2008 X3 3.0sd moottorin kanssa alilämpö ongelmia. DPF kertaalleen jo tukossa, auki poltettu. Moottoriin on vaihdettu päätermari ja EGR-termari, vaihteiston lämmönvaihdin viimeisimpänä. Moottorin lämpö pysyy normaalina D:llä vakionopeudella ajaessa ja samoin kaupunki ajossa suurimman osan ajasta. Jos maantiellä D:lta sportille, niin lämpö lähtee laskemaan hitaasti jonkun ajan kuluttua, mutta ei laske enää siniselle, kuten ennen lämmönvaihtimen vaihtoa.
Jos konetta alkaa kierrättää kunnolla pitkänkin ajon jälkeen, niin moottorin lämpö lähtee saman tien alaspäin ja nopeasti. Ajonopeudella tai vaihteiston asennolla ei näytä olevan merkitystä, oleellista näyttää olevan talla nopeasti pohjaan ja sitä myötä korkeat kierrokset. Lämpö palautuu varsin nopeasti takasin normaaliksi, kun kierrokset laskevat alle 2500 rpm. Mikä ihme tässä on vielä rikki??? Vaihdettu päätermariko?
Jos konetta alkaa kierrättää kunnolla pitkänkin ajon jälkeen, niin moottorin lämpö lähtee saman tien alaspäin ja nopeasti. Ajonopeudella tai vaihteiston asennolla ei näytä olevan merkitystä, oleellista näyttää olevan talla nopeasti pohjaan ja sitä myötä korkeat kierrokset. Lämpö palautuu varsin nopeasti takasin normaaliksi, kun kierrokset laskevat alle 2500 rpm. Mikä ihme tässä on vielä rikki??? Vaihdettu päätermariko?
Comment