Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e53 salavalikko ja huohotin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maikolinbemari
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 43
    • Finland

    X5 e53 salavalikko ja huohotin

    Miten X5 e53 pääsee "salavalikkoon"?? En löytänyt haulla neuvoja.
    Nyt kun talvi tekee taas tuloaan, niin auttaako sellanen pahviviritys huohotin ongelmaan? Onko ihan tyhjän kanssa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
  • _chris_
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 442
    • Nokia

    #2
    Originally posted by maikolinbemari View Post
    Miten X5 e53 pääsee "salavalikkoon"?? En löytänyt haulla neuvoja.
    Nyt kun talvi tekee taas tuloaan, niin auttaako sellanen pahviviritys huohotin ongelmaan? Onko ihan tyhjän kanssa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
    Onko kyse Navin salavalikosta vai OBC:n salavalikosta? Oletettavasti OBC:n salavalikosta, mikä toimii kuten monessa muussakin Bemarissa (esim. E39). Tuossa nopsasti löydetty ohje: http://forum.bmw5.co.uk/topic/22207-hidden-menus/. Jos lukittu, niin joudut avaamaan sen Test 19:n avulla (em. linkin post #5).
    BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
    Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

    Comment

    • maikolinbemari
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 43
      • Finland

      #3
      Kiitos!

      Sitten ihmetelläänkin numeroita :think

      KTMP (menu 7)sano vajaan 10km reippaalla lenkillä, (ei kickdown reipas, mutta reipas)
      106astetta kun pysäytin auton, aika korkea? (vai oliko se diesel jonka lämmöt piti olla alle 95?? =)
      Sitten (menu 9) akku? UB: seilaa 11.9V-13.3V. - Joku sano, että alle 12.3V olis jo aika vaihtaa akku? Onko tuossa perää, mulla kun painaa kaasua niin sisävalot himmenee..
      Last edited by maikolinbemari; 10-09-2013, 15:26. Reason: lisäys

      Comment

      • Marttyyri
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 108
        • Finland, Lohja

        #4
        Originally posted by maikolinbemari View Post
        Sitten (menu 9) akku? UB: seilaa 11.9V-13.3V. - Joku sano, että alle 12.3V olis jo aika vaihtaa akku? Onko tuossa perää, mulla kun painaa kaasua niin sisävalot himmenee..
        Koitappas auto sammutettuna, silloin pitäisi näyttää sitä 12.3V+ arvoa. Auto käynnissä tietenkin lataa ja tuo 13.3V on sulla siis latausvirta, ja kun kaikki auton laitteet (valot, sytytys, lämppärit sen semmoiset) käyttävät akkua samaan aikaan, niin käy se akku tuolla 11.9voltissa. Heittelee vähän kai siksi kun sähköä käyttävät laitteet "kinastelee" laturin kanssa.

        Koitappas ekaksi auto sammutettuna katsoa arvot. 12.3+ = akku hyvä
        Sitten auto käynnissä kaikki lisälaitteet pois käytöstä ~13.5 = Laturi hyvä
        Koitappas sitten ihan vaihde vapaalla antaa vähän kierroksia niin pitäis latausvirrankin kasvaa (Varmaan lähemmäs 14V, yli ei pitäisi kai mennä)

        Viisaammat korjatkoon!

        -Martti
        EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
        EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
        EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
        NYT e39 535i V8 mörkömoottori
        NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

        Originally posted by Alpina E34
        Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
        Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          #5
          Mikä noissa huohitinjärjestelmissä on ollut tai on ?

          Comment

          • Timelord
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 504
            • Loimaa

            #6
            Originally posted by maikolinbemari View Post
            Kiitos!

            Sitten ihmetelläänkin numeroita :think

            KTMP (menu 7)sano vajaan 10km reippaalla lenkillä, (ei kickdown reipas, mutta reipas)
            106astetta kun pysäytin auton, aika korkea? (vai oliko se diesel jonka lämmöt piti olla alle 95?? =)
            Sitten (menu 9) akku? UB: seilaa 11.9V-13.3V. - Joku sano, että alle 12.3V olis jo aika vaihtaa akku? Onko tuossa perää, mulla kun painaa kaasua niin sisävalot himmenee..

            Mulla salavalikko näytteli äsken työmatkalla:

            Lämmöt: 108c

            Lataus: 13,2v +/- 0,2v, mankat, pitkät, lämppärit ym päällä. Tyhjäkäynnillä/ kierroksilla arvot samat.

            Mulla tosin vesipumppu/ termari samoin kuin laturi uusittu ~vuosi sitten.
            W201 2,5D
            W123 280ce
            E21 316
            ex-E60 530ia
            ex-E53 4,4i
            ex-E39 523i
            ex-E34 520ia
            ex-E21 318i

            Comment

            • Sami_R
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 276
              • Kurikka

              #7
              Originally posted by maikolinbemari View Post
              Kiitos!

              Sitten ihmetelläänkin numeroita :think

              KTMP (menu 7)sano vajaan 10km reippaalla lenkillä, (ei kickdown reipas, mutta reipas)
              106astetta kun pysäytin auton, aika korkea? (vai oliko se diesel jonka lämmöt piti olla alle 95?? =)
              Sitten (menu 9) akku? UB: seilaa 11.9V-13.3V. - Joku sano, että alle 12.3V olis jo aika vaihtaa akku? Onko tuossa perää, mulla kun painaa kaasua niin sisävalot himmenee..
              Tuo 106 astetta on veekasille ihan normaali lämpö. Termari on 105 astetta.
              BMW F11 520d -11
              MINI Cooper D -11
              BMW E90 318i -11
              BMW E90 318i -06

              Ex:
              BMW E46 316i -04
              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
              E46 325iA -03
              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

              Comment

              • Sami_R
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 276
                • Kurikka

                #8
                Originally posted by maikolinbemari View Post
                Miten X5 e53 pääsee "salavalikkoon"?? En löytänyt haulla neuvoja.
                Nyt kun talvi tekee taas tuloaan, niin auttaako sellanen pahviviritys huohotin ongelmaan? Onko ihan tyhjän kanssa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
                Jos termari on kunnossa niin älä laita mitään pahveja keulalle.
                BMW F11 520d -11
                MINI Cooper D -11
                BMW E90 318i -11
                BMW E90 318i -06

                Ex:
                BMW E46 316i -04
                E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                E46 325iA -03
                E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                Comment

                • maikolinbemari
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 43
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by Marttyyri View Post
                  Koitappas ekaksi auto sammutettuna katsoa arvot. 12.3+ = akku hyvä
                  Sitten auto käynnissä kaikki lisälaitteet pois käytöstä ~13.5 = Laturi hyvä
                  Koitappas sitten ihan vaihde vapaalla antaa vähän kierroksia niin pitäis latausvirrankin kasvaa (Varmaan lähemmäs 14V, yli ei pitäisi kai mennä)
                  Viisaammat korjatkoon!
                  -Martti
                  Noniin, testasin noin ja tuli tälläset arvot :think
                  Virrat päällä = 11.5V (valot pois)
                  Tyhjäkäynti 13.4-13.6V (valot, tuulettimet yms. pois päältä)

                  Comment

                  • Marttyyri
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 108
                    • Finland, Lohja

                    #10
                    Originally posted by maikolinbemari View Post
                    Noniin, testasin noin ja tuli tälläset arvot :think
                    Virrat päällä = 11.5V (valot pois)
                    Tyhjäkäynti 13.4-13.6V (valot, tuulettimet yms. pois päältä)
                    Akussa vois kai olla parantamisen varaa. Tuskin pelkkä mittariston salavalikko tota yhtö volttia käyttää. Paha sanoa. Koitam huomenna muistaa omasta autosta katsoa mitä näyttää valikko ilman autoa käynnissä, ilmoittelen!
                    -Martti
                    EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
                    EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
                    EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
                    NYT e39 535i V8 mörkömoottori
                    NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

                    Originally posted by Alpina E34
                    Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
                    Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

                    Comment

                    • maikolinbemari
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 43
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by Marttyyri View Post
                      Akussa vois kai olla parantamisen varaa. Tuskin pelkkä mittariston salavalikko tota yhtö volttia käyttää. Paha sanoa. Koitam huomenna muistaa omasta autosta katsoa mitä näyttää valikko ilman autoa käynnissä, ilmoittelen!
                      -Martti
                      Auto kävi tänään pajalla, oli kuulemma akku kunnossa mutta laturi/hihna/rullat - (piti vikinää.) Kehotti tarkkailemaan latausta. Meni päinvastoin kuin oma testi, (akku olis huonona ja laturi ok heh..)

                      Nii ja öljyssä oli ollut bensaa/"tai jotain kummallista..-sanoi" ainakin haisi bensalle. Jostain luin, että pätkäajo vois tehdä tollasta. En kyllä muissa autoissa tollaseen o törmänny vaikka kuin on ajettu lyhyttä työmatka-ajoa.
                      Jotain "ainetta" - ne oli laittanu sinne nyt. En tajunnu kysyä mitä, huomenna selviää.

                      Comment

                      • korbimotors
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 195
                        • Salla

                        #12
                        Originally posted by Timelord View Post
                        Mulla salavalikko näytteli äsken työmatkalla:

                        Lämmöt: 108c

                        Lataus: 13,2v +/- 0,2v, mankat, pitkät, lämppärit ym päällä. Tyhjäkäynnillä/ kierroksilla arvot samat.

                        Mulla tosin vesipumppu/ termari samoin kuin laturi uusittu ~vuosi sitten.
                        Tuosta en tiedä millon on vaihdettu nuita kyseisiä osia mutta uuden 100Ah akun ja ylläpito laturin ostin viime talvena.
                        Kävin katsomassa äsken omastaki nuo arvot niin virrat päällä n. 11.6-11.7V
                        Auto käynnissä kaikki mahdollinen päällä niin siinä se pyöri 13.2V tuntumassa koko ajan ja kierroksia kun antoi saattoi käväistä välillä 13.4V. Aina näyttänyt samaa kun olen joskus aiemminkin katsonut.
                        Kaipa tuo kunnossa on kun käyntiin on lähtenyt aina tosi hyvin. Itsekki luulin että lataus pitäis olla jossain 14V kantturoissa mutta ei tuossa ole kyllä koskaan ollut.. Ja hyvin on pelannut. Ja samaahan se näyttää timelordillaki..

                        Comment

                        • Rado
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 716

                          #13
                          Se +14v tulee vain akulta ei siis OBD:stä. Miksihän ?

                          Comment

                          • maikolinbemari
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2013
                            • 43
                            • Finland

                            #14
                            Oujee, nyt on auto taas ehjätty. Ainakin melkein

                            Öljyt oli jäänyt vaihtamatta edellisellä omistajalla sitten... pyörän keksimisen?(Ilmeisesti 30tuhatta ja lyhyttä ajoo) siks sitä bensaakin siellä oli?
                            Ilmeisesti siitä johtu myös osittain kummallinen käyntiääni, nyt käy pehmeesti.

                            Jarrupalat meni kaikki uusiks, jarrusatuloissakin oli korjattavaa. Keskikulutus vaikuttas laskeneen jopa huimat 3 litraa pienemmäks kun joka tassu ei laahaa.
                            Vielä pitäisi laturin rullat laittaa ennen talvea kuntoon, niin ja ehkä akku siinä samassa...
                            Nyt ihmiset jopa ajavat takapuskurissa kiinni kun ei haise jarrut
                            Jee!, tätä olen aina halunnut Ihmettelinkin miks just bemariin vaihtamalla pääsee puskurissa roikkujista, mutta sehän johtuikin vain siitä kärystä.. hö.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎