Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 Xenonien korkeuden säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dudem81
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 5
    • Salo

    X5 Xenonien korkeuden säätö

    Terve,

    Tuossa ollut käytössä X5 3.0d vm 2005 huhtikuusta lähtien. Ajettu noin 160tkm. Siinähän säätyvät noi xenonit automaattisesti kahden servon avulla. Huomasin etuservon tangon olleen kulunut ja rikki joten vedin sen nipparilla kii. Valot kääntyivät alaspäin, kylläkin viiveellä, kun tangon laitoin kiinni. Sammutin auton ja koetin uudelleen käynnistellä sitä sitten niin xenonien viuhkat eivät säädy ylös ja sitten alas + säädettyyn asentoon. Olen tuossa kysellyt niin töissä kolleegalla on E90 vm 2008 ja siinä viuhka menee jokaisessa startissa ylös ja alas, samoin toisella E60:ssä vm 2004.

    Onkohan tuossa X5 valojen säädössä silti jiotain häikkää vaikka sensorien tangot olisivatkin kiinni normaalisti? Koko sen ajan kun auto on itellä ollut niin en ole nähnyt että ne viuhkat menisi ylös ja alas.

    Tuossa löysin uuden servon esim schiedmanilta hintaan 50e, uskaltaakos heidän osia käyttää tuohon hommaan vai millain on orkkis osien hinta / laatu verrattuna noihin tarvike tuotteisiin?

    kertokaas aloittelevaa bemmi harrastajaa...
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Tarkista, toimiiko korkeudensäätömoottori itse umpiossa.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Dudem81
      Newbiemmer
      • Oct 2013
      • 5
      • Salo

      #3
      Ainakin ne valot nousivat ja laskivat kun sitä etusensoria heilutin. Eikös ne silloin ole toimivat? mullä jäi kyllä niistä jotenkin kankea vaikutelma. Oli virta päällä ja sitten heilutin sitä etusensoria niin se liikutti valoja, molempia etuvaloja, mutta ainahan niistä kyllä sellanen nurina kuuluu...

      Comment

      • _chris_
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 442
        • Nokia

        #4
        Originally posted by Dudem81 View Post
        Onkohan tuossa X5 valojen säädössä silti jiotain häikkää vaikka sensorien tangot olisivatkin kiinni normaalisti? Koko sen ajan kun auto on itellä ollut niin en ole nähnyt että ne viuhkat menisi ylös ja alas.
        Omassa E53 X5:ssä (-04) valot tekivät ylös-alas liikkeen jokaisessa startissa. Toimivat siinä mielessä samoin kuin muissakin Bemareissa.
        BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
        Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

        Comment

        • Dudem81
          Newbiemmer
          • Oct 2013
          • 5
          • Salo

          #5
          eli tuosta voisi päätellä että jokin ongelma siellä on olemassa. Noh ajamistahan tuo ei estä mutta kuntoon olisi hyvä saada varmaankin. pitänee tosiaan aloittaa varmaan sen sensorin uusinnasta ja sen jälkeen tarkistaa myös takasensori. Onkos se moottorien vaihto umpioon mitenkä paha homma? Ja antaakos se jonkin vikakoodin jos ne eivät pelitä?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ei kannata uusia mitään ennenkuin lukee vikakoodit / tutkii missä vika on. Läppäri kiinni niin vika kyllä löytyy
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Dudem81
              Newbiemmer
              • Oct 2013
              • 5
              • Salo

              #7
              Salonseudulla kellään harrastajalla tota luku / nollaus mahista? Taitaa olla toi lukeminen melko arvokasta bimmeri liikkeissä. Sen etu sensorin joudun joka tapauksessa laittamaan, koska se kiinnitys alatukivarteen oli jo kulunut poikki. Onkos ne www.schmiedmann.fi/ tarjoamat osat järkeviä?

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                #8
                Mulla oli vastaava ongelma juuri saman ikäisessä bimmerissä.
                Viaksi palastui ulomman vetoakselin suojakumin vaihdon yhteydessä ryssitty säätöpotikan tangon asento.

                Jos "potikka" on koko ajan alaasennossa ei valot tee ylös-/alasliikettä vaan valot pysyvät käynnistettäessä alhaalla.
                Jos taas potikan kääntää puoleen väliin tai ylemmäksi niin valosäädöt toimivat oikein.

                Ostat vaan uuden tangon eli mini koiranluun ja kaikki pelaa taas normisti.

                Kiitos & anteeksi.

                Comment

                • Dudem81
                  Newbiemmer
                  • Oct 2013
                  • 5
                  • Salo

                  #9
                  juuri tilasin uuden miniluun + potikan, koska potikan pulttisilmukka oli mennyt rikki (muovi haljennut). Orkkis potikka + luu noin 90€ näytti salossa maksavan. Tuon taidankin ite vaihdella. Vikakoodien luvun myös tilasin ja sammalla uuden ohjelmoinnin, jos vaikka saisin midi näytöltä ohjattavaksi tuon webaston.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎