Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.0 dieselin outo vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rodmunch
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 24
    • Turku

    #16
    Originally posted by Juppe View Post
    Tukossa oleva DPF saattais tehdä myös tuon. Lisääntyneet poltot saa aikaan sen, että naftaa alkaa mennä mäntien ohi alakertaan. Lopulta sitä tavaraa voi olla monta litraa liikaa öljypohjassa. Jossain kohtaa öljy menee sen verran notkeaksi, että se löytää tiensä palotilaan ja sittenhän meillä on moottoriöljyllä käyvä kone. Kun dpf on kunnolla tukossa, ecu koittaa aika sinnikkäästi saada poltettua sen suodattimen auki ja kun siihen yhdistetään vielä runsasta pätkäajoa saattaisi em homma toteutua.
    DPF luettiin pari kuukautta sitten ja näytti virtaukset ja regenerointisyklit hyviltä eli pitäisi olla kunnossa. Tosin nyt se on varmaan aika täynnä palamatonta öljymoskaa. Eli mun ääni menee tässä kohtaa tuolle pumpulle, mutta katsotaan mitä hauskaa mekaanikot löytävät...
    323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #17
      Originally posted by rodmunch View Post
      Jos menee kokonaan omaan piikkiin remppa niin menee varmaankin juurikin Ahokkaalle mikäli löytyy aikaa puuhastella tämä kuntoon.

      Ja sille öljytikun huutelijalle tiedoksi että öljytikku on noussut paikaltaan noin kerran kuukaudessa pinnan ollessa hyvinkin stabiili. Jos tuo frekvenssi ei riitä niin mielestäni ennemmin tekniikassa kuin käyttäjästä on vikaa. Tässä mallissa vielä sentään öljytikku löytyy.
      Veikkaisin aika vahvasti, että lasku jää omalle kontolle. Varsinkin kun alihankkijan osa, mikä hajosi.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • jasse
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 473
        • Salo , Finland

        #18
        En usko mäkään et DPF tukkeutuminen saa tälläistä aikaan. Silloin on eri oireet havaittavissa.

        Goodwilliä on lähes turha odottaa.

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #19
          Ainakin mursuissa on tuota lisäruiskutuksesta johtuvaa öljyn määrän nousua tapahtunut. Muistan vuosien takaa yhden väljän mazdan pakun, joka teki samaa. Pidemmän aikaa kun ajeli lappu lattiassa alkoi kone käydä moottoriöljyillä. Ihmetys oli suuri, kun nosti jalan kaasulta ja meno senkun yltyi. No se oli väljä paska, mutta sama ilmiö kuitenkin.

          Comment

          • rodmunch
            Newbiemmer
            • Nov 2005
            • 24
            • Turku

            #20
            Tänään tällaisia löydöksiä:

            Autossa oli noin 10 litraa polttoaineeseen sekoittunutta öljyä.
            2. ja 3. sylinterin ohivuodot ovat 90% ja 2. sylinterin suutin on sulanut.

            Korkeapainepumpun pettämiseltä vaikuttaa. Kone = Kaputt.
            323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring

            Comment

            • jasse
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 473
              • Salo , Finland

              #21
              No niin. Sit vaan ebayta selaamaan ja koneen vaihtoon.
              Soitas piruuttas tampereen fustille ja kysy konetta.

              Comment

              • rodmunch
                Newbiemmer
                • Nov 2005
                • 24
                • Turku

                #22
                Originally posted by jasse View Post
                No niin. Sit vaan ebayta selaamaan ja koneen vaihtoon.
                Soitas piruuttas tampereen fustille ja kysy konetta.
                Autovero näköjään on suomen moottorihinnoissakin. Fustilla oli ainoat x3 koneet ja niissäkin tuplahinta versus Saksan hintoihin.

                Odotellaan nyt sitten vielä sitä kieltävää päätöstä goodwillistä Bmw:ltä mikä mielestäni on mielenkiintoista että melko arvokkaassa autossa on moottori vaihtokunnossa 140tkm jälkeen. Sen lisäksi että se aiheuttaa hengenvaaran liikenteessä ja melko suuren tulipaloriskin mikäli näitä alkaa ilmaantumaan enemmänkin. Eli varokaa diesel x3:sia liikenteessä... Niistä ei tiedä koska ne karkaa lapasesta.

                Onko jollain ekspertillä havaintoa M47TU ja M47TU2 eroista? Eli voidaanko pultata TU2 paikalleen ilman suuria muutoksia? Niitä tuntuu olevan paremmin tarjolla.
                323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring

                Comment

                • jasse
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 473
                  • Salo , Finland

                  #23
                  Originally posted by rodmunch View Post
                  Autovero näköjään on suomen moottorihinnoissakin. Fustilla oli ainoat x3 koneet ja niissäkin tuplahinta versus Saksan hintoihin.

                  Onko jollain ekspertillä havaintoa M47TU ja M47TU2 eroista? Eli voidaanko pultata TU2 paikalleen ilman suuria muutoksia? Niitä tuntuu olevan paremmin tarjolla.
                  x3:een menee kyllä kone ihan vaikka e90:stä, jos vaan sattuu löytymään sopiva yksilö.

                  Perusmoottori noissa on vissiinki identtinen. Ite tutkin n.vuosi sitten tätä aihetta varsin tarkasti. Moottorin ohjauksessa on eroja ja joudut anyway ottamaan sähkösarjan ja niihin liittyvät komponentit omasta autostasi ja vaihtamaan rikkonaisen raudan. Helpointa on toki ottaa samalla koodilla oleva kone, niin pääsee ilman pelkotiloja.

                  Saksan koneissa on yleensä sellanen juttu et he haluaa tehdä vaihdon siellä ja ottaa sun rikkinäisen koneen "vaihdossa". Puolimoottorit on sitten myös yksi mitä tarjoavat aika hanakasti.
                  Fustin koneet on sitten plug and play. Eli he myy perusmoottorin ja turbon mutta paketti sisältää yleensä suuttimet, pumpun jnejne. Kaippa fustiltakin tuohon kone lähtee neljään kiloon?

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Sori OT: Uudemmissa Bemareissa ei näköjään kestä mikään neloskone, ei bensa eikä diesel.

                    Comment

                    • rodmunch
                      Newbiemmer
                      • Nov 2005
                      • 24
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by jasse View Post
                      x3:een menee kyllä kone ihan vaikka e90:stä, jos vaan sattuu löytymään sopiva yksilö.

                      Perusmoottori noissa on vissiinki identtinen. Ite tutkin n.vuosi sitten tätä aihetta varsin tarkasti. Moottorin ohjauksessa on eroja ja joudut anyway ottamaan sähkösarjan ja niihin liittyvät komponentit omasta autostasi ja vaihtamaan rikkonaisen raudan. Helpointa on toki ottaa samalla koodilla oleva kone, niin pääsee ilman pelkotiloja.

                      Saksan koneissa on yleensä sellanen juttu et he haluaa tehdä vaihdon siellä ja ottaa sun rikkinäisen koneen "vaihdossa". Puolimoottorit on sitten myös yksi mitä tarjoavat aika hanakasti.
                      Fustin koneet on sitten plug and play. Eli he myy perusmoottorin ja turbon mutta paketti sisältää yleensä suuttimet, pumpun jnejne. Kaippa fustiltakin tuohon kone lähtee neljään kiloon?
                      Muutama yksilö löytyi saksasta jossa koko motti, turboineen, suuttimineen ja pumppuineen, eli käytännössä plug and pray. Ja hintana 2200,- eli vielä on Fustilla ihan kunnolla katetta vaikka tilailis noita itse saksasta. M47TU2:sta löytyi sitten koko pakettina vielä muutaman satasen halvemmalla. Lähinnä toi sähkösarja oli mielessä että löytyykö TU2 koneesta vastaava plugi johon kytketään vain TU:n sähkösarja. Suuttimet ja turbokin varmaan pitäisi olla melko identtiset jos meinataan ajaa "vanhalla softalla".

                      Eli ehkä on parempi koittaa etsiä se identtinen yksilö niin jää arvailut vähemmälle.
                      323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring

                      Comment

                      • jasse
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 473
                        • Salo , Finland

                        #26
                        Originally posted by rodmunch View Post
                        Muutama yksilö löytyi saksasta jossa koko motti, turboineen, suuttimineen ja pumppuineen, eli käytännössä plug and pray. Ja hintana 2200,- eli vielä on Fustilla ihan kunnolla katetta vaikka tilailis noita itse saksasta. M47TU2:sta löytyi sitten koko pakettina vielä muutaman satasen halvemmalla. Lähinnä toi sähkösarja oli mielessä että löytyykö TU2 koneesta vastaava plugi johon kytketään vain TU:n sähkösarja. Suuttimet ja turbokin varmaan pitäisi olla melko identtiset jos meinataan ajaa "vanhalla softalla".

                        Eli ehkä on parempi koittaa etsiä se identtinen yksilö niin jää arvailut vähemmälle.
                        Ei sun tartte niitä sähkösarjoja miettiä yhtään. Otat ne vaan vanhasta padasta irti ja siirrät uuteen pataan. N. puolentunnin homma jos kumpikin kone irti esim. trukkilavan päällä. Se ei ole siis homma eikä mikään.

                        Esim. motorwest saksassa kaupittelee koneita mainitsemaasi hintaan mutta se on yleensä niin et haluavat vaihtokoneen heille ja mielellään tekevät vaihdon itse ( siis saksassa)
                        Koneen rahtiin menee myös muutama saturainen. Voithan sä aina koittaa ostaa sian säkissä eli tilata ebaysta halvimman mahollisen jos vaikka sattuis oleen kunnon kone ilman kolinoita.

                        Tai sitten ilman stressiä maksat fustille koneen hinnan ja olet tyytyväinen padan omistaja.
                        Sekin on halvempi tapa toipua tuosta kuin teettä merkkiliikkeessä koko homma.
                        Oothan jo soittanut merkkiliikkeeseen et hommat seis ja auto ulos hallista?

                        Comment

                        • rodmunch
                          Newbiemmer
                          • Nov 2005
                          • 24
                          • Turku

                          #27
                          Kone vaihdettu ja "uuteen" koneeseen tehty perushuolto ja vaihdettu joitakin kulutusosia kun oli sopivasti levällään mm. kytkinpaketti ja hehkut ym. ym.

                          Koko hommaan upposi karkeasti viitisen tonnia ja rutosti "downtimea".

                          Ei nyi enää ja kulku on huomattavasti reippaampaa uudella motilla.

                          Jos jotain kiinnostaa niin vanhan koneen saa lunastaa edukkaasti apulaitteineen
                          323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring

                          Comment

                          • mikok
                            Newbiemmer
                            • Aug 2010
                            • 10
                            • ristiina

                            #28
                            Nyt se teki sen. Mukavan kilkatuksen saattelemana kone totaali jumiin! Mistä näihin vois tiedustella vaihtomoottoria luotettavasti? Nyt olis vinkit ja neuvot tarpeen ikinä ei ole tämmöisen asian kanssa tarvinut touhuta.

                            Eli tuo vm 06 ja 2.0 diesel 110kw. Tarkkaa tyyppiä en tiedä.

                            Comment

                            • Rado
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 716

                              #29
                              Mikä näitä patoja riivaa ? Paljonko ajettuja koneita ja mikä niistä porsii ?

                              Comment

                              • Robi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 7606
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by mikok View Post
                                Nyt se teki sen. Mukavan kilkatuksen saattelemana kone totaali jumiin! Mistä näihin vois tiedustella vaihtomoottoria luotettavasti? Nyt olis vinkit ja neuvot tarpeen ikinä ei ole tämmöisen asian kanssa tarvinut touhuta.

                                Eli tuo vm 06 ja 2.0 diesel 110kw. Tarkkaa tyyppiä en tiedä.
                                Eipä lukenut mikä auto jne kyseessä mutta tässä esimerkkinä 2006 520d raakakone BMW:n tehdaskunnostamana. Hinta ei päätä huimaa jos vertaa siihen mitä käytetyistä pyydetään.



                                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                                Tiedustelut priva tai 0452210069

                                Current
                                E61 530d
                                E39 530d
                                E39 520iA
                                E46 330xd
                                E28 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎