Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polyuretaani puslaa z3:een?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koukku Z3
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 36
    • Kouvola

    Polyuretaani puslaa z3:een?

    Eli nyt on tiukka kysymys.
    Kannattaako puslia vaihtaa orkkiksesta polyuretaanisiin?
  • masumasu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 703
    • Joensuu

    #2
    Minä olen ainakin ollut tyytyväinen. Riippuu tietysti millaista ajoa ajetaan. Kyllähän ne polyuretaanipuslat hieman ajomelua kasvattaa, mutta auton olemus ajossa jämäköityy.
    Z3 coupe

    Comment

    • very heavy
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 137

      #3
      ehdottomasti kannattaa,ajomelun kasvu on pisara lähteessä.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by Koukku Z3 View Post
        Eli nyt on tiukka kysymys.
        Kannattaako puslia vaihtaa orkkiksesta polyuretaanisiin?
        Vakaajiin kyllä, etuakselille kyllä, takapalkkiin ja murikkaan kyllä. Takatukivarsiin ei.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • very heavy
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 137

          #5
          itse kyllä laitoin takatukivarsiin uretaanit mutta murikkaan en..enkä laita,miksi ei takatukivarsiin??

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by very heavy View Post
            itse kyllä laitoin takatukivarsiin uretaanit mutta murikkaan en..enkä laita,miksi ei takatukivarsiin??
            Uretaanihelat on uivana sovituksena tukivarteen ja palkin kiinnityskorvakkoon. Koska ne pyörii vapaasti ne säilyttää elastisuutensa. Alkuperäinen hela on jökissä sekä tukivarteen että palkkiin nähden, joten se kiertyy joustossa. Jouston aikana siitä on kiertymisen takia on elastisuus pois, joten se "toimii jäykemmin" kuin uiva.

            Noita ei voi vertailla pelkästään materiaalin kovuuksia vertailemalla kun toimintaperiaate on aivan erilainen. Ja ne normihelat on itsessään melko tiukat.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jtmuti
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 31
              • Turku

              #7
              Moro,
              itse olen vaihtanut kaikki (strongflex punaisiin) paitsi perämurikan puslan. Sekin jäi ihan turhaan tilaamatta ja kannattaisi vaihtaa(vaihdan joskus kun ehdin). Sen verran voin petrolhedia kompata, että nuo takatukivasrsien puslat jotka on kaiken lisäksi vittumaiset vaihtaa ei toimi erityisen hyvin. Olen vaihtanut osat aikalailla yksitellen ja muista puslista on vain positiivista sanottavaa. Ero on varsinkin silloin merkittävä, kun 90-luvun alkuperäisiä puslia vaihtaa. Jos sinullakin on roadsteri, niin siinä on lähtökohtaisesti melu sen verran kova, ettei puslien eroa juurikaan edes huomaa. Paitsi ajattevuudesa joka menee jämäkämpään suuntaan.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎