Oma zeta tehty tammikuussa -96 tietenkin neloskoneella, ja tässäkin on lisäjarruvalo kontissa, en oo varmaan koskaan nähny zetaa jossa sitä valoa ei olis.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 versioista
Collapse
X
-
E36 325i Sedan -90
Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09
Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
Ex. E38 728iA -99
Ex. E30 316 -85
Ex. E34 530iA Touring V8 -95
-
-
Originally posted by Aadolf View PostTäh.
Mulla on ollut '97 Z3 Roadster 1.8, ja siinä luki kyllä ihan käyttöohjekirjaan liimatussa tehtaan tarrassakin optiokoodien kohdalla että autossa on M-Sport -paketti, joka siis sisälsi sporttirattia (se kolmepuolainen pieni, ei se jättikokoinen patja eikä salmiakki), lukkoperää, jämäkämpää alustaa sun muuta. Mutta ei sporttipenkkejä. En muista sen optiokoodia kyllä enää.
...
Comment
-
-
Originally posted by Aadolf View PostTäh.
Mulla on ollut '97 Z3 Roadster 1.8, ja siinä luki kyllä ihan käyttöohjekirjaan liimatussa tehtaan tarrassakin optiokoodien kohdalla että autossa on M-Sport -paketti, joka siis sisälsi sporttirattia (se kolmepuolainen pieni, ei se jättikokoinen patja eikä salmiakki), lukkoperää, jämäkämpää alustaa sun muuta. Mutta ei sporttipenkkejä. En muista sen optiokoodia kyllä enää.
Z-sarjalaisiin ei ole ollut mitään M-Sport -pakettia kuten lähes kaikissa muissa bemarin mallisarjoissa on. Varusteita kyllä, sellaisiakin varusteita jossa M-logo on (ratti, nuppi) on saanut tehtaalta, mutta M-sport -pakettia niissä ei ole ollut olemassakaan. Esim. Z3:n ja Z4:n sporttipenkithän oli lähes identtiset M-mallin kanssa (en muista Z3 osalta mutta Z4:n sporttipenkeissä ei ole M-logoa kun taas Z4M:n penkeissä on). Varustelistoilla penkit olivat sporttipenkit, ei "M-penkit" tai "M-sport-penkit". Sporttialustan optiokoodissa _saattoi_ Z3:ssa lukea "M Sport Suspension", voisiko olla että muistelet oman autosi osalta sellaista?Last edited by j-a; 04-10-2014, 21:16.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Nyt menee osittain ulkomuistista.. Älkää siis ampuko.
Mutta siis suomessa tuli -95 tai -96 lisäjarruvalo pakolliseksi.
Tästähän on hauska historia viranomaisten taholta: Jenkit aikanaan oli niin fiksuja ja laittoi kolmannen jarruvalon jo joihinkin autoihin kauan sitten. Sitten niitä tuli suomeen niin myyjät joutui katkomaan johdot, koska viranomainen piti niitä laittomina (tämä siis joskus 80-90..)
Asiastahan tapeltiin onko se turvallisuutta lisäävä vai huonontava varuste.
Mutta itse zetoihin.. Tietoa mitä itse tiedän/muistan tms.
2.8 ja isommat omaavat lukkoperän vakiona. Se ei ole torsen vaikka joku dokumentti väittää vaan kitkalukko erillaisilla ramppikulmilla (Nimimerkki kama avannut muistaakseni useammankin).
Roadstereita valmistettu reilu 300 000kpl
Coupeja reilu 16000kpl jos oikein muistan.
Harvinaisin malli on Coupe vasemmanpuolen ohjauksella ja S54 moottorilla.
Konepelti oli aikanaan isoin muotilla tehty peltiosa autoon.
Kuten itselle mainittiin zetaa ostaessa: Muista että nämä on made in usa. Laatu ei niin hyvä kuin euroopan tuotteissa
Comment
-
-
janza182 muistaa aivan oikein,olen ollut itsekkin tekemässä volvon maahantuonti kunnostustöitä ja volvoissa oli kaikissa 3:mas jarruvalo ja ei riittänyt että otettais polttomo pois vaan se piti peittää kokonaan ujuttamalla ohut muovi jarruvalon ja takalasin väliin..nämä valot olivat vaarallisia kunnes joku taho määräsi ne pakollisiksi,erikoista mutta suomessa täysin normaalia
Comment
-
-
Myynti-ilmoituksissa puhutaan puolinahkapenkeistä, kun kyseessä on nuo tavispenkit, joissa on kangasta keskellä. Taitaa sittenkin olla kyse kenonahasta tuossa kohdin. Tuossa http://users.belgacom.net/bmw_z3/bmw_z3_interior.htm mainittu "leatherette" lienee ihan aitoa muovia?
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View Post2.8 ja isommat omaavat lukkoperän vakiona. Se ei ole torsen vaikka joku dokumentti väittää vaan kitkalukko erillaisilla ramppikulmilla (Nimimerkki kama avannut muistaakseni useammankin).
Se että sinä et ole torsen-perää nähnyt, ei tarkoita sitä että tehtaan dokumentti on bullshittiä. Toki kitkalukollisiakin varmaan löytyy.
Ylläoleva siis 2002-vuosimallin 3.0 Coupén vakioperä TORSEN-tasauspyörästöllä.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostTuossa on nyt sinun kitkalukko erilaisilla ramppikulmilla:
Se että sinä et ole torsen-perää nähnyt, ei tarkoita sitä että tehtaan dokumentti on bullshittiä. Toki kitkalukollisiakin varmaan löytyy.
Ylläoleva siis 2002-vuosimallin 3.0 Coupén vakioperä TORSEN-tasauspyörästöllä.
Lueppas uudestaan: Tieto perustuu pariin avattuun 2.8 zetan perään..
Anteeksi yleistäminen.. Kuten itsekkin mainitset.. Toki voi löytyä vaikka mitä noista..
Lisätän vielä että aikanaan omistamaani zetoriin vaihdatin ölpät perään niin runkonumerolla öljyfirman dokumentti käski laittaa kitkalukkoperän öljyä.
Mutta summa summarum: ilmeisesti molempia siis on, mutta mitä missäkin.. kuka tietää..
Ps. Olen nähnyt torsen perän ehjänä että hajonneena.. Yksi taitaa olla tuossa etupihallakin
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostKylläpäs sattu herkkään paikkaan
Lueppas uudestaan: Tieto perustuu pariin avattuun 2.8 zetan perään..
Anteeksi yleistäminen.. Kuten itsekkin mainitset.. Toki voi löytyä vaikka mitä noista..
Lisätän vielä että aikanaan omistamaani zetoriin vaihdatin ölpät perään niin runkonumerolla öljyfirman dokumentti käski laittaa kitkalukkoperän öljyä.
Mutta summa summarum: ilmeisesti molempia siis on, mutta mitä missäkin.. kuka tietää..
Ps. Olen nähnyt torsen perän ehjänä että hajonneena.. Yksi taitaa olla tuossa etupihallakinOriginally posted by Janza182 View Post2.8 ja isommat omaavat lukkoperän vakiona. Se ei ole torsen vaikka joku dokumentti väittää vaan kitkalukko erillaisilla ramppikulmilla (Nimimerkki kama avannut muistaakseni useammankin).Last edited by Supra^; 08-10-2014, 13:27.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostTaisin sitten vaan ymmärtää kirjoituksesi väärin, my bad.
Mutta tosiaan: kiva selko näihin olisi saada.
Onko 2.8 vs. 3.0 vs. M eri perät?
Vuosimalli?
Omassa luki varustelistassa ihan 25% limites slip differential. Käsitys että torseneista mainitaan vähän eri tavalla asia (tietty sakemanni välttis erottele jos varustekoodi sama)
EDIT:
Sattu nopeasti löytymään. Muistelinkin että oli vähän muutakin eroa vs. perus E36 tms.
Comment
-
-
Tästä Torsen vs kitka-asiasta on juteltu aiemminkin esim : http://www.btcf.fi/forum/showthread....83#post2642183
Aikaisemmassa 2.8 Coupessa oli minulla Torsen-lukko, ei epäilystäkään. Tuolla linkin takana on vinkki miten asian voi testata.
Nykyisessä Z3M:ssä on sen sijaan kitkalukko, ei siitäkään mitään epäilystä.
Henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin että Torsen on teknisesti erittäin hieno ratkaisu, mutta ainakin 2.8 Coupessa se ei oikein pelannut yhteen äkkinäisen senaikaisen luistoneston kanssa. Eli pitoa kyllä oli lukon ansioista mutta se ei ollut kovin ennustettavaa kun pito vaihteli pyörältä toiselle ja luistonesto vielä sekoitti pakkaa. Kitkalukko on mielestäni helpompi ajaa. Niin ja Z3M:hän ei ole ollenkaan tuota luistonestoaThe older I get the faster I was.
Comment
-
-
Joo kyllä nuita torsen kuvia on nyt viimevuosina alkanut ilmestyä 'nettiin' eli ei epäilystääkään etteikö niitä zetoissa olisi. Vielä jää kuitenkin spekulaation varaan onko ollut tehtaalta asti
Tuo ed.postissa mainittu testi vaan ei toimi zetassa, koska ramppikulmien ja levyjen määrän lisäksi erona on myös esijännityksen puute eli toinen rengas _ei_ pyöri mukana. Tästä syystä itsekin ekana luulin että mulla on torsen. Pari yksikköö mitä purin kun en muuten uskonut niin niistä puutui mm. se jousiprikka mikä tekee esijännityksen.
Mut joo tää aihe on kyl btcf top10 hot-topic listalla selkeesti
Edit kuva:
edit2: 6v vanha poll
Edit3: Nuo kaikki mun Z-jorinat koskee nimenomaan non-M-Coupee (2.8)Last edited by kama; 08-10-2014, 19:09.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Ooh, dramaturgia!
Heitetääs yks luu lisää soppaan. Tämä nyt vaan tälläistä ystävällistä imhoilua.
Ei ne ole kännissä v.98 sitä bmw:n whitepaperia edelleenkään kirjoittanut missä lukee että non-m coupes have torsen. Ja se että mummonvelivainaan hovimekaanikon 2.8 ROADSTERISTA on löydetty kitekat-perä ei taas kerro mitään. Ehkä tämä on vähän niinku Batman, kaikki tietää että se on Bruce Wayne mutta silti asia on hirmuinen ja salamyhkäinen mysteeri.
Comment
-
Comment