Originally posted by Juppe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2.0 dieselin outo vika
Collapse
X
-
323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring
-
-
Originally posted by rodmunch View PostJos menee kokonaan omaan piikkiin remppa niin menee varmaankin juurikin Ahokkaalle mikäli löytyy aikaa puuhastella tämä kuntoon.
Ja sille öljytikun huutelijalle tiedoksi että öljytikku on noussut paikaltaan noin kerran kuukaudessa pinnan ollessa hyvinkin stabiili. Jos tuo frekvenssi ei riitä niin mielestäni ennemmin tekniikassa kuin käyttäjästä on vikaa. Tässä mallissa vielä sentään öljytikku löytyy.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Ainakin mursuissa on tuota lisäruiskutuksesta johtuvaa öljyn määrän nousua tapahtunut. Muistan vuosien takaa yhden väljän mazdan pakun, joka teki samaa. Pidemmän aikaa kun ajeli lappu lattiassa alkoi kone käydä moottoriöljyillä. Ihmetys oli suuri, kun nosti jalan kaasulta ja meno senkun yltyi. No se oli väljä paska, mutta sama ilmiö kuitenkin.
Comment
-
-
Originally posted by jasse View PostNo niin. Sit vaan ebayta selaamaan ja koneen vaihtoon.
Soitas piruuttas tampereen fustille ja kysy konetta.
Odotellaan nyt sitten vielä sitä kieltävää päätöstä goodwillistä Bmw:ltä mikä mielestäni on mielenkiintoista että melko arvokkaassa autossa on moottori vaihtokunnossa 140tkm jälkeen. Sen lisäksi että se aiheuttaa hengenvaaran liikenteessä ja melko suuren tulipaloriskin mikäli näitä alkaa ilmaantumaan enemmänkin. Eli varokaa diesel x3:sia liikenteessä... Niistä ei tiedä koska ne karkaa lapasesta.
Onko jollain ekspertillä havaintoa M47TU ja M47TU2 eroista? Eli voidaanko pultata TU2 paikalleen ilman suuria muutoksia? Niitä tuntuu olevan paremmin tarjolla.323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring
Comment
-
-
Originally posted by rodmunch View PostAutovero näköjään on suomen moottorihinnoissakin. Fustilla oli ainoat x3 koneet ja niissäkin tuplahinta versus Saksan hintoihin.
Onko jollain ekspertillä havaintoa M47TU ja M47TU2 eroista? Eli voidaanko pultata TU2 paikalleen ilman suuria muutoksia? Niitä tuntuu olevan paremmin tarjolla.
Perusmoottori noissa on vissiinki identtinen. Ite tutkin n.vuosi sitten tätä aihetta varsin tarkasti. Moottorin ohjauksessa on eroja ja joudut anyway ottamaan sähkösarjan ja niihin liittyvät komponentit omasta autostasi ja vaihtamaan rikkonaisen raudan. Helpointa on toki ottaa samalla koodilla oleva kone, niin pääsee ilman pelkotiloja.
Saksan koneissa on yleensä sellanen juttu et he haluaa tehdä vaihdon siellä ja ottaa sun rikkinäisen koneen "vaihdossa". Puolimoottorit on sitten myös yksi mitä tarjoavat aika hanakasti.
Fustin koneet on sitten plug and play. Eli he myy perusmoottorin ja turbon mutta paketti sisältää yleensä suuttimet, pumpun jnejne. Kaippa fustiltakin tuohon kone lähtee neljään kiloon?
Comment
-
-
Originally posted by jasse View Postx3:een menee kyllä kone ihan vaikka e90:stä, jos vaan sattuu löytymään sopiva yksilö.
Perusmoottori noissa on vissiinki identtinen. Ite tutkin n.vuosi sitten tätä aihetta varsin tarkasti. Moottorin ohjauksessa on eroja ja joudut anyway ottamaan sähkösarjan ja niihin liittyvät komponentit omasta autostasi ja vaihtamaan rikkonaisen raudan. Helpointa on toki ottaa samalla koodilla oleva kone, niin pääsee ilman pelkotiloja.
Saksan koneissa on yleensä sellanen juttu et he haluaa tehdä vaihdon siellä ja ottaa sun rikkinäisen koneen "vaihdossa". Puolimoottorit on sitten myös yksi mitä tarjoavat aika hanakasti.
Fustin koneet on sitten plug and play. Eli he myy perusmoottorin ja turbon mutta paketti sisältää yleensä suuttimet, pumpun jnejne. Kaippa fustiltakin tuohon kone lähtee neljään kiloon?
Eli ehkä on parempi koittaa etsiä se identtinen yksilö niin jää arvailut vähemmälle.323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring
Comment
-
-
Originally posted by rodmunch View PostMuutama yksilö löytyi saksasta jossa koko motti, turboineen, suuttimineen ja pumppuineen, eli käytännössä plug and pray. Ja hintana 2200,- eli vielä on Fustilla ihan kunnolla katetta vaikka tilailis noita itse saksasta. M47TU2:sta löytyi sitten koko pakettina vielä muutaman satasen halvemmalla. Lähinnä toi sähkösarja oli mielessä että löytyykö TU2 koneesta vastaava plugi johon kytketään vain TU:n sähkösarja. Suuttimet ja turbokin varmaan pitäisi olla melko identtiset jos meinataan ajaa "vanhalla softalla".
Eli ehkä on parempi koittaa etsiä se identtinen yksilö niin jää arvailut vähemmälle.
Esim. motorwest saksassa kaupittelee koneita mainitsemaasi hintaan mutta se on yleensä niin et haluavat vaihtokoneen heille ja mielellään tekevät vaihdon itse ( siis saksassa)
Koneen rahtiin menee myös muutama saturainen. Voithan sä aina koittaa ostaa sian säkissä eli tilata ebaysta halvimman mahollisen jos vaikka sattuis oleen kunnon kone ilman kolinoita.
Tai sitten ilman stressiä maksat fustille koneen hinnan ja olet tyytyväinen padan omistaja.
Sekin on halvempi tapa toipua tuosta kuin teettä merkkiliikkeessä koko homma.
Oothan jo soittanut merkkiliikkeeseen et hommat seis ja auto ulos hallista?
Comment
-
-
Kone vaihdettu ja "uuteen" koneeseen tehty perushuolto ja vaihdettu joitakin kulutusosia kun oli sopivasti levällään mm. kytkinpaketti ja hehkut ym. ym.
Koko hommaan upposi karkeasti viitisen tonnia ja rutosti "downtimea".
Ei nyi enää ja kulku on huomattavasti reippaampaa uudella motilla.
Jos jotain kiinnostaa niin vanhan koneen saa lunastaa edukkaasti apulaitteineen323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring
Comment
-
-
Originally posted by mikok View PostNyt se teki sen. Mukavan kilkatuksen saattelemana kone totaali jumiin! Mistä näihin vois tiedustella vaihtomoottoria luotettavasti? Nyt olis vinkit ja neuvot tarpeen ikinä ei ole tämmöisen asian kanssa tarvinut touhuta.
Eli tuo vm 06 ja 2.0 diesel 110kw. Tarkkaa tyyppiä en tiedä.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Comment