Announcement

Collapse
No announcement yet.

alustasarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • very heavy
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 137

    alustasarjat

    onko näista kokemuksia ja mielipiteitä?? hinku olis päivittää tuommoiseen täyteen coilover settiin joita listan 3 ensimmäistä on vai onko järkevintä pysytellä tuossa kw:n katsastaja ystävällisemmässä setissä.kaikkihan pörrää suurinpiirtein samassa hintaluokassa mikä tekee valinnasta tietysti vähän vieläkin vaikeampaa+mahtuuko nuo coiloverit kunnolla olemaan takana jos vanne/rengastus on vähänkään tuhdimpi.tällä hetkellä suosikkina on D2 mutta mitä sanoo lahjomaton raati (toivottavasti kokemusperäinen semmonen)
    -D2
    -XYZ-racing
    -BC-racing
    -KW V1
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15248
    • Ajamisen Iloa

    #2
    KW ainakin tunnettu laatumerkki, muilla taitaa olla ainakin niitä ihan onnettomiakin malleja. Jenkeissä käyttävät Ground Controllia paljon Z3 (M)
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • very heavy
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 137

      #3
      Noissa Taiwanin coilover seteissä kiinnosti noi säätömahdollisuudet mutta harkinnan jälkeen tulin ajatuksiin..säädetäänkö niitä?no tuskin niitä ekan viikon jälkeen jaksaa ruuvata ainakaan normi cruisailia.mulla on nyt 40mm laskevat H&R jouset orkkis iskareilla ajattelin pitää jouset koska ei ne huonot ole hankin niille kaveriksi bilsteinin B8 iskarit niin eiköhän niillä pärjää..ei tää nytkään NIIN kurjaa ole:-)

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15248
        • Ajamisen Iloa

        #4
        mulla tuo H&R ja B8 kombo. itse ehkä tekisin niin että eteen B8 ja taakse uusi vakioiskari lyhennetyllä pohjaanlyöntikumilla
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • very heavy
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 137

          #5
          ovatko coupe ja 2,8 roadster alustoiltaan samanlaisia tarkotan iskarit+jouset,ihmetystä aiheuttaa kun joissain paikoissa niiden alustsarjat myydään samalla numerolla ja joissain ne myydään erikseen??

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Originally posted by very heavy View Post
            ovatko coupe ja 2,8 roadster alustoiltaan samanlaisia tarkotan iskarit+jouset,ihmetystä aiheuttaa kun joissain paikoissa niiden alustsarjat myydään samalla numerolla ja joissain ne myydään erikseen??
            Ymmärtääkseni ovat. Coupe tosin paperilla kevyempi jonkun kilon, mutta todellisuudesta ei täyttä varmuutta.

            Itsellä nyt ollut 30 tkm KW V1. Hyvin säätövaraa ja looginen toiminta ja vähemmän pintakova kuin orkkis. Etupään jäykkyys hyvä, takapää saisi olla vähän jäykempi. Seuraavaksi ostanen V2:sen tai ilma-alustan.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • very heavy
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 137

              #7
              epäilinkin sen eron liittyvän jotenkin painoon/kantavuuteen,ainakin toi kw variant1 on coupeen ja roadsteriin samalla tilausnumerolla joten eroavaisuuksia esim kiinnityksessä tuskin on.eibach pro-kit jota myydään coupeen niin ei muka sovi roadsteriin oliskohan ero esim takajousien jäykkyydessä? edellytyksellä että se ero tosiaan on kantavuudessa mutta mitään radikaalia eroa niissä tuskin voi olla.tää alustan valinta on hankala laji mieli muuttuu päivittäin kiinteä.säädettävä..kiinteä.....

              Comment

              • very heavy
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 137

                #8
                järjettömyys voitti tilasin bc racingin br setin,nyt pitää vielä päättää lähteekö z-cruisingiin kovalla vai pehmeellä renkaalla.

                Comment

                • mmh79
                  BTCF Member
                  • Oct 2008
                  • 1067
                  • Vihti

                  #9
                  Originally posted by very heavy View Post
                  järjettömyys voitti tilasin bc racingin br setin,nyt pitää vielä päättää lähteekö z-cruisingiin kovalla vai pehmeellä renkaalla.
                  Mietin pitkään myös omaan zetaan Bc racingin alustaa, mutta en sitte uskaltanu katsastus hässäkän takia ostaa sitä. Päädyin lopulta Ap:n alustaan.
                  sigpic
                  2006 Z4 ///M
                  2009 Mercedes W639 111cdi

                  Comment

                  • Puksuttaja
                    BTCF Member
                    • Mar 2012
                    • 592
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Itse tässä nyt pähkäillyt kanssa BC Racingin ja D2 välillä. D2 jousien jäykkyydet: edessä 7,5kg/mm ja takana 6kg/mm, ja säätövaraa noin 0-80mm, joka tässä itseä houkuttelisi enemmän. BC Racingissa taas etu- ja takajouset ovat 6kg/mm ja säätövaraa en löytäny sitten mistään. :think
                    E36 325i Sedan -90
                    Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

                    Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
                    Ex. E38 728iA -99
                    Ex. E30 316 -85
                    Ex. E34 530iA Touring V8 -95

                    Comment

                    • very heavy
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 137

                      #11
                      tänään ne bc-racingit siiten tuli,sanoivat toimitusajaksi 10pvä ja se siinä tasan meni..hieno suoritus mamasan:ilta

                      Comment

                      • ironhed
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 13
                        • Kuopio

                        #12
                        Kaverilla bc racing audi s4 ja ollu tosi tyytyväinen! Mulla zetorissa Kw v1 aika löysä paljon madallettuna... V2 jos toi paukahtaa!

                        Comment

                        • very heavy
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 137

                          #13
                          nyt on bc-racingit asennettu+koeajettu ja hyvältähän ne tuntu jämäkkä mutta ei lainkaan pintakova,takaa kuskinpuolelta auto on 1.5cm matalampi vaikka säädöt on väännetty molemmilta puolilta matalimpaan mahdolliseen..jouset oli kyä saman mittaset eli outoa.samoin edessä oli pelkääjänpuolen kulma noin 7mm matalemmalla mutta tämäkin oikenee säätämällä,ajossa tuota eroa ei huomannu lainkaan ja saattaa vino lattiakin tehdä mitatessa tepposia.kuinka tarkasti nuo yleensä säädetään 5mm sisään? nimimerkillä ensikertaa pappia...

                          tämän roadsterin ajettavuutta on kyä väännetty hartaudella mutta usko ei ole loppunu ja hyvä niin nyt auto kulkee tasasella/urissa kun juna..toisin oli silloin kun hain kärryn kotiin,olin saada paskahalvauksen kun ohitin edelläajavan urasella tieosuudelle ja auto haki todella vaarallisen olosesti,omalle kaistalle palatessa ohitettu varmaan arvuutteli olikohan 2 tai 3promillea nimittäin töitä sai tehdä että auto pysy tiellä..mutta nyt on hjyvä voi huoletta ajella ja ohjailla yhdelläkädellä.
                          Last edited by very heavy; 03-05-2015, 19:49.

                          Comment

                          • Z3M setä
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 76
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by very heavy View Post
                            nyt on bc-racingit asennettu+koeajettu ja hyvältähän ne tuntu jämäkkä mutta ei lainkaan pintakova,takaa kuskinpuolelta auto on 1.5cm matalampi vaikka säädöt on väännetty molemmilta puolilta matalimpaan mahdolliseen..jouset oli kyä saman mittaset eli outoa.samoin edessä oli pelkääjänpuolen kulma noin 7mm matalemmalla mutta tämäkin oikenee säätämällä,ajossa tuota eroa ei huomannu lainkaan ja saattaa vino lattiakin tehdä mitatessa tepposia.kuinka tarkasti nuo yleensä säädetään 5mm sisään? nimimerkillä ensikertaa pappia...

                            tämän roadsterin ajettavuutta on kyä väännetty hartaudella mutta usko ei ole loppunu ja hyvä niin nyt auto kulkee tasasella/urissa kun juna..toisin oli silloin kun hain kärryn kotiin,olin saada paskahalvauksen kun ohitin edelläajavan urasella tieosuudelle ja auto haki todella vaarallisen olosesti,omalle kaistalle palatessa ohitettu varmaan arvuutteli olikohan 2 tai 3promillea nimittäin töitä sai tehdä että auto pysy tiellä..mutta nyt on hjyvä voi huoletta ajella ja ohjailla yhdelläkädellä.
                            Mukavaa että uraherkkyys on nyt historiaa. Onko niin että lopulta se oli tämä jousitusmuutos joka siihen sitten auttoi ?

                            Tuo korkeusvaihtelu eri kulmissa tuntuu hieman oudolta mutta kannattanee mitata uudelleen kun olet ensin vähän ajellut ja jousitus on hakeutunut kohdilleen. Jos mittasit heti kun auto oli laskettu ekaa kertaa pyörilleen ei jousitus vielä välttämättä ollut hakeutunut normiasentoonsa.

                            Miten sinulla jäi väliä etutolppien ja renkaan sivun välille ? Noissa korkeussäädettävissähän se jousi tulee alemmas kuin originaalin jousilautanen ja siihen renkaan sivulle riippuen korkeussäädön asennosta. Selvisitkö ilman spacer- eikun adaptereita ?
                            The older I get the faster I was.

                            Comment

                            • very heavy
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 137

                              #15
                              auto oli hyvä jo ennen jousitusmuutostakin halusin vaan uudet tilalle kun autossa näytti olevan vielä orkkis iskarit alla,ehjät ne vielä oli mutta parhaatpäivänsä nähneet.
                              -en mitannu renkaan ja tolpan väliä mutta ei sinne liikaa tilaa jääny..voin mitata ja raportoida vanne on 8" ja et 37
                              -uraherkkyys..KAIKKI muutokset vei asiaa parempaan suuntaan mutta suurimmat vaikutukset oli etutukivarsien puslat vanhat oli aikas repaleiset nyt powerfleksit ja se että olin pitäny autossa liian matalia rengaspaineita,nostin paineet edessä 2,7 ja takana 2.8 niin vaikutus oli melkonen..aikasemmin olin mennyt "manuaalin" mukaan kuten varmaan edellinen omistajakin eli kokemattomuutta:( olen aikasemmin touhunnu pääsääntösesti 2pyörästen parissa.
                              yksi erikoisuus oli kun vaihdoin etutukivarret niin toinen oli vaihdettu aikasemmin eli ne oli eriparia kun vaihdoin kummatkin saman valmistajan tukivarsiin niin ratti meni melko vinoon?? olisko mittaheittoa eri tukivarsien valmistalilla,kiinanvalu ei varmaan niin jämptiä ole.
                              vaihdetut osat
                              -etutukivarret+puslat (powerflex)
                              -apurungon isotpuslat (powerflex black series)
                              -takatukivarsien puslat (powerflex)
                              -renkaat "näkinkengät" 235/45 17" 245/45 17"
                              -alustasarja bc-racing br

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎