hätäsesti. Muutaman kilometrin siirtymiä kun tulee, niin ei nouse pohjilta mihinkään.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostTourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.
Comment
-
-
Pitää varmaan ottaa huomioon että uudemmissa bemareissa näytetään tosiaan öljyn lämmöt eikä jäähdytysnesteen lämpöjä... Tuo voi osaltaan selittää lämpömittarin käyttäytymistä.
Mutta jos ei auto lämpene niin sitten on vikaa(no -30 pakkasta ja yli toinen asia)
OEM Webasto tosiaan lämmittää aina ajossakin jos on riittävän viileä kone.
Ja jos autossa ei ole oem webaa sitten lämmitetään kabiiniin tulevaa ilmaa sähköisesti.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJep, mullakin jo vaihdettiin touraniin webaston palopesä kun autolla oli ajettu 30tkmMeinaatko siis että vettä lämmitetään sähköllä, vai ainoastaan kabiiniin tulevaa ilmaa? Ei se nouse F25:n lämpömittarikaan hätäsesti. Muutaman kilometrin siirtymiä kun tulee, niin ei nouse pohjilta mihinkään.
F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostJuu, webastot korvattiin vettä lämittävillä sähkölämppäreilla joku kymmenvuotta sitten. Tuo alla oleva kuva on E83 koneesta, mutta kaikissa tuollainen taitaa olla?
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTYyNzI0X3A=.png
Ok, aina oppii uuttaOlin siinä uskossa että tulolmaa lämmitetään. Olikohan jossain mallissa semmonen systeemi :think
Eiköhän tuo pikkukoneisen F25:n mittari näytä kuitenkin veden lämmön. E93 330i:ssä taas on öljynlämpö.
Edit: kyllä se näyttäis tippakannu olevan F25 mittarissakin, eli öljyn lämpöä mittaa. Ei voi ymmärtää miksi noin, ihan tavis autoissa. Kilpa-autot sitten erikseen.Last edited by bemu2000; 18-01-2013, 21:55.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOk, aina oppii uuttaOlin siinä uskossa että tulolmaa lämmitetään. Olikohan jossain mallissa semmonen systeemi :think
Osa 3F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostArvon F25 omistajat.
Nouseeko teillä lämmöt ihan normaalisti tuonne puoleen väliin ja pysyy siellä ajosta huolimatta?
Jos en tuota mittaria ihan väärin tulkitse, niin näyttäkö tuo lämpömittari öljyn lämpöjä? :think
Comment
-
-
Originally posted by DoubleW View PostMyös F sarjan autoissa on salavalikko, josta näkee tarkan lämpötilan digitaalisesti. Se mittaritaulussa oleva mittari näyttää tosiaan öljyn lämmöt. Salavalikosta Temperatures - kohdasta näkyy sekä öljyn että jäähdytinnesteen lämpötilat samanaikaisesti.
Mites sinne pääsee?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostMites sinne pääsee?
F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Ominaisuus vai mikä ihme
Moro,
Huomasin mielenkiintoisen jutun.
Jos ajovalot on AUT asennossa, niin lämppäri ei puhalla "kovaa", jos on niin valoisaa että ajovalot eivät ole päällä. Sama myös jos valot ovat "0" asennossa.
Jos taas pakoittaa valot päälle, lämppäri lähtee normaalisti päälle.
Mikäköhän logiikka tossa on?
:think
edit: webasto asennettu väärillä ohjeilla. Kiitos KAHA!!!Last edited by mikkod; 04-06-2013, 07:38.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Comment