Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 takajarrut ei ilmaudu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiko750
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 357
    • Oulu/Finland

    E53 takajarrut ei ilmaudu?

    E53 2004 3.0i. Käytin takajarrut palasina ja samalla pääsi putkista valumaan nesteet pois. Nyt ei meinaa takajarruihin tulla millään kunnolla painetta/nestettä poljinta pumppaamalla. Nestettä tulee lirumalla hieman läpi mutta ei edes sen verran saa painetta aikaan, että palata painuisi tiivisti levyä vasten.

    Onko tuon ABS järjestelmän kanssa jotain erikoista nesteitä vaihtaessa? Olen kokeillut koneen käydessä ja ilman, ei auta. Mitään herjoja tai varoitusvaloja ei jarruista tule.

    Etuset toimii vielä sentään, niihin ei ole nyt koskettu.
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Kiko750 View Post
    E53 2004 3.0i. Käytin takajarrut palasina ja samalla pääsi putkista valumaan nesteet pois. Nyt ei meinaa takajarruihin tulla millään kunnolla painetta/nestettä poljinta pumppaamalla. Nestettä tulee lirumalla hieman läpi mutta ei edes sen verran saa painetta aikaan, että palata painuisi tiivisti levyä vasten.

    Onko tuon ABS järjestelmän kanssa jotain erikoista nesteitä vaihtaessa? Olen kokeillut koneen käydessä ja ilman, ei auta. Mitään herjoja tai varoitusvaloja ei jarruista tule.

    Etuset toimii vielä sentään, niihin ei ole nyt koskettu.
    Eipä tuo normaali abs yms. jarruista poikkea ilmauksenkaan osalta.
    INPA:lla voit ilmausproseduurin suorittaa JOS olet laskenut putkistot valumaan TOTAALISEN TYHJÄKSI. Et ilmeisesti lukinnut jarrupoljinta jarruletkujen irrotuksen jälkeen ?
    Mitä jarrunestettä käytit ?
    BMW:n mukaan käytettävä DOT 4 LV nestettä. eli matalaviskositeettistä.
    käytännössä ATE SL 6 1L purkki hintaan n.16€

    Täytä jarruneste säiliö ja JOS löytyy painekansi jarruneste säiliöön niin 1bar painetta ja ilmausruuvia auki, niin johan alkaa ilmat liikkumaan ABS/työsylinteristä pois.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Kiko750
      BTCF Member
      • Oct 2009
      • 357
      • Oulu/Finland

      #3
      Eipä tullu lukittua poljinta kun ei moista ole ennen missään vehkeessä tarvinnut tehdä :think Aina oppii jotain uutta. INPA:aa ei ole tähän hätään käytettävissä.

      Painekorkkia ei ole mutta ajattelinkin seuraavaksi sellaisen värkätä... Tarviiko sitä INPA:aa välttämättä kaveriksi vai onnistuuko ilman? Siis onko mahdollisesti ABS systeemissä joku ventiili tjms mikä pitää ohjata auki jos on päässy putket tyhjäksi?

      Perus DOT 4:sta oli tarkoitus käyttää. Taitaa nestettä tarvita lisää niin voishan sitä matalaviskositeettista ottaa.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Kiko750 View Post
        Eipä tullu lukittua poljinta kun ei moista ole ennen missään vehkeessä tarvinnut tehdä :think Aina oppii jotain uutta. INPA:aa ei ole tähän hätään käytettävissä.

        Painekorkkia ei ole mutta ajattelinkin seuraavaksi sellaisen värkätä... Tarviiko sitä INPA:aa välttämättä kaveriksi vai onnistuuko ilman? Siis onko mahdollisesti ABS systeemissä joku ventiili tjms mikä pitää ohjata auki jos on päässy putket tyhjäksi?

        Perus DOT 4:sta oli tarkoitus käyttää. Taitaa nestettä tarvita lisää niin voishan sitä matalaviskositeettista ottaa.
        Joo JOS putket ovat päässeet ABS yksikölle tyhjäksi asti niin eipä tuosta ilman diagnostiikkaa ohjelmaa tahdo selvitä ts. väkisin tahtoo jäädä ilma pussi solenoidin taakse ABS yksiköllä. Eiköhän Clavurion jelppaa ilmauksessa.
        Ja osta ehdottomasti ATE SL 6 nestettä jos et Wetteriltä hae orkkis LV nestettä.
        se todella vaatii sen LV nesteen. Google kertoo enemmän LV nesteen ominaisuuksista.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Kiko750
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 357
          • Oulu/Finland

          #5
          Alkaa jo jarruja löytymään. Alipaineella imetty takaa ilmausnipoista ja poljinta pumppailtu. Koeajolenkillä alkoivat takajarrutkin jo pitämään ainakin jonkun verran. Pitää vielä ilmata uusiksi.

          Nestesäiliön puolelta olisin laittanut painetta mutta ei mistään löytynyt sopivalla kierteellä olevaa korkkia säiliöön tähän hätään.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Kai sitä nyt on aktivoitu testerin toimesta? Hölmöläisten hommaa olla tekemättä. Myöskin DSC pumppu hyvä aktivoida jos sen piiriin päässyt ilmaan.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Kiko750
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 357
              • Oulu/Finland

              #7
              Käytetään testerin nokassa ja ilmataan vielä uusiksi kunhan otetaan liikenteeseen. Nyt on kuitenkin jarruja ja uskaltaa ajaa testerin ääreen...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎