Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53: P1341 Multiple Cylinder Misfire With Fuel Cut-off

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    #16
    Originally posted by EPDM View Post
    Onko fl malli?

    Kuulostaa ihan samalta kun omassani eli valvetronic vika....ihanan kallis.

    http://www.justanswer.com/bmw/4r3at-...-recently.html
    ei ole facelifti jos sitä meinasit?
    yhdesti aikaisemmin tehnyt tuollalailla ja sytytti vikavalon ja tästä on jo aikaa kun se viimeksi sen teki. sillon antoi myös vikailmoituksen olikohan joku MAF singnaali tms...
    nolluaksen jälkene ei ollut mitään oireita ja on pelannut pitkän aikaa ennen tämän aamuista juttua.
    Nyt iltapäivällä kokeilin taas käyntiin ja pelaa ihan täysin samantien kun laittaa käyntiin.
    Jos se tulpanreikiin päästää vuotamaan jostain öljyä esim. venakopan tiivisteen takia niin sehän on selvä että tulee sytytyskatkoksia/häiriöitä.
    Tulppiakaan ei ole kyllä vaihdettu millon lie viimeksi.. mitkä tuohon 4.4i kasiin on hyvät ja toimivat tulpat?

    Comment

    • korbimotors
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 195
      • Salla

      #17
      [QUOTE=Tuuve;2890504]1-4 sylintereissä on huonompi huohotus, ja järjestelmä kerää itseensä iän myötä "asennuslimaa" joka vetää pakkasilla itsensä kohmeeseen, rikkoo venakopan tiivisteet, öljy pääsee tulpanreikiin, ja huonolla tuurilla hajottaa sekä tulpat että puolat. Hintaa laakkosella töineen ~2000e jos kaikki joudutaan vaihtamaan.

      siis 2000eur maksaa venakopan tiivisteet ja uudet tulpat ja puolat??
      Jos nuita venakopan tiivisteitä ja tulppia ei osaa ite vaihtaa niin parempi pysyä erossa kokonaan autoista..
      Ja tuosta 2000eur hinnasta minulla on hiukan eriäviä mielipiteitä..
      ettet vaan tarkoittanut 2000 markkaa

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        #18
        Pitää nyt rauhassa alkaa tutkimaan mistä tuo johtuu.. On myös pieniä aavistuksia että yks toinen asia johtaa myös tähän tämän aamuiseen juttuun..
        Nimittäin tuossa yhdessä topicissa jo kerroin että tuo minun äxxä haisi bensalle kun tankkasi tankin täyteen. ja katsoin auton alle niin näytti olevan sieltä täyttöletkun paikkeilta hieman kosteana. Ettei vaan olis sieltä letkussa klemmari löysällä ja pääsee pärskymään sitä kautta bensaa ulos kun tankki on ihan täynnä ja kun vaeltunut tankki niin ei haissut enään bensa ja ei ole ollut enään kosteana.
        Mutta se mitä tällä asialla nyt ajan takaa on se,että ettei vaan olis letkussa jopa jokin murtuma ja vedä sitä kautta ilmoja tuo järjestelmä kerta teki noin että hörähti ensin iloisesti aamulla käyntiin ja sammui samantien ja tätä teki muutaman kerran peräkkäin..kunnes lähti sitten käymään normaalisti.

        Comment

        • Tuuve
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 733
          • Pk-seutu

          #19
          [QUOTE=korbimotors;2890525]
          Originally posted by Tuuve View Post
          1-4 sylintereissä on huonompi huohotus, ja järjestelmä kerää itseensä iän myötä "asennuslimaa" joka vetää pakkasilla itsensä kohmeeseen, rikkoo venakopan tiivisteet, öljy pääsee tulpanreikiin, ja huonolla tuurilla hajottaa sekä tulpat että puolat. Hintaa laakkosella töineen ~2000e jos kaikki joudutaan vaihtamaan.

          siis 2000eur maksaa venakopan tiivisteet ja uudet tulpat ja puolat??
          Jos nuita venakopan tiivisteitä ja tulppia ei osaa ite vaihtaa niin parempi pysyä erossa kokonaan autoista..
          Ja tuosta 2000eur hinnasta minulla on hiukan eriäviä mielipiteitä..
          ettet vaan tarkoittanut 2000 markkaa

          En muista tarkkaan mitä kaikkea tuo 2000euron paketti piti sisällään, kun aloin sanomaan ettei omaan autoon noita tulppia ja puolia aleta vaihtamaan. Tuli siihen se uusi huohotusjärjestelmä noiden lisäksi, vanhoja kun eivät ala putsailemaan ja laittelemaan takaisin.
          Laakkosella kun puolat maksaa 50e/kpl ja tulpat vajaa 30/kpl, niin alkaahan sitä hintaa helposti tulemaan kun noita aletaan yli huntin tuntiveloituksella vaihtamaan. Pelkästään noiden vaihdolle olisi hintaa töineen tullut jotain 800-900e.

          Taito tai välineet eivät itsellä ole esteenä noiden remppojen suorittamiselle. Yhtenä aamuna auto ei lähtenyt kunnolla käyntiin, niin vein sen työmatkalla suorapalveluun vikakoodien lukuun. Jäi sitten sille tielle kun öljyä oli konehuone täynnä.
          Tosin myönnetään, ettei nykyisen elämäntilanteen parkkipaikkaremontti miinusasteilla olisi houkutellutkaan.

          Eriäviä mielipiteitä 2000 eurosta?
          Tuskin se halpaa on kenenkään mielestä, vai mitä meinasit?
          BMW X5 E53 4.8is

          Comment

          • korbimotors
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 195
            • Salla

            #20
            [
            Eriäviä mielipiteitä 2000 eurosta?
            Tuskin se halpaa on kenenkään mielestä, vai mitä meinasit?[/QUOTE]

            Sitä siis meinasin että olin hiukan erimieltä tuosta 2000eur remppa hinnasta kun puhuit vain tulpista ja puolista ja niiden vaihtotyöstä.
            mut eipä siitä sen enempää.
            Ei ole konehuone öljyssä itsellä.. meinasin tulpat vaihdella muutenkin uusiin ens viikolla. Samalla tarkistan että onko bensasuodattimelle tulevat letkun klemmarit kunnolla kiinni ja täyttöputken klemmarin myös ajattelin tarkistaa.
            Jos ilmenee että tulppien rei`ssä on öljyä niin onko siihen muuta keinoa kuin vaihtaa uus venakopan tiiviste vai onko niille olemassa jotain omia tiivisteitä?
            Ilmamassamittari on kans tulossa uus liikkeen puolesta koska se antoi sillon kerran siitä vikakoodin niin liike tilasi minulle uuden mittarin tuohon.

            Comment

            • korbimotors
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 195
              • Salla

              #21
              Tänä aamunakin kun starttas auton kylmiltään käyntiin niin ei mitään ongelmia. lähti heti käyntiin ja kävi kahdeksalla tosi nätisti..

              Comment

              • korbimotors
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 195
                • Salla

                #22
                Taas auto seissyt 2 vrk pihalla ja menin kokeilemaan että miten lähtee käymään,ilman roikattamista.
                Lähti käyntiin ensimmäisellä startilla ja heti starttauksen jälkeen kierrokset kävi hieman alempana ja sen jälkeen ikäänkuin olisi ottanut jonkin ns. imun päälle ja kierrokset nousi 1000rpm/min ja alkoi käymään kaikilla sylintereillä tasaisesti.
                Voisko se sitten olla että se ei ota joka aamu-strattauksella jotain ns. kylmäkäynnistys "imua" päälle kun kierrokset käy alempana ja sammuu sitten.
                yleensä se kyllä on tehnyt juurikin nuin niinku tänäänkin että heti startin jälkeen kierrokset käväs alempana ja sitten nosti itse kierrokset tuonne tonniin.
                Voiko ilmamassamitttari vika teettä tälläistä jos se on viallinen,kun kerran se on antanut koodin maf signaalista tms..
                Sen jälkeen ei kyllä ole tuota ks. vikakoodia tullut.

                Sekavaa tekstiä ,mutta toivottavasti jotain joku tästä älyää.. vaikea selittää tuon auton toimintaa yleensäkin..

                Comment

                • korbimotors
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 195
                  • Salla

                  #23
                  Löysin tälläisen keskustelun kun googlettelin, juurikin samanlainen ongelma kuin minulla:

                  Morkai10-04-2012 14:45
                  Quote:
                  Originally Posted by illevi (Post 2663617)
                  Ite katselin omasta seiskasta auto.comin testerillä livedataa ja oli sama ongelma, mutta kun ohjelmasta valitsi toisen moottorinohjaus"tyypin" niin luvut olivatkin normaalit.

                  Osaisikohan kukaan auttaa kun omaa autoa vaivaa sellainen ongelma jos kylmästä laittaa käyntiin, että auto yrittää käynnistyä, mutta sammuu heti. Esim. tänään vasta neljännellä starttauksella jäi käyntiin.
                  Autoon on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin ja imuilman lämpötila tunnistin. Lämpinä autossa tuntuu tehot olevan tallella ja auto toimii hyvin. Livedata ei myöskään herjaa eikä autossa ole vikakoodeja.

                  Käynnistys on ollut normaalia vaikka auto on seissyt normaalin työ/koulupäivän, mutta heti kun ei aja n. vuorokauteen niin ei meinaa käynnistyä. Autohan on m62b44 moottorilla ja vuosimallia -97.

                  Toivottavasti joku sai tästä selkoa..

                  näin oli joku sitten vastannut:

                  Kuulostaa vähän sille, että bensansyötön takaiskuventtiili päästää letkut tyhjiks. M62:ssa takaiskuventtiili tais olla bensansuodattimessa jos en väärin muista. Vähän vaikee asia todeta näppituntumalla kurkkimatta letkuihin.


                  yhtyykö muut henkilöt vastaukseen?? onko tuossa takaiskuventtiili missä ja voisko johtua tuosta??

                  mullahan on myös sellasta ollut että täydellä tankilla haisee bensa hanttarin takarenkaan kohdalla ja kun kurkkasin auton alle niin oli märkänä(tämä siis täydellä tankilla)
                  voisko johtua esim. että suodattimen letkujen välistä pääsis vuotamaan,jos vaikka klemmarit löysällä tms..
                  tai sitten toinen paikka vois olla myös täyttöputken kiinnitys kohta tankkiin. sieltä kun katsoin valolla näytti olevan kosteana.
                  Jos sitä kautta löysää bensapaineet öisin autosta ja tekee tuota sammahtelua...??!! vastauksia ja arvauksia on varmasti niin paljon kun on lukijoitakin ,mutta toivotaan että saadaan asiaan selvyys.
                  niinku jo mainitsin niin tänäänkin se lähti kuitenkin käyntiin ekalla ja aluksi käväs matalemmilla kierroksilla ja sitten vasta nosti tonniin kierrokset. kävi heti kaikilla pytyillä.
                  Last edited by korbimotors; 11-12-2012, 15:29.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎