Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 3.0D 2004 murina noin 2000 rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu-freak
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 277
    • Kerava

    E53 3.0D 2004 murina noin 2000 rpm

    Autosta kuuluu kummallinen muriseva ääni, joka alkaa noin 2000 rpm ja loppuu noin 2300rpm.
    Kuuluuko ylimääräinen ääntely tähän malliin?
    Ääni on minusta aika häiritsevä, mutta jos kuuluu tähän malliin, niin ei kai auta kuin oppia tykkäämään siitä äänestä.
    Aluksi ajattelin, että pakosarja on rikki, mutta se on ehjä. Voisi olla joku resonanssi äänikin, mutta en ole onnistunut paikallistamaan äänen lähdettä.

    Olisiko vinkkejä kellään, mistä äänen aiheuttajaa voisi alkaa etsiä?
    BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
    ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by bemu-freak View Post
    Autosta kuuluu kummallinen muriseva ääni, joka alkaa noin 2000 rpm ja loppuu noin 2300rpm.
    Kuuluuko ylimääräinen ääntely tähän malliin?
    Ääni on minusta aika häiritsevä, mutta jos kuuluu tähän malliin, niin ei kai auta kuin oppia tykkäämään siitä äänestä.
    Aluksi ajattelin, että pakosarja on rikki, mutta se on ehjä. Voisi olla joku resonanssi äänikin, mutta en ole onnistunut paikallistamaan äänen lähdettä.

    Olisiko vinkkejä kellään, mistä äänen aiheuttajaa voisi alkaa etsiä?
    Voisiko moottorin/vaihdelaatikon tukikumit olla menossa? Myös kardaanin pusla voi olla yksi mahdollinen paikka.
    Last edited by BreeZi; 16-09-2013, 10:59.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • bemu-freak
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 277
      • Kerava

      #3
      Noi moottorin tukikumit tuli kanssa itelle mieleen kun olin postauksen laittanu.
      Miten ne voi tarkistaa? Mistä tietää onko rikki?
      Voiko pitää meteliä vain tietyllä kierrosalueella?
      BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
      ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1325
        • Tornio

        #4
        Originally posted by bemu-freak View Post
        Voisi olla joku resonanssi äänikin, mutta en ole onnistunut paikallistamaan äänen lähdettä.

        Olisiko vinkkejä kellään, mistä äänen aiheuttajaa voisi alkaa etsiä?
        saman ikäinen X5 ja samanlainen resonanssi ääni paikallistui Common rail jakotukin takimmaisen pultin löysyyteen ts. TÄYSIN IRTI !!.
        tässä linkkiä osa nro 7
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • bemu-freak
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 277
          • Kerava

          #5
          Tarkistin tuon ruuvin, mutta mulla oli kaikki lujasti kiinni. No samalla vaihdoin hehkut ja hehkujen ohjausyksikön, ni ei menny ihan hukkaan. Oli siellä yksi kaapelin pidin irti imusarjan takaa, mutta sillä ei ollut vaikutusta.

          Koitin analysoida tuota jurisevaa, murisevaa ääntä enemmän. Ääni alkaa noin 2000 rpm taitaa pysyä päällä aina, kun on kuormitusta eli kiihdyttää. Paikallaan tai ilman suurempaa kuormitusta ääni ei kuulu.

          Voisiko ne sitten olla ne koneen kumit? Mitä se alipaine siellä tekee? Mikä vaikutus jos alipainetta ei tule?
          Minusta kone ei kauheesti heilu sammutettaessa eikä muulloin kuulu ylimääräisä ääniä. Kone kyllä heilahtaa, kun sitä kädellä vetää.
          BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
          ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

          Comment

          • Rado
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 716

            #6
            Bemarista en tiedä mut edellisessä raktorissa nuo imukumit oli loppu ja kone heilui kunnolla laidasta laitaan kun P-asennossa liikutti autoa eteen & taakse.
            Imun merkitys on kait joku vaimennus eli vähentävät tärinää ?

            Comment

            • bemu-freak
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 277
              • Kerava

              #7
              No niin. Nyt koitettu visko. Sillä ei ole vaikutusta, eikä koneen pällä olevilla muoveilla.

              Ääni on kovempi kylmällä konella (häiritsevän kova). Lämpimällä ehkä siedettävä.

              Vähän reilummin, kun kiihdyttää (ääni alkaa noin 2000 rpm), niin vetää joka vaihteella tuonne noin 2500 rpm ja vaihtaa isomman ja ääni poistuu, kun kierrokset laskee alle 2000. Sitten taas uudestaa joka vaihteella. Eli aina jurraa / murisee / jurisee.

              Vaihdoin termarin ja nyt lämmöt meni normaaliksi (ennen noin 1/4). Ehkä ääni hieman vaimeni, mutta ei poistunut. Voi olla, että kuulen omiani?
              BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
              ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

              Comment

              • bemu-freak
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 277
                • Kerava

                #8
                Viikonloppuna,kun vaihdoin etupäähän roinaa, niin samalla purkasin pohjapanssarin pois ja testasin noi moottorin kumit. On se oikeanpuoleinen rikki. Osa tilattu. Katotaan sitten mikä vaikutus sillä on, kun saan sen vaihdettua.

                Edit:
                Nyt on kumi vaihdettu. Kyllä se nyt tuli kuntoon. Menee ku sukkasillaan. Oli aika hankala vaihtaa, kun piti koneen kiinnikekin irrottaa ja tilaa on aika hintsusti.
                Last edited by bemu-freak; 01-12-2013, 16:09. Reason: Update
                BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎