Meidän ukolla on -06 150hv 2.0 diesel x3:nen. Autolla on ajettu 164tkm. Auto teki perin kummallisen tempun sunnuntaina. Yksi kaks kesken kiihdytyksen kierrokset hyökkäsi huippuunsa. Ukko veti avaimet paniikissa pois virtalukossa mutta auto vain kävi. Savua tuli joka rööristä. Auto ei sammunut millään vaan nosti kierrokset 5 kertaa tappiin ja viimeiseltä sammui.
No savun hlvettyä koeilemaan autoa käyntiin ja lähtihän se mutta ei ota kierroksia. Jostain tuli nestettä ja öljyä alle.
Auto hinurilla pajalle ja tutkimaan. Öljyä oli koneessa. Syttely turbon suuntaan että olis laskenu öljyä läpi ja täyttänyt cuulerin ja lähtenyt sieltä kiertoon ja aiheuttanut ns öljypalon. Ei Kaikki oli kunnossa!
No epäilys että joku suutin vuotaa läpi koska moottoriöljy oli ilmeisesti lisääntynyt itsekseen niin paljon että kone oli lypsänyt öljyä renkaiden ohi ja aiheuttanut hallitsemattomat kierrokset. Ei kaikki suuttimet kunnossa! Mistä löpö voi mennä moottoriöljyn joukkoon jos ei suuttimista? Onko näissä mitään ns tandempummua kuin esim vw 1.9 tdi:ssä. Niissähän välillä näämä aineet sotkeutuvat.
Puristuspaineet kaikki kohdallaan. Mitään vikakoodeja ei tule.
Hiukkasuodatin on ilmeisesti tukkeutunut liian polttoainen johdosta Tai sitten sen posahduksen aikana joten se on kait vaihtokunnossa. Mutta auto ei käy ilman suodatinta mutta savuaa ja rykii kuulema pirusti.
Mikä helvetti voi aiheuttaa moisen tempun kuin salama kirkkaaltataivaalta. Onko kellään ollut missään 2-litran dieselissä vastaavia ongelmia. Kulutus tässä yksilössä on kyllä aina meidän aikana pyörinyt yli 8-litrassa ja viimeaikana auto on hieman nykinyt ja ollut välillä hengettömän oloinen.
Kiva jos paukku särki moottorin! Varmaan ruvettava ettimään uutta moottoria. Onko kellään vinkkejä mistä vois kysellä?
No savun hlvettyä koeilemaan autoa käyntiin ja lähtihän se mutta ei ota kierroksia. Jostain tuli nestettä ja öljyä alle.
Auto hinurilla pajalle ja tutkimaan. Öljyä oli koneessa. Syttely turbon suuntaan että olis laskenu öljyä läpi ja täyttänyt cuulerin ja lähtenyt sieltä kiertoon ja aiheuttanut ns öljypalon. Ei Kaikki oli kunnossa!
No epäilys että joku suutin vuotaa läpi koska moottoriöljy oli ilmeisesti lisääntynyt itsekseen niin paljon että kone oli lypsänyt öljyä renkaiden ohi ja aiheuttanut hallitsemattomat kierrokset. Ei kaikki suuttimet kunnossa! Mistä löpö voi mennä moottoriöljyn joukkoon jos ei suuttimista? Onko näissä mitään ns tandempummua kuin esim vw 1.9 tdi:ssä. Niissähän välillä näämä aineet sotkeutuvat.
Puristuspaineet kaikki kohdallaan. Mitään vikakoodeja ei tule.
Hiukkasuodatin on ilmeisesti tukkeutunut liian polttoainen johdosta Tai sitten sen posahduksen aikana joten se on kait vaihtokunnossa. Mutta auto ei käy ilman suodatinta mutta savuaa ja rykii kuulema pirusti.
Mikä helvetti voi aiheuttaa moisen tempun kuin salama kirkkaaltataivaalta. Onko kellään ollut missään 2-litran dieselissä vastaavia ongelmia. Kulutus tässä yksilössä on kyllä aina meidän aikana pyörinyt yli 8-litrassa ja viimeaikana auto on hieman nykinyt ja ollut välillä hengettömän oloinen.
Kiva jos paukku särki moottorin! Varmaan ruvettava ettimään uutta moottoria. Onko kellään vinkkejä mistä vois kysellä?
Comment