Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kuumakäynnistys ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koukku Z3
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 36
    • Kouvola

    Z3 kuumakäynnistys ongelma.

    Zetassa on ilmennyt uusi pikku oire.
    Auto starttaa kylmänä kuin unelma, mutta lämpöisenä käynnistettäessä, auto sammuu liikkeelle lähdettäessä ja vaatii pitkän startin ennenkä lähtee käyntiin.

    Nyt olisi hyvät ideat tervetulleita.

    (Vm2000 3.0 M54)
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Vikakoodit lukuun ensiksi.

    Kristallipallo näyttäisi nokan asentoanturia.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Koukku Z3
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 36
      • Kouvola

      #3
      Olet todennäköisesti täysin oikeassa.
      Itsekin epäilin mokomaa ja vahvistus jonkun muun kautta on vain hyvä.
      Nyt kun olisi osa numero, niin pääsisi helpolla osan tilauksen kanssa... Mutta joo, kiitos.

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17807
        • PKS

        #4
        Originally posted by Koukku Z3 View Post
        Nyt kun olisi osa numero, niin pääsisi helpolla osan tilauksen kanssa... Mutta joo, kiitos.
        12147539165
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring
        ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28
        ///M535i '87 zinnoberrot
        ½ E46 316ti Compact
        ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #5
          Inpalla Luettu vikakoodit
          Vikakoodit
          Muuten arvot näyttäs toimivan mutta jostain syystä Vanos arvot eivät muutu. En ole aikaisemmin noita ajossa tutkaillut että miten niiden pitäis muuttua. Mutta oma ääni menee ensimmäiseksi nokka-akselin asennontunnistimelle.
          Last edited by Scitso; 24-07-2016, 20:08.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • Koukku Z3
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 36
            • Kouvola

            #6
            kiitos kollegalle avusta ja kun tuon harrastimeni virhekoodit saatiin luettua ja tuloksena oli pari virhettä, joista toinen on termari ja toinen ilmeisesti asentoanturi.
            mutta olisin kiitollinen osaavien mahdollisista tulkinnoista, on mukavampi jos saa vahvistuksia diagnoosille.

            Mutta taas kerran kiitos 😊

            Comment

            • kama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1264
              • Savonmua

              #7
              Tuossahan on sitten molemmilla nokilla omat tunnistimet... Eikö live datan mukaan kumpikaan nokka säätynyt?
              Ja tosiaan termarissa on vastus, josta ilm. tuo toinen vikakoodi tulee. Tuon jälkimmäisen ei pitäisi vaikuttaa käynnistykseen, mutta kannattanee kuitenkin uusia.
              Last edited by kama; 24-07-2016, 21:17.
              E24 - M88/3 N/A
              E85 - M54 Supercharged
              G26 - M50 Supercharged
              IG:kamamikko

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                Juu tätä ihmettelin ettei kummankaan arvot muuttuneet. Target ja actual oli kyllä sama mutta ei muutosta. Samat arvot ennen käynnistys ja ajaessa.
                Last edited by Scitso; 25-07-2016, 11:22.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • Koukku Z3
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 36
                  • Kouvola

                  #9
                  Lähinnä käynnistys on vain pidempi startti kun/jos auto sammuu liikkeelle lähtiessä.
                  Auto saattaa sammua kun liikkeelle lähtiessä tarjoaa kierroksia, eli auto on vähän herkällä päällä kaasun painamiselle.

                  Comment

                  • kama
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1264
                    • Savonmua

                    #10
                    Seon ihan loogista, että jos nokkien ajoitus on pielessä niin ei kovin hyvin lähde käyntiin. Tuossa moottorissa on kaiken maailman päästö- yms. hienouksia, mm. säätää nokat "sopivasti", kun haluaa lämmittää katalysaattorit, samoin kuormituksessa lämmittää termaria, et saa koneen lämpöjä alas jne.

                    Nyt vaan koita keksiä kumpiko nokan anturi ekana vaihtoon. Googlella en yksiselitteistä vastausta nopeasti löytänyt tuolle koodille.
                    E24 - M88/3 N/A
                    E85 - M54 Supercharged
                    G26 - M50 Supercharged
                    IG:kamamikko

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2816
                      • Kuusankoski

                      #11
                      Itse kun tuota tulkitsin niin pitäisi nimen omaan olla inlet camsaft tuon virhe koodin. eli imunokan asentotunnistin.
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2856
                        • Tampere

                        #12
                        NW_E lienee nockenwelle eingang eli imupuolen nokka-akseli.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Koukku Z3
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 36
                          • Kouvola

                          #13
                          No nyt sitten myrkyn lykkäsi.
                          Nokan asentoanturiksi ei tarvike osaa tunnu löytyvän, varaosanumerolla tyrkyttävät väärän muotoista palikkaa ja marmoritiskilläkin aiheutti hieman ihmetystä.
                          Lähin osa löytyi ruotsista ja ei ole mitään varmuutta onko sekään oikea.
                          Torstaina saanee tietää.

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by Koukku Z3 View Post
                            No nyt sitten myrkyn lykkäsi.
                            Nokan asentoanturiksi ei tarvike osaa tunnu löytyvän, varaosanumerolla tyrkyttävät väärän muotoista palikkaa ja marmoritiskilläkin aiheutti hieman ihmetystä.
                            Lähin osa löytyi ruotsista ja ei ole mitään varmuutta onko sekään oikea.
                            Torstaina saanee tietää.
                            älä helvetissä osta mitään tarviketta, ongelmat vaan lisääntyy. AINA OEM-osa marmorilta.

                            Imupuolen anturissa on johto mukana (osa #1 alla), pakopuolen anturissa on liitäntä suoraan kiinni (osa #2 alla).



                            vaihto-ohjeet (joista tuo johtoasiakin selviää):
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Koukku Z3
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 36
                              • Kouvola

                              #15
                              No ongelma ei tällä kertaa liene varsinaisesti osan valmistaja, vaan se ettei osaa tahdo saada mistään.
                              kaikki tähän saakka käteen lyödyt anturit ovat olleet erimuotoisia kuin originaali.
                              osa on numeroltaan BMW 1 438 081 F ja ainoastaan saksan ebay:ssä on käytettynä samanlaisia kuin orggis.

                              Jopa marmorin takana pönöttänyt myyjä oli asiasta epäileväinen, löytyykö koko kapistusta mistään.

                              toki nyt saatan olla taas hölmönä liikkeellä jos se "vääränkin" mallinen kävisi koneeseen, en sovittanut osaa ollenkaan vaan lampun kanssa tähyilin mokomaa reikää ja totesin ettei ole samanlainen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎