Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rattilukko jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brassi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 27
    • fäänland

    Rattilukko jumissa

    Osaako palstalaiset neuvoo mikä neuvoxi?. Avain menee lukkopesään mut ei käänny mihinkään. Ei auta toinenkaan avain. Avaimen lukitusnupit toimivat normaalisti. Aamulla pelas Ok, vika ilmeni kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei auta vaikka rattia heilutteilis, eli ei jumita rattilukkokaan.
  • brassi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 27
    • fäänland

    #2
    Erellee jumissa

    Eix kellää oo mittää tiatoo?

    Onko siinä lukossa jotain sähköistä? Elissiis kun avaimen työntää pesään, pitäiskö silloin tapahtua jotain, joka mahdollistaa avaimen kääntämisen?

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Jos nyt alotettais sillä, että minkälainen ooppeli tässä on kyseessä?
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • brassi
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 27
        • fäänland

        #4
        Rattilukko jumissa

        Siis äxävitonen kiisseli E53

        Comment

        • jms-btcf
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 696
          • Tampere

          #5
          Siirsin tämän omaan topikiin e6x-alueelle
          Last edited by jms-btcf; 20-01-2013, 15:34.
          e61 535d

          Comment

          • brassi
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 27
            • fäänland

            #6
            rattilukko jumissa

            Mulle ei tuu mitään näyttöön, eihän koko vehkeessä ole mitään virtaa, paitti et keskuslukko avaimella pois. Radio ja näyttö tulee päälle vasta kun avaimesta kääntää.

            Itte ittelleni apua miettien, entäs jos vetäis akun navan irti ja orottelis? Naxahtaiskohan jokin bitti paikalleen? Just olin kysymäss et onko toi lukko jotenkin sähköinen sillee, et kun avaimen työntää pesään, jo silloin pitäis tapahtua jotain. Ei ainakaan mitään ääntä kuulu. Eikä ole ikinä tullut kiinnitettyä huomiota, et "normaalisti" jotain tapahtuis?

            Taustax sevverra, et pakkasta liki 30 astetta, auto ei parilla startilla käynnistynyt, ja sit kun olin pistänny lohkolämmittimen päälle ja menin kokeilemaan uudelleen, ei avain käänny lukossa. Akku ei ollu mitenkään finaalissa niiden kahden starttausyrityxen jälkeen.

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              #7
              Vanhemmilla (täysin) mekaanisilla lukoilla varustettujahan joutui toisinaan venkslaamaan avaimen ja ratin kanssa että saa lukon avattua, esim kun auto oli sopovasti mäkiparkissa tms... No tässä ei ole perinteistä avainta vaan virrat tulee päälle kun kauko-ohjain työnnetään kojetaulussa olevaan "pesään".

              Kokeilin jo akun miinus-kaapelin irroituksenkin, mutta ei auttanut ainakaan täällä.

              Samanlaiset olosuhteet oli täällä kun vika ilmeni, melko rapsakka yö (~ -30C) - edellisenä iltana ei mitään ongelmia...
              Last edited by jms-btcf; 20-01-2013, 13:44. Reason: typo
              e61 535d

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                #8
                Öö. Eipä sitten auttanut uusi täyteen ladattu akku, eli ei ollut tällä kertaa kaiketi helppo vika. Rattia on liikuteltu eli olisi voinut kuvitella avautuvan jos lukko olisi nagelissa esim öljynpuutteesta - no täytyy ehkä kasvattaa parametreja voima ja taajuus ja kokeilla uudestaan.
                Laitoin myös sisälämppärin puhiseen, koska kun kylmä ton ehkä aiheutti niin mikä v*ttu sen korjaa jos ei kuumuus Ja sitten kun sekään ei auta niin täytyy varautua kaivamaan lukko esiin ja irroittamaan se väkisin...
                e61 535d

                Comment

                • brassi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 27
                  • fäänland

                  #9
                  Ei enää jumissa

                  Akun johto irti. Akun lataus.

                  Sisään. Kunnon ote ratista.

                  Kunnon karjaisu, kiskaisu ratista ja avaimen kääntö.

                  Heti tehos.

                  Mut oliko se huuto, oliko lataus, oliko kaapelin irrottaminen, kylmyyden jumitus, vai pelkkä oikuttelu?

                  Mene ja tiedä. Enivei, taas pelittää.

                  Comment

                  • BMWE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 134

                    #10
                    Originally posted by brassi View Post
                    Mut oliko se huuto, oliko lataus, oliko kaapelin irrottaminen, kylmyyden jumitus, vai pelkkä oikuttelu?
                    Akulla, sen varauksella ja kaapeleilla ei ole mekaanisen rattilukon kanssa mitään tekemistä.
                    Lukkopesässä oleva epäkesko siirtää mekaanisesti jousikuormitteista kieltä lukon avautuessa ja se sinulla on nyt ollut jumissa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎