Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 panorama kattoluukku ongelmia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peetu_
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 181
    • Vaasa

mulla ei aukee e70 kikkareessa se takimmainen luukku ollenkaan

ylospäin nostettaessa toimii kyllä.
    X4 3.0d M-Sport E93 M3

Comment

• GuGi_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 700
      • Vantaa city

Originally posted by Peetu_ View Post
      mulla ei aukee e70 kikkareessa se takimmainen luukku ollenkaan

ylospäin nostettaessa toimii kyllä.
      Eli siis tuuletusasentoon ns.pyrstöt pystyyn nousee molemmat lasit? Mutta katon sisään aukee vaan isompi? Kuuluuko E70:ssä auetakkaan? Ainakaan mun tietääkseni ei kuulukkaan. Vanhemmissa ei ainakaan aukea missään muu kuin etummainen lasi.
      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

F11 525d -11
      E60 M5 -05
      E12 530i -75
      E32 730i - 91
      Chevy Silverado 3500 -93
      R33 Skyline GTS-T -93

Comment

• uusauto
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2016
        • 224
        • Espoo

Oli sitten mun auton panoraamaluukun hajoamisen vuoro. Onko joku paja/asentaja pk seudulla joka on näitä korjaillu ? Takaosan tuuletusluukku jäi toisesta reunastaa sentin auki, mutta sain käsin painettua alas. Mikä siellä niinku hajoaa ?

Comment

• *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

Mm nimimerkki Jaki niitä täällä pk-seudulla korjailee, ja on tehnyt useita kymmeniä.

Vika voi myös olla käytön/vaseliinin (BMW white grease) puute, mulla oli edellisen äxän luukku Kilpiön Jukalla (nick Jaki) tutkiskelussa, ja ainoa mitä sieltä löytyi oli vaseliinin/käytön puute. Jukka sanoi että oikeastaan kaikkein pahin ongelma näiden kanssa on se että ne on (talven) 6kk käyttämättä ja sitten kun sitä helevetin hataraa mekanismia avaa, niin joku prkleen muoviratas tms pomppaa pois paikaltaan.
          Joten nykyään availen luukkua joka pvä, ja talvella auto saa duunipvän sentään seistä lämpimässä parkkihallissa, luukku raollaan.

Originally posted by uusauto View Post
          Oli sitten mun auton panoraamaluukun hajoamisen vuoro. Onko joku paja/asentaja pk seudulla joka on näitä korjaillu ? Takaosan tuuletusluukku jäi toisesta reunastaa sentin auki, mutta sain käsin painettua alas. Mikä siellä niinku hajoaa ?
          Last edited by *PexU*; 04-05-2017, 15:29.
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

Comment

• Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9988
            • KVLA

Tämän ko.ongelman takia olen emäntää kieltänyt luukun avaamisen. Kun muoviosat on yli kymmenen vuotiaita ja saanut kuumaa ja pakkasta,niin ei ole ihme jos/kun jotain porsii. Toki ennakoiva huolellinen puhdistus ja voitelu vähentäisi jumitus riskiä.
            Last edited by Heguli 31; 05-05-2017, 08:04.

Comment

• uusauto
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2016
              • 224
              • Espoo

Kiitos PexU. Olen yhteydessä Jakilteckiin

Comment

• eizzi
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 234
                • jeppis

E83 panoraamaluukku ongelmaa

Eli tuoreessa hankinnassa oli panoraama luukku mikä ei toimi oikein. Molemmat luukut nousee tuuletusasentoon ja menee kiinni. Etummaista luukkua ei voi ajaa kokonaan auki. Samaten aurinkoverho jää etureunastaan n. 30cm auki. Verhon saa ajettua kokonaan auki ja jää auki. Jos laittaa verhoa kiinni se tulee muutaman kymmenen senttiä ja palaa takaisin auki. Sen saa ajettua tuohon nyky asentoon kun ajaa verhoa pikku hiljaa napista kiinni, mutta ei mene kokonaan kiinni.

missä vikaa??

Eli tämä tapaus tuli kuntoon. Luukku oli mennyt ilmeisesti autoliikkeessä sekaisin, kun luukkua oli rämpätty auton ollessa sammuksissa tms virran ollessa vähissä. Luukulle ajettiin initialisointi youtuben ohjeilla ja luukku teki kaikki ääri liikkeet ja sitten alkoi aurinkoverhokkin tomimaan.
                Last edited by eizzi; 25-02-2018, 10:49. Reason: korjattu

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎