Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 ei käynnisty! Pika-apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    E53 ei käynnisty! Pika-apua!

    Auto X5 E53-03 N57-kone 3,0d
    Vika: Aivan yllättäen auto ei lähde käyntiin.
    Starttaa kyllä kunnolla, mutta ei ees lupaa.

    Aiemmin ollut pientä kiihtyvyys ongelmaa(ei ota kierroksia) kylmänä(parina aamuna).

    Missähän vika?
    Vosiko olla rele vikaa?
    Vaikuttaisi polttoainepulalta?
    Suodatin tukossa?(vaihdosta ei tietoa)
    Missä tuo polttoaine pumppu sijaitsee?

    Asialla kiire!!!!

    T: Alumiini
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Jos veikata pitää ilman vikakoodeja, niin noilla oireilla todennäköisimmin risa siirtopumppu (auton pohjassa vasemmalla, tankin etupuolella).
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • alumiini
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 163
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Jos veikata pitää ilman vikakoodeja, niin noilla oireilla todennäköisimmin risa siirtopumppu (auton pohjassa vasemmalla, tankin etupuolella).
      Auttaako oireiden tunnistukseen:

      Ajettu ensin 10km; parkkiin 20 min auto parkissa(lapset uimassa).
      Siitä ajo 1km anoppilaan, jossa 10 min ja sit toppas.
      Pyörittää, mut ei lupaa.

      Rele ois varmaan ensin. Kuis tuo nokan asentotunnistin?

      Huomenna anoppilaan takas toisella autolla ja diagnostiikka kaapeli mukaan.

      T: Alu

      Vikakoodit luettu.
      Valitteli juuri tuosta rail pressuresta.
      Vika nollattu ja auto käyntiin ja kotio.
      Kaikki toimii normaalisti taas.
      Seuraillaan tilannetta ja etsitään uutta siirtopumppua.

      Voisko vika kuitenkin olla siinä releessä?
      Missähän tuo sijaitsee?

      Päivitellään, kun tiedetään lisää

      T:alu
      Last edited by alumiini; 08-06-2013, 13:06. Reason: Update
      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
      BMW FOREVER

      Comment

      • Posedown
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 8
        • Suomi

        #4
        Mulla ihan samaa vikaa. Miten toi nollaus tehtiin? Onnistuuko omin avuin?

        Eli kylmänä lähtee hyvin, mutta lyhyen pysähdyksen jälkeen kettuilee..

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Posedown View Post
          Mulla ihan samaa vikaa. Miten toi nollaus tehtiin? Onnistuuko omin avuin?

          Eli kylmänä lähtee hyvin, mutta lyhyen pysähdyksen jälkeen kettuilee..
          Ei tässä ketjun aloittajankaan tapauksessa varsinainen ongelma muuttunut tuolla vikakoodin nollauksella miksikään. Sinun tapauksessa kuvailemillasi oireilla todennäköisimmät aiheuttajat vuotava suutin tai viallinen nokka-akselin asentotunnistin. Vikakoodien lukuun ja suuttimien paluuvuotojen mittaus.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Sami_R
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 276
            • Kurikka

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Ei tässä ketjun aloittajankaan tapauksessa varsinainen ongelma muuttunut tuolla vikakoodin nollauksella miksikään. Sinun tapauksessa kuvailemillasi oireilla todennäköisimmät aiheuttajat vuotava suutin tai viallinen nokka-akselin asentotunnistin. Vikakoodien lukuun ja suuttimien paluuvuotojen mittaus.
            Pisteet tälle.
            BMW F11 520d -11
            MINI Cooper D -11
            BMW E90 318i -11
            BMW E90 318i -06

            Ex:
            BMW E46 316i -04
            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
            E46 325iA -03
            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

            Comment

            • alumiini
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 163
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by alumiini View Post
              Auttaako oireiden tunnistukseen:

              Ajettu ensin 10km; parkkiin 20 min auto parkissa(lapset uimassa).
              Siitä ajo 1km anoppilaan, jossa 10 min ja sit toppas.
              Pyörittää, mut ei lupaa.

              Rele ois varmaan ensin. Kuis tuo nokan asentotunnistin?

              Huomenna anoppilaan takas toisella autolla ja diagnostiikka kaapeli mukaan.

              T: Alu

              Vikakoodit luettu.
              Valitteli juuri tuosta rail pressuresta.
              Vika nollattu ja auto käyntiin ja kotio.
              Kaikki toimii normaalisti taas.
              Seuraillaan tilannetta ja etsitään uutta siirtopumppua.

              Voisko vika kuitenkin olla siinä releessä?
              Missähän tuo sijaitsee?

              Päivitellään, kun tiedetään lisää

              T:alu
              Jepulis. Vanha juttu, mutta jotta olis jollekkin asiasta tuelvaisuudessa apua.
              Asia korjattu. Siirtopumppu kuskin alla vaihdettu ja homma Ok.
              Ainoa kenkku homma oli pohjalevyn irroitus (3h ensikertalaiselta) pumpun vaihto 10 min.
              Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
              BMW FOREVER

              Comment

              • JP
                BTCF Hallitus
                • Oct 2004
                • 5170
                • On the Road

                #8
                Kävin tänään ostamassa E53 X5:n ja koti matkalla pysähdyin ostamaan lasinpesunestettä ja sammutin auton ~5-10min ajaksi kun kävin sisällä.
                Tulin autoon ja starttasin. Hörähti ihan pikkuisen ja sen jälkeen pyöri kuin ilman puristusta. Ilmeisesti polttoainetta ei mene yhtään läpi? Ohjekirjaa nyt ei tämän mukana ollut joten missä mahtaa olla siirtopumpun rele/sulake? Alamäkeen kun auto on niin hetken seisonnan jälkeen antaa pienen puristus tahdin mutta sitte pyörii taas kuin tyhjää.
                Koneella ajettu 30tkm ja kopalla 440tkm kyseessä suomiauto.

                Vahva epäilys itsellä että siirtopumppu sanoi sopimuksen irti. :think
                E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                ///Pumppu Pojat Racing Team

                / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                huollot. yms.

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #9
                  Anna koneen jäähtyä hetken lisää...

                  Tuo nokka akselin asentotunnistin tekee samaa...

                  Itsellä joskus E46 oireili noin, että lämmintä konetta ei saanut käymään
                  kylmä lähti kuin palmun alta -> vika tuossa nokka anturin asentotunnistimessa.
                  Jätti kyllä vikakoodin... lopulta.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • MASSA
                    Newbiemmer
                    • Feb 2014
                    • 22
                    • Sweden

                    #10
                    X5 2001 tuuletin

                    Moi! Tuuletin on `läähättänyt`pisemmän aikaa,mutta tänään se pysähtyi kokonaan tosin vain vähäksi aikaa.
                    Oiskoos tiatoo taitoo,mistä hakis vikaa vai antaako olla?

                    Comment

                    • JP
                      BTCF Hallitus
                      • Oct 2004
                      • 5170
                      • On the Road

                      #11
                      Originally posted by Nettipepe View Post
                      Anna koneen jäähtyä hetken lisää...

                      Tuo nokka akselin asentotunnistin tekee samaa...

                      Itsellä joskus E46 oireili noin, että lämmintä konetta ei saanut käymään
                      kylmä lähti kuin palmun alta -> vika tuossa nokka anturin asentotunnistimessa.
                      Jätti kyllä vikakoodin... lopulta.
                      Jätti vikakoodin ja anturin vaihdoin. Lämpötilalla ei väliä. Valittaa rail painetta joka on 190 ja ilmeisesti katkaisee polttoaineen syötön alle 230bar ja pre sumply pressure on 3.47 ja sekin pitäisi olla ilmeisesti 3.50-4 että rail-paine jaksaa kasvaa eli ilmeisesti siirtopumppu kylmänä.

                      Kokeilen huomenna uudella siirtopumpulla.

                      Mahdollisuus kierrosluvuista valittavaan anturiin ka-anturi? Onko se näissä hall vai mikä?

                      Näissä ei ilmeisesti ole siirtopumppu ole kuskinpenkin alla kun muovien alla pohjassa ei ainakaan ollut kuin pa linjoja.
                      Last edited by JP; 08-03-2015, 22:35.
                      E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                      -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                      -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                      ///Pumppu Pojat Racing Team

                      / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                      Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                      Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                      huollot. yms.

                      Comment

                      • JP
                        BTCF Hallitus
                        • Oct 2004
                        • 5170
                        • On the Road

                        #12
                        Originally posted by JP View Post
                        Jätti vikakoodin ja anturin vaihdoin. Lämpötilalla ei väliä. Valittaa rail painetta joka on 190 ja ilmeisesti katkaisee polttoaineen syötön alle 230bar ja pre sumply pressure on 3.47 ja sekin pitäisi olla ilmeisesti 3.50-4 että rail-paine jaksaa kasvaa eli ilmeisesti siirtopumppu kylmänä.

                        Kokeilen huomenna uudella siirtopumpulla.

                        Mahdollisuus kierrosluvuista valittavaan anturiin ka-anturi? Onko se näissä hall vai mikä?

                        Näissä ei ilmeisesti ole siirtopumppu ole kuskinpenkin alla kun muovien alla pohjassa ei ainakaan ollut kuin pa linjoja.
                        Jatko tietoa sen verran, että ei löytynyt vikaa siirtopumpusta jonka paine korjautui uudella pumpulla 3.91

                        Puristusten heikkoutta kun aloin jatko selvittämään niin selvisi ettei moottorissa ole oikeasti puristuksia yhtään.

                        Ilmeisesti näissä M57 moottoreissa on nokkien jakopäänrattaat puristus liitoksin kiinni ja päässyt luistamaan nokkien pyörät ja heittänyt jaon näin ollen päin helvettiä ja siksi antaa nokan asentotunnistimen häiriön, kone pyörii kevyesti ilman sivuääniä joten toiveissa on vielä ettei venttiilit ole ottaneet mäntiin kiinni.

                        Seuraavat toiminnat on purkaa venttiilikoppa pois ja tarkistaa ajoitus.

                        Vittu että vastustaa tämän keksinnön kanssa heti näin alkuun, ehdinhän tuolla oston jälkeen ajaa kokonaiset 200km..
                        Last edited by JP; 09-03-2015, 21:25.
                        E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                        -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                        -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                        ///Pumppu Pojat Racing Team

                        / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                        Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                        Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                        huollot. yms.

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #13
                          kuhan ei vaan oo ketju poikki ...jos näin, niin ehkä paskin kuulemani kokemus m57 koneesta jota voi pitää ikiliikkujana...
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • JP
                            BTCF Hallitus
                            • Oct 2004
                            • 5170
                            • On the Road

                            #14
                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            kuhan ei vaan oo ketju poikki ...jos näin, niin ehkä paskin kuulemani kokemus m57 koneesta jota voi pitää ikiliikkujana...
                            Nokat pyörii ja korkeapainepumppu tekee paineen niin ei voi olla ketju poikki. Ja en oikein usko että 30tkm ajettu ketju katkeaisi.
                            E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                            -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                            -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                            ///Pumppu Pojat Racing Team

                            / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                            Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                            Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                            huollot. yms.

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #15
                              Originally posted by JP View Post
                              Nokat pyörii ja korkeapainepumppu tekee paineen niin ei voi olla ketju poikki. Ja en oikein usko että 30tkm ajettu ketju katkeaisi.

                              jep, tuli luettua vähä hutiloiden, jos nokat pyörii niin ei tietenkään oo ketju
                              mutta jos ei puristuksia oo yhtään niin aika karultahan tuo saa kuulostamaan asian vaikka laittas kuin sinivalkoset lasit päähän :think
                              toisaalta jos nokkien pultit jääny ketjun vaihon yhteydessä löysälle niin sun teoria vois olla ihan varteenotettava.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎