Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaikuttaako ilmamassamittari kylmäkäynnistykseen m62b44 koneessa?VIKA SELVITETTY!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    vaikuttaako ilmamassamittari kylmäkäynnistykseen m62b44 koneessa?VIKA SELVITETTY!

    Tervehdys,
    onko jollain kokemusta asiasta,että jos ilmamassamittari on menossa rikki niin voiko se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen siten että kun starttaat aamulla kylmän koneen käyntiin niin auto vain hörähtää ja sammuu samantien? Toisella tai kolmannella kerralla jää käymään vasta.
    Joskus tekee vielä niin että alkaa käymään vajailla pytyillä.
    Jonakin aamuna lähtee ihan suoriltaan käyntiin,mutta silloinkin tekee niin että starttauksen jälkeen kiekat käyvät aika alhaisena ja sieltä sit ponkaisee kuitenkin käymään ja nostaa kierrokset 1000rpm/min.
    Auto käy lämpimänä myös tasaisesti, ei siis heittele kierrokset ja vastaa kaasuun hyvin yms...
    Ainoastaan jos auto on seisonut yön yli niin sillon tekee tuollaista ettei ala ensimmäisellä starttauksella käymään suoriltaan kierrokset tonnissa vaan sammahtaa kuin saunalyhty vaikkakin hörähtää aluksi iloisesti.
    Jotenki tuo ilmamassa mittari vika tuntuis epäloogiselta tässä tilanteessa,mutta siksi kysynkin täälä että voiko tälläistä ilmetä jos mittarissa on alkavaa vikaa??
    Itsellä jotenkin sellainen tunne että se pääsee bensapaineet jostain syystä löysäämään yön aikana ja sen takia ei lähde suoraa käymään ennenkuin on muutaman startin ottanut että linjat on täyttyneet polttoaineella.
    Koska tämä on vain aamuisin startatessa oleva vika.. Sitten kun auto on seissyt työpäivän ajan pihalla ja lähtee kotiin ja starttaa auton käyntiin niin se lähtee samantien käymään hienosti eikä sammu starttauksen jälkeen eikä MYÖSKÄÄN tee sitä että käyttäis kierroksia alemapana ennen kuin alkaa käymään nätisti vaan se käy suoraa niinkuin kuuluukin.

    Tämä vika on saatava kuntoon ja selvitettävä että mistä tuo johtuu,koska liike on vastuussa tästä vielä niin se on maksumiehenä kun sais selville että mitä tuolle osais tehä.

    Yhtenä aamuna se sytytti myös vikavalon tuon takia ettei lähtenyt eka startilla käymään ja sitten kun lähtikin niin kävi vaijailla.
    Vein auton koodin lukuun niin sielä oli misfirejä muutamissa pytyissä ja maf signaalista jotain..

    soitin liikeeseen niin tilasivat uuden maffin tuohon ja nyt odottelen että se saapuis, ja sitä ennen kysyn täälä että voiko nämä johtua tuosta mittarista?
    Last edited by korbimotors; 24-12-2012, 16:18.
  • BMWE39
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 134

    #2
    Originally posted by korbimotors View Post
    onko jollain kokemusta asiasta,että jos ilmamassamittari on menossa rikki niin voiko se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen siten että kun starttaat aamulla kylmän koneen käyntiin niin auto vain hörähtää ja sammuu samantien? Toisella tai kolmannella kerralla jää käymään vasta.
    Ei olisi tietty ensimmäinen rikkimennyt ilmamassamittari, mutta oireet haiskahtavat kyllä kovasti alipainevuodon suuntaan. Purkki tai pari starttipilottia ja vuotoa etsimään.
    Alipainevuotoa kun epäilee Bemarin käyntihäiriöiden aiheuttajaksi, niin harvoin on joutunut pettymään...

    Comment

    • nd4spd
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 120
      • Etelä

      #3
      Eikös tuon bensanpaineen häviämisen saa selville kun käyttää virrat päällä pari kertaa, että täyttää linjastot. Vai lähteeköhän ko mallissa pumppu päälle vasta startatessa? Ainakin vanhemmissa pyörähti pumppu virrat päällä. Jos auttaa niin vuotoa etsimään.
      XF Biturbo

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        #4
        Originally posted by nd4spd View Post
        Eikös tuon bensanpaineen häviämisen saa selville kun käyttää virrat päällä pari kertaa, että täyttää linjastot. Vai lähteeköhän ko mallissa pumppu päälle vasta startatessa? Ainakin vanhemmissa pyörähti pumppu virrat päällä. Jos auttaa niin vuotoa etsimään.
        aamulla tein nuin juuri, että 3 kertaa käytin virtoja päällä ennenkuin starttasin että pummpu sai tehdä töitä ja eipä ollut kylmäkäynnistyksen kans sen jälkeen mitään ongelmia, lähti samantien käyntiin ja kierrokset jäivät heti tonniin ja kävi niinkuin auton kuuluukin..
        Se että mistä tuota paineiden häviämistä lähtis etsimään on kysymys..

        Comment

        • korbimotors
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 195
          • Salla

          #5
          niin ja voihan tuo johtua muistankin asioista kuin bensapaineen häviämisestä ettei lähde suoraan ekalla virrat-päälle ja starttaus ja käyntiin.
          eikös se säätele sähköisesti muitankin osia konehuoneessa kun virrat kääntää päälle??
          Ja nyt kun aamulla käänteli virtoja päälle ja pois useamman kerran se joko lähti sen takia normaalisti käyntiin että pumppu ehti täyttämään bensalinjoja tai sitten vois olla myös sekin että kun virtoja käytti useamman kerran päällä niin se sääteli jotain jumittuneita/paskottuneita osia oikeaan kohtaan ja tämän vuoksi lähti ekalla hienosti käyntiin???
          Eikö kaasuläppäkin liiku aina kun kääntää virrat päälle?? jos vaikka se esimerkiksi ei ekalla virtojen käännöllä mene oikeaan asentoon niin ei ole lähtenyt käyntiin ja sitten kun useamman kerran liikkutelee virrat-päälle virrat-pois systeemillä niin menee oikeaan asentoon ja lähtee sitten oikealla tavalla käyntiin.

          Comment

          • nd4spd
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 120
            • Etelä

            #6
            Voihan sekin olla mahdollista. Ei näistä aina tiedä. Tosin eikö sulla ollut jotain polttoaine vuotoa mitä luin jostain? Yhdistyisi tuohon paineiden häviämiseen kivasti
            Ja voihan sitä testata jos aikaa on niin koittaa vrk jälkeen käynnistää ekalla, että lähteekö vai ei.
            Last edited by nd4spd; 14-12-2012, 13:21.
            XF Biturbo

            Comment

            • korbimotors
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 195
              • Salla

              #7
              Originally posted by nd4spd View Post
              Voihan sekin olla mahdollista. Ei näistä aina tiedä. Tosin eikö sulla ollut jotain polttoaine vuotoa mitä luin jostain? Yhdistyisi tuohon paineiden häviämiseen kivasti
              Ja voihan sitä testata jos aikaa on niin koittaa vrk jälkeen käynnistää ekalla, että lähteekö vai ei.
              ei sinänsä varsinaista vuotoa mutta tankin kun laittaa ihan täyteen niin haisee bensalle hanttarin takarenkaat kohdalta ja kurkkaa auton alle niin se suojalevy oli hiukan kosteana,mutta ei tiputtanut käynnissä ollessaan mitään sieltä. Ainoastaan kun täysi tankki ja auto heilunut niin jostain varmaan esim. täytöletkun juuresta päässyt vuotamaan sen verran että kasteli tankin suojalevyä ja haisi bensalle.
              Ei ole jättänyt lätäkköä alle.
              ale 100km kun on ajanut täydellä tankilla niin ei ole enään märkänä mistään ja eikä haise bensalle. Eli en usko tuon asian liittyvän nyt tähän.
              Ja oon kokeillu ekallakin käyntiin monia kertoja ja joskus on lähtenyt ja aika yleisesti ei jos on yön yli seisonut. Ja jos on lähtenytkin ekalla niin ihmeellisesti on kierrokset ensin kävässy n.500rpm kunnes on sitten nostanut kierrokset tonniin kylmällä koneella. Yleensä se on sammunut siinä vaiheessa kun on kiekat laskenut mutta joskus on jaksanut siitä vielä pinnistää käymään..
              Mutta nyt kun tekee noin että käyttelee virtoja muutamia kertoja ennen starttia niin lähtee niinkun kuuluukin ja starttauksen jälkeen kierrokset käväsee alksi jopa yli tonnin ja laskee sitten tonniin eikä käytä sielä 500rpm/min.
              Tuossa suodattimessahan on samassa myös paineen säädin niin voisko tuo ollakkin mahdollista että sielä piilis vika..
              Tänään tarkistan onko vaihdettu uutta suodatinta, jos ei ole niin se vaihdetaan ensin ja katsotaan miten käy.. 78eur suodatin niin ei mene hukkaan vaikka ei siinä oliskaan vika vaikka vaihtaakin jos ei ole ennen koskaan vaihdettu.

              Comment

              • korbimotors
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 195
                • Salla

                #8
                Uusi bensansuodatin painesäätimineen ja nyt lähtee kuin BUICkKI palmun juuresta Ei tartte värkätä virtoja pois-päälle menetelmällä enään.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎