Tuli vaihdettua e84 tämmöiseen 2015 mallin f25 20d xdrive autoon. Pari kysymystä. Mikä on konetilassa oleva toinen ohuemman johdon päässä oleva plussanapa? Jos kytkee ylläpitolaturiin tai lisäkaukovalon niin kytketäänkö se siihen isoon napaan vai tuohon pienempään?
DSC järjestelmästä jää muistiin aina välillä alijännitekoodi. Akku voi olla siihen syynä kun ei vaikuta oikein hyvältä enää, mutta Amerikan foorumilla puhuttiin myös jostain löysällä olevasta maakontaktista, josta näytti olevan myös BMW: n korjausohje. https://www.bimmerfest.com/threads/f...lobal.1371511/
F25 tänne ja heti!
Collapse
X
-
F25 haaveileville huoltovinkit: jakolaatikkoöljyt 60tkm välein, etukardaanin tarkistus samoin. Laatikkoöljyt 120tkm. Auraus kulmat kuntoon ja takarenkaan camber pystyyn, muuten menee renkaita kuin leipää.
Leave a comment:
-
-
F25 X3 missä seuraavat varusteetS663 Radio BMW Professional S676 HiFi Speaker System
Ongelma: Musiikki kuulostaa fm-radiolla kuunneltuna ihan hyvältä. Jos taas kuuntelee musiikkia Bluetoothin kautta puhelimesta niin musiikki kuulostaa jotenkin ”ohuelta”. Asiaan ei auta se vaikka auton eq:sta säätäisi bassoa ja diskanttia lisää. Vika vai ominaisuus?
Leave a comment:
-
-
Itsellä E84 koppainen X1 ja eihän se toki sama ole kuin F25, mutta pari huomiota silti.
N47 moottori jos on niin mieluusti 2014 vuosimallin moottori. Räjäytyskuvien mukaanhan muistaakseni viimeisten N47 mallien jakopää on jo ihan sama kuin B47. Toki siinä muitakin eroja lienee, mutta ainakin nuo viimeiset N47 moottorit pitäisi olla parhaita sen jakoketjun keston osalta. Mitä netistä noita ketjun ääntelyitä katsellut niin se ääntää tyhjäkäynnillä tai ehkä vielä todennäköisemmin noin 1500rpm kohdilla kun paikallaan painaa hieman kaasua.
Perusaudio on tosiaan hyvin laimea. Taitaa F25:ssa olla hyvin samaa sarjaa kuin tuossa omassa E84:ssa eli edessä ja takana peruskajarit ja sitten etupenkkien alla varmaankin vakiona 6,5" bassot. Vaihtamalla penkinalusbassot 8" tarvikebassoihin (voi vaatia uudet kotelot) ja lisäämällä diskantit eteen menee jo paremmaksi, mutta kaipaa kyllä vahvasti vahvistinta niiden bassojen soittamiseen. Eli jos autoa ostaessa voi valita niin ehdottomasti sellainen, jossa on hifi ( tai jopa harman kardon) äänentoisto. Pro radio on aika monessa, mutta jos on paremmat kaiuttimet niin käsittääkseni se pro pääteaste onkin sitten aina siellä.
Jakolaatikkoon on Bemarilla tehty itsetuhomoodi eli jos sinne ei vaihda öljyjä (minun mielestäni ne pitäisi vaihtaa tyyliin 60tkm välein) niin se hajoaa jossain vaiheessa. Jos autolla ajettu yli 200tkm ja öljyjä ei ole vielä ikinä vaihdettu niin voi olla jo kulunut, mutta saattaa tulla öljyjen vaihdolla kyllä vielä kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostKetjusta itsekin olisin eniten huolissani noissa pre-LCI malleissa.
Voimansiirrossa kantsii tsekkaa myös etuvetarit ja niiden suojakumit. Jakolaatikon nypytys on yksi riskipaikka.
Tuossa yksilössä koukku tosiaan jälkiasenteinen, mutta saattoi olla että isommat painot tuli tehdaskoukkuunkin vasta LCI yhteydessä.
Proradio ei käsittääkseni tarkoita parempia kajareita, eli hifit ja iDrive on tuossa melkoisen ankeat.
F25 yllätti kyllä positiivisesti. Olisi ollut mieluinen vaihtoehto, mutta diisselivero tiputti pois loppumetreillä ja meillä päädyttiin F31 xDriveen jotta vältettiin löpövero (Etätöissä ei paljon kilometrejä kerry).Joo kyllä tässä erilaisii F25:sii vielä pyörii mietteissä mutta aikalailla tohon hintahaarukkaa tekniikat
näyttäs olevan aikalailla samoja, varusteet vaan vaihtelee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostNo tuossahan ekana kannattaa varmaan kysellä jakoketjun tilannetta, N47 koneella kun on. Voimansiirron osalta kannattanee kuulostella ylimääräiset sivuäänet ja käydä kokeilemassa mahdolliset väljyydet jos mahdollisuuksia on, samoin miten sinne puolelle on öljyjä vaihdeltu? Navi taitaa uupua listalta, toki prof radio vähän auttaa harmistuksessa. Koukku taitaa olla jälkiasenteinen kun vetopaino "vain" 2000kg (jos asialla on merkitystä). Itselläni 2014 LCI ja ei kyllä vielä 4kk ja 11tkm aikana ole ostos tai ajettavuus harmittanut. Tilojensa puolesta 91:n jälkeen oikeinkin mukava parannus, konttiin menee 17" rengas/vannesarja heittämällä kyytiin ja sisälläkin on suhteellisen väljää.
Voimansiirrossa kantsii tsekkaa myös etuvetarit ja niiden suojakumit. Jakolaatikon nypytys on yksi riskipaikka.
Tuossa yksilössä koukku tosiaan jälkiasenteinen, mutta saattoi olla että isommat painot tuli tehdaskoukkuunkin vasta LCI yhteydessä.
Proradio ei käsittääkseni tarkoita parempia kajareita, eli hifit ja iDrive on tuossa melkoisen ankeat.
F25 yllätti kyllä positiivisesti. Olisi ollut mieluinen vaihtoehto, mutta diisselivero tiputti pois loppumetreillä ja meillä päädyttiin F31 xDriveen jotta vältettiin löpövero (Etätöissä ei paljon kilometrejä kerry).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostNo tuossahan ekana kannattaa varmaan kysellä jakoketjun tilannetta, N47 koneella kun on. Voimansiirron osalta kannattanee kuulostella ylimääräiset sivuäänet ja käydä kokeilemassa mahdolliset väljyydet jos mahdollisuuksia on, samoin miten sinne puolelle on öljyjä vaihdeltu? Navi taitaa uupua listalta, toki prof radio vähän auttaa harmistuksessa. Koukku taitaa olla jälkiasenteinen kun vetopaino "vain" 2000kg (jos asialla on merkitystä). Itselläni 2014 LCI ja ei kyllä vielä 4kk ja 11tkm aikana ole ostos tai ajettavuus harmittanut. Tilojensa puolesta 91:n jälkeen oikeinkin mukava parannus, konttiin menee 17" rengas/vannesarja heittämällä kyytiin ja sisälläkin on suhteellisen väljää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peltone View PostTämä topic taitaa nyt olla lähimpänä ilman että lähtee tekemään uutta
topickia tai kyselemää turhia nettiauto-topickkii. Täällä hyvin kokemuksia joten
mitäs mieltä tietävämmät henkilöt olisivat seuraavasta laitteesta?
Vaimo haluais päivittää käyttöautoa ja jostain syystä tää F25 olisi miellyttävä.
Eli mitä nyt sit, kilsat, tekniikka, mahdolliset perus vikakohteet :think
Leave a comment:
-
-
Tämä topic taitaa nyt olla lähimpänä ilman että lähtee tekemään uutta
topickia tai kyselemää turhia nettiauto-topickkii. Täällä hyvin kokemuksia joten
mitäs mieltä tietävämmät henkilöt olisivat seuraavasta laitteesta?
Vaimo haluais päivittää käyttöautoa ja jostain syystä tää F25 olisi miellyttävä.
Eli mitä nyt sit, kilsat, tekniikka, mahdolliset perus vikakohteet :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by melperri View PostLisäisin tuohon listaan vielä yhden tosi ison plussa : ei adblue systeemiä.
Kaikissa LCI mallisissa taitaa olla uudempi B47-D20A moottori. Lienee selkeästi parempi jakoketjun osalta kuin alkupään pre-LCI mallit?
Onkos näissä LCI B47 autoissa samaa vikaa kuin kolmosissa ja nelosissa joissa jää on rikkonut ahtimia?
Leave a comment:
-
-
Lisäisin tuohon listaan vielä yhden tosi ison plussa : ei adblue systeemiä.
Leave a comment:
-
-
Tuli hommattua F25 lci 2.0d, niin laitetaas tänne vähän fiiliksiä:
+Hiljainen (oikealla rengastuksella)
+Adaptiiviset valot toimii hyvin
+Moottori lämpenee ja alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa matkustamoon nopeasti (ilman webastoakin)
+2.0d moottori oli positiivinen yllätys
+Kävin koeajamassa myös G01 korimallia, eikä se ollut mielestäni mitenkään olennaisesti parempi kuin F25
+iDrive huomattavasti mukavampi käyttää kuin edellisen sukupolven bemareissa
-Ei ehkä ihan niin "ajajan auto" kuin esim X5 E70 tai 5er E65.Last edited by Rey; 22-11-2021, 05:40.
Leave a comment:
-
-
Lci F25 tuli koeajettua. Rengasmelua oli vähän enemmän kuin toivoin. Alla näytti olevan 245/55r17 bridgestone turanzat. Hiljeneekö 225/60 kitkoilla?
Toimiiko adaptiiviset xenonit ihan samalla tavalla kuin adaptiiviset ledit, vai onko ledeissä kehittyneempi se "selective beam" varjostus?
2-litrasen dieselin äänimaailma ei juurikaan ärsyttänyt, mutta vääntöä olisi saanut olla hitunen lisää..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kp21121 View PostTosiaan, tuleeko 2000kg vetokyky aina jälkiasennetuissa koukuissa? Entä onko N47T -moottorit vielä ketjuvikaisia malleja?
- vetomassa = rekisteriotteeseen merkitty maksimi
- tehdaskoukku sähköisesti esiin (kuten meidän F25 35d) antaa 2,3 tonnia, autossa vahvemmat takavetarit ja jousetkin ehkä
Ketjut viruu, jollain ajotyylillä tavallista enemmän. Muuta en aiheesta tiedä.
Leave a comment:
-
-
Tosiaan, tuleeko 2000kg vetokyky aina jälkiasennetuissa koukuissa? Entä onko N47T -moottorit vielä ketjuvikaisia malleja?
Leave a comment:
-
Leave a comment: