Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 X5 3.0d -08 Starttaa, mutta ei käynnisty!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PVBasstard
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 130
    • Oulu Rock City

    E70 X5 3.0d -08 Starttaa, mutta ei käynnisty!!

    Range näyttää 48km, kurvaan huoltoaseman pihaan. Sammutan auton ja laiton tankin täyteen. Sen jälkeen auto vaan startaa, eikä lähde käyntiin. Missä vika? Ilmaa päässyt järjestelmään? Mutta miksi ei lmaa automaattisesti järjestelmää?
    Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15

    Ex:
    Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
    BMW 530d xDrive A F11 -11
    BMW X5 M-Sport individual E70 -08
    Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
    BMW 530dA touring E39 -02
    BMW 525 tdsa Touring E34 -94
    Toyota avensis 2.0TD wagon -99
    Audi 100 2.8 V6 -91
    Nissan micra 1.0 -86
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Originally posted by PVBasstard View Post
    Range näyttää 48km, kurvaan huoltoaseman pihaan. Sammutan auton ja laiton tankin täyteen. Sen jälkeen auto vaan startaa, eikä lähde käyntiin. Missä vika? Ilmaa päässyt järjestelmään? Mutta miksi ei lmaa automaattisesti järjestelmää?
    Kyllä siellä joku muu on ku ilmaa... Koodithan siitä pitäs lukasta ihan alkuun. Perskule ku itekki töisä niin ei pääse hätiin ainakaan heti.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Limit
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 144
      • Tsuomi

      #3
      Arvaan polttoaine syötön ohjausyksikköä.

      Lukeminen obd:stä auttaisi. Arvaan polttoinenpumpun rele,tai polttoaine syötön ohjaus yksikkö.
      Attached Files
      Limits in life

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Ettei nyt vaan olisi perinteinen vettä polttoaineen seassa, niin kovin on nyt lämpötilat vaihdellu joka leveysasteella - että lirua tankissa pitämällä kondensoituu sinne vettä paljon.

        Tuo tosiaan ilmaa itse itsensä, polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen startti on about 5-10sek kun hörähtää. Polttoainesuodattimen löydät sitten kuljettajan jalkatilan alta, joutuu jonnii verran niitä keskimmäisiä suojia pohjasta purkamaan pois.
        Itse suodattimenputket jne. on ihan klipseillä ja pannat pitää taas suodatinta pohjassa.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1321
          • Tornio

          #5
          Originally posted by PVBasstard View Post
          Range näyttää 48km, kurvaan huoltoaseman pihaan. Sammutan auton ja laiton tankin täyteen. Sen jälkeen auto vaan startaa, eikä lähde käyntiin. Missä vika? Ilmaa päässyt järjestelmään? Mutta miksi ei lmaa automaattisesti järjestelmää?
          Arvataan nokka-akselin asento tunnistin. osa nro 17 http://bmwfans.info/parts-catalog/E7...er/#7792256_17
          Pura koneen päältä suojamuovi pois ja irroita nokka-akselin asento tunnistin ja vie 30 min pakastimeen.
          asenna jäähtynyt anturi autoon ja starttaa auto käyntiin.
          Voi olla että kikka toimii !!
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #6
            Originally posted by e46touring View Post
            Arvataan nokka-akselin asento tunnistin. osa nro 17 http://bmwfans.info/parts-catalog/E7...er/#7792256_17
            Pura koneen päältä suojamuovi pois ja irroita nokka-akselin asento tunnistin ja vie 30 min pakastimeen.
            asenna jäähtynyt anturi autoon ja starttaa auto käyntiin.
            Voi olla että kikka toimii !!
            Tai sitten vaan muovi pois ja kylmäspraytä anturiin ja käynnistää.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Yhdessä X5:ssä oli ajonesto seonnut niin, että ei avannut suuttimia, eikä antanut kipinääkään, mutta pyöritti kyllä konetta. Ajoneston opetus testerillä ja lähti käymään, niin kuin ei olisi mitään vikaa koskaan ollutkaan.

              Kyseessä oli tietysti bensamoottorinen ja tämä on dieseli, mutta kannattaa se ainakin tarkastaa ennen, kuin rupeaa enemmän purkamaan.

              Nokka-akseliantureita on E39:n vaihdettu joskus, ja niissä ne olikin usein rikki, mutta viimeisen 3 vuoden sisällä niitä on vissiin 2 kpl päästy vaihtamaan, eli aika vähän on vikaa niissäkään enää nykyään. Varmaan mahdollista kuitenkin.

              Originally posted by Janzki View Post
              Ettei nyt vaan olisi perinteinen vettä polttoaineen seassa, niin kovin on nyt lämpötilat vaihdellu joka leveysasteella - että lirua tankissa pitämällä kondensoituu sinne vettä paljon.
              Tämä on ihan höpöhöpöä, eikä mikään perinne. Kai näitä ongelmia olisi vähintään joka toisella autoilijalla, jos sitä kosteutta oikeasti tiivistyisi tankkiin niin paljon, että sillä jotain merkitystä olisi.


              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #8
                Bullitt voitti tämän arvonnan.

                Ajoneston synkka oli hukassa, ei mitään muita vikakoodeja. Auto on jo takaisin taipaleella. Ihmetyttää vain, miten se tuollaisessa arkipäiväisen banaalissa tilanteessa oli yllättäen vetänyt itsensä jojoon.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Bullitt View Post
                  Tämä on ihan höpöhöpöä, eikä mikään perinne. Kai näitä ongelmia olisi vähintään joka toisella autoilijalla, jos sitä kosteutta oikeasti tiivistyisi tankkiin niin paljon, että sillä jotain merkitystä olisi.
                  Sen verran höpö höpöä, että on tullut jo tänä "talvena" useammasta autosta vedet suodattimesta poistettua ja sulateltua muutenkin auto(ja).

                  Riippuu nimittäin siitä kuinka useasti autoa pestään, ajetaanko lämpimään talliin joka yöksi jne. Lämmöt kun vaihtelee kovin, sitä vettä tulee tankkiin - ei ole poikkeus, vaan ihan sääntö.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Limit
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 144
                    • Tsuomi

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Bullitt voitti tämän arvonnan.

                    Ajoneston synkka oli hukassa, ei mitään muita vikakoodeja. Auto on jo takaisin taipaleella. Ihmetyttää vain, miten se tuollaisessa arkipäiväisen banaalissa tilanteessa oli yllättäen vetänyt itsensä jojoon.
                    Mukavaa, että vika arvonta selvisi. Itse olen huomannut nämä autot sellaisiksi, että ei koskaan ole tylsää. No, En halua enää muilla autoilla ajella. Näissä luonetta ja tunnetta mukana. Siksi pitää olla aina myös autossa mukana miniläppä inpalla ja scannerilla varustettuna. Pääse metsästä tai jopa huoltoasemalta pois omaan auto katokseen "puuhastelemaan".
                    En kyllä ole huomannut itselläni muihin laitteissiin olevan näin paljon kiinnostusta. Omituista.
                    Limits in life

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Janzki View Post
                      Sen verran höpö höpöä, että on tullut jo tänä "talvena" useammasta autosta vedet suodattimesta poistettua ja sulateltua muutenkin auto(ja).

                      Riippuu nimittäin siitä kuinka useasti autoa pestään, ajetaanko lämpimään talliin joka yöksi jne. Lämmöt kun vaihtelee kovin, sitä vettä tulee tankkiin - ei ole poikkeus, vaan ihan sääntö.
                      Mulla on lämmin talli. Ajan auton sinne talvisin melkein aina, koska en oikein tykkää ikkunoiden raaputtelusta ja muutenkin on mukavampi lähteä lämpimällä autolla. Kilometrejä tulee aika vähän, eli hirveän usein ei tarvitse tankkailla. Laiska kun olen, niin ajan auton pesunokeesta läpi melko usein, joskus tulee pesurilla pestyä itsekkin. Näin ollen sinun väittämän mukaan voisi hyvinkin luulla, että mulla on tankki puolillaan vettä. 3 vuoden aikana mulla ei ole nykyisen dieselin kanssa ollut mitään ongelmia polttoaineen, tai sen joukossa olevan veden kanssa. Suodattimen olen vaihtanut muistaakseni kerran.

                      Kaiken maailman harrastevehkeitä seisoo ulkona välillä kuukausitolkulla, joskus vuosia. Starttisuihkeella ne paskat on aina lähteneet käymään, eikä mitään ongelmaa polttoaineen kanssa niissäkään.

                      Hinurilla tulee korjaamon pihalle yhdestä kolmeen autoa viikossa. Yleisin syy varmaan juurikin se, että eivät lähde käymään. Ikinä vika tai syy ei ole ollut vesi tankissa.

                      Edelleenkin väitän, että ihan pötypuheita tuollaiset veden tiivistymiset, eikä mikään sääntö. Niin kuin jo aiemmin sanoin, eli jos tämä ilmiö olisi todellinen, niin ongelmia olisi satavarmasti enemmän ja monessa autossa, vaan kun ei ole. Tiivistymistä varmaan tapahtuu, mutta niin vähän, ettei sillä ole mitään merkitystä. Jos pesuvesi pääsee suoraan tankkiin, niin sillä ei ole mitään tekemistä tiivistymisen kanssa.


                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎