Tuohon meidän rouvan kauppakassiin (=X5 ) tuli laitettua Webasto (Thermo Top Evo 5) pari vuotta sitten ja nyt viimeisen 1,5v ajot on ollut aika lyhyttä ja sellaisestahan ei webasto eikä akku oikein tunnetusti tykkää.
Tuli tuossa tämmöinen "kuningasajatus" että asentaisin kiinteästi Defan/Calix akkulaturin autoon ja sen lisäksi laittaisi 1,5 tai 2kW letkulämppärin ja kierrättäisi tuon tuottamaa lämpöä erillisellä vesipumpulla. Ja vielä jos tuota ideaa jalostaisi niin että käyttäisi veden kierrättämiseen webaston omaa vesipumppua joka tuossa meidän webastossa on "irrallaan" varsinaisesta lämmittimestä. Ja sitten jos vielä veisi yhden askeleen pidemmällä käyttäisi webaston ilmastoinnin ohjausta puhaltamaan noita lämpöjä auton sisällekin. Tosin siihen voi jo lämmittimen puhti loppua.
Virallisestihan tuohon koneeseen ei ole letkulämppäriä saatavissa mutta se ilmeisesti johtuu siitä että ilman kierrätyspumppua voisi lämmöt jakautua epätasaisesti.
Onko kellään vastaavasta paketista kokemuksia ja tarkempaa tietoa miksi letkulämppäriä ei noihin kolmelitraisiin dieseleihin oikein ole tarjolla?
Tuli tuossa tämmöinen "kuningasajatus" että asentaisin kiinteästi Defan/Calix akkulaturin autoon ja sen lisäksi laittaisi 1,5 tai 2kW letkulämppärin ja kierrättäisi tuon tuottamaa lämpöä erillisellä vesipumpulla. Ja vielä jos tuota ideaa jalostaisi niin että käyttäisi veden kierrättämiseen webaston omaa vesipumppua joka tuossa meidän webastossa on "irrallaan" varsinaisesta lämmittimestä. Ja sitten jos vielä veisi yhden askeleen pidemmällä käyttäisi webaston ilmastoinnin ohjausta puhaltamaan noita lämpöjä auton sisällekin. Tosin siihen voi jo lämmittimen puhti loppua.
Virallisestihan tuohon koneeseen ei ole letkulämppäriä saatavissa mutta se ilmeisesti johtuu siitä että ilman kierrätyspumppua voisi lämmöt jakautua epätasaisesti.
Onko kellään vastaavasta paketista kokemuksia ja tarkempaa tietoa miksi letkulämppäriä ei noihin kolmelitraisiin dieseleihin oikein ole tarjolla?
Comment