Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53: P1341 Multiple Cylinder Misfire With Fuel Cut-off

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP'
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 13
    • Espoo

    X5 E53: P1341 Multiple Cylinder Misfire With Fuel Cut-off

    Kyseisen auton uusi onnellinen (NOT) omistaja.

    Eilen tehtyjen kauppojen ja 100 km:n maantieajon jälkeen syttyi moottorin vikavalo. Otin yhteyttä myyjään ja kuulemma ei ole koskaan ennen kyseinen valo palanut. No tämä ei sinänsä kuulu muuten tähän, mutta halusin korostaa, että oire on mahdollisesti uusi ja sitä, että V-käyrä on vahvasti nousujohteinen.

    Kävin tänään kaverilla lukemassa vikakoodit. Niitä löytyi viisi:

    P1341 Multiple Cylinder Misfire With Fuel Cut-off
    P1343 Misfire Cylinder 1 With Fuel Cut-off
    P1345 Misfire Cylinder 2 With Fuel Cut-off
    P1347 Misfire Cylinder 3 With Fuel Cut-off
    P1349 Misfire Cylinder 4 With Fuel Cut-off


    Auto tiputtaa sylintereitä pois pelistä etenkin tyhjäkäynnillä ja auto täristää kuin linkoava pesukone. Välillä kaikki toimii ok ja välillä nypyttää hieman ajossakin. Tehot on kuitenkin suurimman osaa ajasta tallella ja tuo nypytyskin tulee vain tasakaasulla.

    Nettiä on kahlattu tässä nyt isommalla kädellä ja samaa vikaa tuntuu olevan melko monella. Ongelmana on, että ratkaisuehdotuksia on A:sta-Ö:hön.

    Onko täällä muita kasien omistajia joilla olisi ollut samaa vaivaa? Koodit tulee kaikki apukuskin puoleisesta kannesta joten olisiko vahvin ehdokas tuo nokka-akselin asentotunnistin?


    JP
    Tällä hetkellä ei yhtään bemaria tallissa..
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 273
    • Jämsä

    #2
    Itse tarkastaisin ekana uiko kaikki tuon puolen tulpat ja tulpanhatut öljyssä, tulpan kolon tiivisteet tuppaa kuitenkin vuotamaan noissa.
    ex. 316i e36 1991
    ex. 318iS Coupe e36 1992
    ex. 528iA Touring e39 1997
    ex 316i e30 1990, vaimon
    ex. X5 4.4i e53 2001
    ex 316 e46 2003, vaimon
    525iX e60 2008
    Z4 e85 2003, vaimon​

    Comment

    • JP'
      Newbiemmer
      • Apr 2006
      • 13
      • Espoo

      #3
      Originally posted by BMWFW24 View Post
      Itse tarkastaisin ekana uiko kaikki tuon puolen tulpat ja tulpanhatut öljyssä, tulpan kolon tiivisteet tuppaa kuitenkin vuotamaan noissa.
      Täytyy tarkistaa. Hieman epäilen koska huoltokirjassa oli merkintä venakoppien tiivisteiden vaihdosta muutama vuosi takaperin.

      Mitä olen nettiä selaillut niin murheellista tekstiä löytyy. Todella monella käynyt niin, että vika on kadonnut tai ilmeneminen harventunut, mutta syytä ei ole varmuudella koskaan löytynyt :(

      JP
      Tällä hetkellä ei yhtään bemaria tallissa..

      Comment

      • nd4spd
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 120
        • Etelä

        #4
        Samaa vikaa havaittavissa täälläkin.
        Tarkoitus olisi varmistaa tulppien kuivuus sekä mahdollisesti vaihtaa. Ei oikein saanut huoltokirjasta selvyyttä niiden historiasta.
        Mutta kun ei ole akuutti ongelma niin haetaan tässä inspiraatiota ja odotellaan seuraavaa iloista moottorin kuvaketta
        XF Biturbo

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Vanos/vanoksen solenoidi on mahdollisia myös, livedatasta näkee molempien puoliskojen asennot ja pitäis olla samassa. Viallinen nokka-anturi vääristää tietoa, joten anturit voi kokeilla vaihtaa ristiin kun on ihan parin minuutin homma.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • JP'
            Newbiemmer
            • Apr 2006
            • 13
            • Espoo

            #6
            Kiitos vastauksista! Täytyy kokeilla vaihtaa nuo anturit ristiin. Pitää ensin etsiä missä ne on, mutta jos parin minuutin homma niin ei ne kovin piilossa voi olla

            Antaako tuo vanos tai vanoksen solenoidi omia vikakoodeja?

            Onko täällä pääkaupunkiseudulla osaavaa kaveria jolla olisi läppärillä livedata ja joka voisi tarvittaessa antaa hieman diagnoosiapua korvausta vastaan?

            JP
            Tällä hetkellä ei yhtään bemaria tallissa..

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ei välttämättä anna, solenoidista tulee jos kela on poikki ja vanoksesta saattaa tulla jos ei pysy säädön tavoitearvossa, mutta jos on toisaikaista niin ei välttämättä tule koodiakaan.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #8
                Difrential pressure sensor

                Jos intoa riittää niin kanttaa katsoa myös tuo osa nro 4.

                On aika vittumaisessa paikassa vaan roplata tuota mutta onnistuin itse ihan peilin avulla vaihtelemaan tuon anturin.

                En enää aivan varma ole tuosta vika koodista mikä itsellä oli, mutta tuon vaihdolla omasta 745i:stä poistui juuri noita P13?? herjoja. Eli nyppää ton anturin piuhan irti ja kattoo antaako jotain uusia tilalle.

                Comment

                • JP'
                  Newbiemmer
                  • Apr 2006
                  • 13
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Rale View Post
                  Jos intoa riittää niin kanttaa katsoa myös tuo osa nro 4.

                  On aika vittumaisessa paikassa vaan roplata tuota mutta onnistuin itse ihan peilin avulla vaihtelemaan tuon anturin.

                  En enää aivan varma ole tuosta vika koodista mikä itsellä oli, mutta tuon vaihdolla omasta 745i:stä poistui juuri noita P13?? herjoja. Eli nyppää ton anturin piuhan irti ja kattoo antaako jotain uusia tilalle.

                  http://realoem.com/bmw/showparts.do?...77&hg=11&fg=40
                  Intoa ei oikeastaan olisi kun talli on täynnä harrasteautoja ja tämän piti olla "luotettava käyttöauto" :(

                  Otan kuitenkin kiitollisena kaikki vinkit vastaan. Menen huomenna tallille niin pitää kokeilla tuokin anturi irti.

                  JP
                  Tällä hetkellä ei yhtään bemaria tallissa..

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Tuon löytäminen M62-moottorista on hieman haasteellista, koska tuli vasta N62-mottiin
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1482
                      • Porvoo

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Tuon löytäminen M62-moottorista on hieman haasteellista, koska tuli vasta N62-mottiin
                      Jaa eikös se olekaan n62:n, katoin vaan ton sigun vuosiluvusta 2002 niin ajattellin sen automaattisesti olevan n-sarjaa. Mutta sittenhän tuon voi unohtaa listalta. Hyvä että Cell on hereillä.

                      Comment

                      • JP'
                        Newbiemmer
                        • Apr 2006
                        • 13
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Rale View Post
                        Jaa eikös se olekaan n62:n, katoin vaan ton sigun vuosiluvusta 2002 niin ajattellin sen automaattisesti olevan n-sarjaa. Mutta sittenhän tuon voi unohtaa listalta. Hyvä että Cell on hereillä.
                        Noniin. Kiitos selvennyksistä. Auto on tosiaan mallisarjaa 2002 eli prefacelift. En siis etsi tuota anturia

                        Sen verran päivitystä, että vikavalo hävisi eilen ja ei ole näyttäytynyt sen jälkeen. Aamulla kyllä kylmällä koneella täristi jonkun aikaa liikennevaloissa, mutta ei sen jälkeen. Odotan siis seuraavaa hetkeä kun valo näyttäytyy ja lähden sitten tutkimaan. Veikkaisin, että aika pian, mutta ainahan voi toivoa muuta.

                        JP
                        Tällä hetkellä ei yhtään bemaria tallissa..

                        Comment

                        • korbimotors
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 195
                          • Salla

                          #13
                          P 1341, P 1357, P1353
                          Tuollaiset koodit pukkas tänä aamuna x5 4.4i
                          Aamulla aloin starttaamaan niin hörähti iloisesti käymään ja sammu samantien. uusi starttaus ja taas hörähti ja sammu. kolmannella startilla auto jäi käyntiin ,mutta röpötti ja kävi vajailla sylintereillä.
                          Sitten syttyikin jo moottorin vikavalo ja sammutin auton ja kokeilin uudestaan käyntiin niin sitten se kävikin jo ihan normaalisti ja vastasi kaasuun yms... mutta vikavalo paloi edelleen.
                          Ajelin auton kotiin vaikka valo paloikin ja auto pelasin kyllä ihan normaalisti vaikka valo paloikin mittaristossa.
                          Nuo koodit se oli sinne pukannut kun katsoin kotona testerillä.
                          Puhdistin koodit niin vikavalo sammui ja ei ainakaan vielä tullut uudestaan.
                          Mitähän tuolle osais alkaa tekemään tai mistä vois alkaa etsimään mahdollista vian tekijää?? Vois ottaa liikkeeseen sen jälkeen yhteyttä että sais tuon kuntoon. Sinänsä pirullinen vika kun se ei ole koko ajan päällä. kylmä starttauksessa se vain teki tuon ettei heti lähtenyt edes käymään ja sitten kun lähtikin niin kävi vajailla ja sytytti vikavalon. auton sammutus ja uudestaan käyntiin auto pelas ihan normaalisti..omituista

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4621
                            • Lahti.

                            #14
                            Originally posted by korbimotors View Post
                            P 1341, P 1357, P1353
                            Tuollaiset koodit pukkas tänä aamuna x5 4.4i
                            Aamulla aloin starttaamaan niin hörähti iloisesti käymään ja sammu samantien. uusi starttaus ja taas hörähti ja sammu. kolmannella startilla auto jäi käyntiin ,mutta röpötti ja kävi vajailla sylintereillä.
                            Sitten syttyikin jo moottorin vikavalo ja sammutin auton ja kokeilin uudestaan käyntiin niin sitten se kävikin jo ihan normaalisti ja vastasi kaasuun yms... mutta vikavalo paloi edelleen.
                            Ajelin auton kotiin vaikka valo paloikin ja auto pelasin kyllä ihan normaalisti vaikka valo paloikin mittaristossa.
                            Nuo koodit se oli sinne pukannut kun katsoin kotona testerillä.
                            Puhdistin koodit niin vikavalo sammui ja ei ainakaan vielä tullut uudestaan.
                            Mitähän tuolle osais alkaa tekemään tai mistä vois alkaa etsimään mahdollista vian tekijää?? Vois ottaa liikkeeseen sen jälkeen yhteyttä että sais tuon kuntoon. Sinänsä pirullinen vika kun se ei ole koko ajan päällä. kylmä starttauksessa se vain teki tuon ettei heti lähtenyt edes käymään ja sitten kun lähtikin niin kävi vajailla ja sytytti vikavalon. auton sammutus ja uudestaan käyntiin auto pelas ihan normaalisti..omituista
                            Onko fl malli?

                            Kuulostaa ihan samalta kun omassani eli valvetronic vika....ihanan kallis.

                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • Tuuve
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2005
                              • 733
                              • Pk-seutu

                              #15
                              1-4 sylintereissä on huonompi huohotus, ja järjestelmä kerää itseensä iän myötä "asennuslimaa" joka vetää pakkasilla itsensä kohmeeseen, rikkoo venakopan tiivisteet, öljy pääsee tulpanreikiin, ja huonolla tuurilla hajottaa sekä tulpat että puolat. Hintaa laakkosella töineen ~2000e jos kaikki joudutaan vaihtamaan.

                              Löytyy myös uudet venakopat joissa huohotus tehty eri tavalla, ei pitäis enää kertyä skeidaa rööreihin, ja täten olla kestävämpi. Maksaa hieman enemmän kuin orkkisosat, mutta säästää osan töissä kun on nopeampi asentaa.

                              Oma auto seisoo juuri korjaamolla tuon takia, oireili samalla tavalla kuin nämä pari yksilöä joista omistajat kertoneet. Nuo huohotusjutut ja muut Laakkosen huoltotyypin sanomana, kuulemma ihan vakiovika noissa kasikoneissa.
                              Pystytään ehkäisemään putsaamalla huohotusjärjestelmää.
                              BMW X5 E53 4.8is

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎