Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 ei käynnisty! Pika-apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP
    BTCF Hallitus
    • Oct 2004
    • 5170
    • On the Road

    #16
    Originally posted by Kissvesala View Post
    jep, tuli luettua vähä hutiloiden, jos nokat pyörii niin ei tietenkään oo ketju
    mutta jos ei puristuksia oo yhtään niin aika karultahan tuo saa kuulostamaan asian vaikka laittas kuin sinivalkoset lasit päähän :think
    toisaalta jos nokkien pultit jääny ketjun vaihon yhteydessä löysälle niin sun teoria vois olla ihan varteenotettava.
    Niinpä. Varsinkin kun tehdaskunnostettu moottori kyseessä.
    Eli korjaamolla vaihtaneet apulaitteet vanhasta moottorista tähän ja paketti takas konehuoneeseen. Moottori on sen 1.5v vanha ja ~30tkm ajettu
    E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
    -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
    -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

    ///Pumppu Pojat Racing Team

    / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

    Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

    Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
    huollot. yms.

    Comment

    • holisti72
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 335
      • Siilinjärvi

      #17
      Syöttöpumppu? Tuleeko suuttimille asti löpö?
      - Pena -

      BMW E39 528iA -99 orientblau
      ex BMW e34 525 tds -92

      Comment

      • JP
        BTCF Hallitus
        • Oct 2004
        • 5170
        • On the Road

        #18
        Originally posted by holisti72 View Post
        Syöttöpumppu? Tuleeko suuttimille asti löpö?
        Tulee.

        Vikakin paikallistettu.

        Moottorissa ei puristuksia.
        Jako hypänny ja jakoketjun kiristäjä/laahajat murusina.

        Moottori näyttää sisältä lähinnä ennemmin 330tkm ajetulta kuin 30tkm ajetulta, (nokka-akselien rattaiden piikit kuluneet pyöreiksi ja karstaa imukanavissa.)

        Todennäköisesti pakopuoli hyppinyt ja pakoventtiilit solmussa ja pahimmassa tapauksessa kaikki venttiilit solmussa.

        Ja kone EI antanut mitään ennakko varoituksia eikä kolissut eikä kuulunut metallisia ääniä missään vaiheessa.

        Luultavasti siis ketju pääsi hyppäämään ja jako meni sekaisin lämpimänä ja näin ollen väänti venttiilit solmuun ja puristukset katosi.

        Todennäköistä on myös se että pitkä starttaus johtui tästä viasta että jako heitti jo hieman syynä = joko jo hieman hypännyt ketju (1-hammasväli) tai rattaan hampaan harjalle noussut ketju, Tai venynyt ketju.

        Huoltohistoriasta selviää että suuttimia epäilty pitkän startin syyksi mutta todellisuudessa suuttimista ei kyllä mitään varsinaista vikaa löydy ja niitä vaihtamalla vika ei ole poistunut.

        Ongelman ratkaisu:
        Repullinen osia ja pari vkl pajalla ja auto takaisin liikenteeseen.

        Note to my self: Halvalla saa vain hyviä autoja?

        The End.


        JP
        Last edited by JP; 10-03-2015, 09:27.
        E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
        -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
        -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

        ///Pumppu Pojat Racing Team

        / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

        Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

        Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
        huollot. yms.

        Comment

        • holisti72
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 335
          • Siilinjärvi

          #19
          Auts.. Tsemppiä JP kyl se siitä, uskon että vituttaa, vituttais ihteekin.. Olikos siitä koneesta dokumentteja mukana, että on tehdaskunnostettu, vai oliko pelkästään myyjän kertomaa? Mietityttää vaan että jos väitetään 30 Tkm ajetuks ja lopputukos on tuo.., tai sitten joku on sössinyt sitten ihan kunnolla konetta kasatessaan..
          - Pena -

          BMW E39 528iA -99 orientblau
          ex BMW e34 525 tds -92

          Comment

          • JP
            BTCF Hallitus
            • Oct 2004
            • 5170
            • On the Road

            #20
            Originally posted by holisti72 View Post
            Auts.. Tsemppiä JP kyl se siitä, uskon että vituttaa, vituttais ihteekin.. Olikos siitä koneesta dokumentteja mukana, että on tehdaskunnostettu, vai oliko pelkästään myyjän kertomaa? Mietityttää vaan että jos väitetään 30 Tkm ajetuks ja lopputukos on tuo.., tai sitten joku on sössinyt sitten ihan kunnolla konetta kasatessaan..
            Oli huoltokirjassa merkinnät, että tehdaskunnostettu moottori vaihdettu liikkeen leimojen kera. Samoin liikkeeltä sain täydellisen huoltohistorian mitä autolle tehty ja milloinkin. Samoin moottorista kuitit tallessa ruotsin liikkeestä josta edellinen omistaja oli moottorin ostanut ja toimittanut tähän suomalaiseen korjaamoon vaihdettavaksi.
            E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
            -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
            -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

            ///Pumppu Pojat Racing Team

            / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

            Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

            Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
            huollot. yms.

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #21
              Mikä oli alunperin ollu syy moottorin vaihtoon?
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • JP
                BTCF Hallitus
                • Oct 2004
                • 5170
                • On the Road

                #22
                Originally posted by Cunttory View Post
                Mikä oli alunperin ollu syy moottorin vaihtoon?
                Pirkka viritys box jolla oli nostettu rail-painetta ja lohko oli halennut ja särkenyt myös kannen.
                E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                ///Pumppu Pojat Racing Team

                / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                huollot. yms.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎