Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3M Perässä paukkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zzzm
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 6
    • Oulu

    Z3M Perässä paukkuu

    Hei!

    Tuollainen ongelma ilmeni. Aiemmin on tarkistetty, että apurungossa ei ole ongelmia. Nyt siis perässä paukkuu ja selässäkin tuntuu kuin lyötäis jollain. Tuo paukahtelu ilmenee kun esim ykköseltä vaihtaa kakkoselle vaihteen vaihdossa ja uudestaan kun sen jälkeen vedättää kakkosella. Myös sillon paukauttaa ku vuoroin moottori jarruttaa ja vedättää. Mutta vain ykkösellä ja kakkosella.
  • Z3M setä
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 76
    • Pirkanmaa

    #2
    Näissä vehkeissä on ns. kaksoismassakytkin, jolle kilometrien myötä käy niin että siinä olevat jouset löystyvät. Silloin liikkeelle lähdettäessä juurikin ykkös- ja kakkosvaihteilla tuolta vauhtipyörästä tulee välystä joka välittyy kardaanin kautta perään. Ääni tuntuu kuuluvan perästä mutta välys on peräisin vauhtipyörältä.

    Jos autollasi on ajettu esim. + 150 tkm niin tuo on aika tyypillinen paikka josta voimansiirron väljyyttä löytyy.

    Kaksoismassavauhtipyörän toimintaperiaate (dual mass flywheel) :


    Omallani on ajettu n. 115 tkm ja tuo välys tuntuu siinäkin jo ekoilla vaihteilla.
    The older I get the faster I was.

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15185
      • Ajamisen Iloa

      #3
      Itsellä kaksoismassa vaihdettu veke juuri, kardaanin kumilimput, nivelet ja kaikki laakerit yms vaihdettu pois. Kaikki periaatteessa uutta paitsi laatikon rattaat ja perän rattaat mutta silti paukkuu enemmän kuin koskaan. Olen ajatellut että antaa paukkua, hajoaa sitten kun hajoaa niin tietää mistä oli kyse.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • kama
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1264
        • Savonmua

        #4
        Tuossa vielä yksi mahdollinen syy "perän paukkumiseen"
        E24 - M88/3 N/A
        E85 - M54 Supercharged
        G26 - M50 Supercharged
        IG:kamamikko

        Comment

        • zzzm
          Newbiemmer
          • Oct 2014
          • 6
          • Oulu

          #5
          Korjaamosedän havaintoja:

          " Perästä löytyi laakerivika sekä pinjoniakselilla että poskilaakeri oli hirttänyt kiinni"

          Eli Perä p****na. Mistähän löytyisi vähän käytetty?

          Comment

          • kama
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1264
            • Savonmua

            #6
            Originally posted by zzzm View Post
            Korjaamosedän havaintoja:

            " Perästä löytyi laakerivika sekä pinjoniakselilla että poskilaakeri oli hirttänyt kiinni"

            Eli Perä p****na. Mistähän löytyisi vähän käytetty?
            Eikös tuo nyt kannata ennemmin korjata kun vaihtaa käytetty/kulunut murikka?
            Googlaa Voimansiirtopalvelu Särkikoski, sieltä löytyy apuja.
            E24 - M88/3 N/A
            E85 - M54 Supercharged
            G26 - M50 Supercharged
            IG:kamamikko

            Comment

            • Z3M setä
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 76
              • Pirkanmaa

              #7
              Kama, tuliko perä kuntoon ja millä opeilla ?

              Vähän kiinnostaa kun omassa on nyt kardaanin stefa perästä alkanut hieman tihkumaan ja mennee syksymmällä vaihdettavaksi. Samalla voisi sitten tarkistaa muutenkin sen osaston kun perä on autosta irti.
              The older I get the faster I was.

              Comment

              • kama
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                #8
                Originally posted by Z3M setä View Post
                Kama, tuliko perä kuntoon ja millä opeilla ?

                Vähän kiinnostaa kun omassa on nyt kardaanin stefa perästä alkanut hieman tihkumaan ja mennee syksymmällä vaihdettavaksi. Samalla voisi sitten tarkistaa muutenkin sen osaston kun perä on autosta irti.
                Uudet laakerit, tiivisteet, lukon kirraus. Hyvä tuli
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎