Minä olen ainakin ollut tyytyväinen. Riippuu tietysti millaista ajoa ajetaan. Kyllähän ne polyuretaanipuslat hieman ajomelua kasvattaa, mutta auton olemus ajossa jämäköityy.
Eli nyt on tiukka kysymys.
Kannattaako puslia vaihtaa orkkiksesta polyuretaanisiin?
Vakaajiin kyllä, etuakselille kyllä, takapalkkiin ja murikkaan kyllä. Takatukivarsiin ei.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
itse kyllä laitoin takatukivarsiin uretaanit mutta murikkaan en..enkä laita,miksi ei takatukivarsiin??
Uretaanihelat on uivana sovituksena tukivarteen ja palkin kiinnityskorvakkoon. Koska ne pyörii vapaasti ne säilyttää elastisuutensa. Alkuperäinen hela on jökissä sekä tukivarteen että palkkiin nähden, joten se kiertyy joustossa. Jouston aikana siitä on kiertymisen takia on elastisuus pois, joten se "toimii jäykemmin" kuin uiva.
Noita ei voi vertailla pelkästään materiaalin kovuuksia vertailemalla kun toimintaperiaate on aivan erilainen. Ja ne normihelat on itsessään melko tiukat.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Moro,
itse olen vaihtanut kaikki (strongflex punaisiin) paitsi perämurikan puslan. Sekin jäi ihan turhaan tilaamatta ja kannattaisi vaihtaa(vaihdan joskus kun ehdin). Sen verran voin petrolhedia kompata, että nuo takatukivasrsien puslat jotka on kaiken lisäksi vittumaiset vaihtaa ei toimi erityisen hyvin. Olen vaihtanut osat aikalailla yksitellen ja muista puslista on vain positiivista sanottavaa. Ero on varsinkin silloin merkittävä, kun 90-luvun alkuperäisiä puslia vaihtaa. Jos sinullakin on roadsteri, niin siinä on lähtökohtaisesti melu sen verran kova, ettei puslien eroa juurikaan edes huomaa. Paitsi ajattevuudesa joka menee jämäkämpään suuntaan.
Comment