Moi missä näissä Z3mosissa majailee abs boksi vm1998 2,8
Announcement
Collapse
No announcement yet.
abs yksikkö
Collapse
X
-
Originally posted by very heavy View PostMoi missä näissä Z3mosissa majailee abs boksi vm1998 2,8
Hetken aikaa on kun olen ko. automallin omistanut mutta sanoisin että ABS-ohjain löytyy jarrutehostimen yhteydessä olevasta ABS-yksiköstä ja sen moottorin puoleisesta kyljestä. Laatikkoon menee muistaakseni yksi iso liitin ja se irtoaa ABS-yksikön kyljestä muutamalla ruuvilla.
Näissähän se ongelma on että jossain vaiheessa tärinästä boksin sisällä irtoaa/katkeaa kontakteja sieltä liittimen läheltä piirilevyltä. Jos vika on tuo niin boksin voi korjata. Jos boksin vaihtaa niin se täytyy koodata autoon uudelleen.
Joo, ja autolla voi ajaa myös ilman ko. boksia sen aikaa kun boksi on remontissa. ABS-valo tosin palaa mutta jarrut toimii muuten normaalisti.
T: JuhaVThe older I get the faster I was.
-
-
tätä vikaa uumoilen,abs ja luistonestonvalo syttyy kun on ajanu 5-10min kaikki muu tuntuu olevan kunnossa anturit mitattu yleismittarilla ja lukema oli kaikissa 1,050-1,100 ohm ja millään testerillä ei ole päässyt katsomaan jarrujen vikakoodeja ja se minustakin viittais boksi ongelmaan..tänään putsasin etujarruista abs kehät oli jokseenkin paskaset mutta koeajo jäi suorittämättä kun tuskanhiki oli luokkaa hervoton..oliko sun auto M-sarjalainen jos niin onkohan niissä samat jarrusysteemit
Comment
-
-
Mulla oli ensin 2.8 Z3 ja sitten Z3 M Coupe. Tuo ABS/ACS vika oli juurikin perhemoottoriversiossa jolla harjoittelin Z-maailmaa.
Löysin blogistani tämmöisen postauksen : https://v2tre.wordpress.com/2010/12/...-control-unit/
Vika ilmeni juurikin siten että kylmänä ei mitään mutta kun konehuone ja ABS-boksi kuumeni niin sitten iski vika päälle. Jäähdyttyään toimi taas ok.
Ostin muistaakseni Saksasta tai jostain käytetyn boksin. Laitoin paikoilleen ja koodautin paikallisessa liikkeessä Tampereella (Benkara). Koodaus oli n. 10 min homma ja lähinnä uudelle boksille piti kertoa etupyörien suunta-anturin kalibrointi ja aktivoida boksi.
Oireiden perusteella voisi uumoilla että sulla on sama ongelma. Jostain voi löytyä taho joka korjaa sen boksin. Kyseessä oli tosiaan jonkin johtimen katkeaminen tärinästä, ei sen kummempaa.The older I get the faster I was.
Comment
-
-
Vanhan boksin korjausta voi yrittää tähän tyyliin : https://www.youtube.com/watch?v=1UAirMGtkWc
Useimmiten kai on niin että se iso liitin täristää siihen liittyvät juotokset piirilevyltä irti. Uudelleen juottaminen korjaa vian.
Boksi on vaan vähän haastava avata ja sulkea, muuten helppo homma.
Bonuksena on se että jos vanhan boksin ehjää, ei sitä tartte koodata autoon.
Ja tietenkin jarrujärjestelmän korjaukset on vähän sellaisia että kannattaa tietää mitä tekee. Eli disclaimaan kaiken vastuuni edellä esitettyyn.The older I get the faster I was.
Comment
-
-
mä luulen et meillä on erillaiset abs systeemit ei tossa mun abs pumpussa ainakaan ole mitään ruuveilla irrotettavaa boksia joku muovi siellä on alapuolella mut ei siinä ole ruuveja tai ei ainakaan näy..on nää vehkeitä mulle bmwfrends sivu näyttää vin numeron mukaan erillaista systeemiä kun siellä on tai näin mä sen tulkitsen.
Comment
-
-
Terve, löytyikö vika ?
Mun mielestä sen ABS-ohjaimen on niinkuin vähän pakko olla siinä pumpun ja ABS-venttiiliyksikön kyljessä. Se johtuu siitä että alumiinin värisessä venttiiliyksikössä on ne kuulaventtiilit metalliputkien sisällä ja ne työntyvät sinne ABS-ohjaimen sisään jossa sähkömagneetit käyttelevät niitä venttiilejä.
Eli sen koko yksikön pitäisi näyttää tältä : https://www.schmiedmann.com/en/bmw-Z...t=B34516756287
Siinä tuo musta loota on se ohjausyksikkö.
Tuolta näkyy miten ne venttiiliputket törröttää siitä venttiiliyksiköstä ja menevät sen ohjaimen sisälle. Ohjaimen voi siis irrottaa siitä kyljestä koska neste virtaa niiden venttiiliputkien sisällä jotka ovat hermeettisesti siinä jakolaatikossa. Magneetit vaan liikuttaa kuulia siellä sisällä : http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3...nit_fastening/
T: JuhaThe older I get the faster I was.
Comment
-
-
Me korjattiin tuollainen ABS pumppu TAH- Engineerillä viime talvena, hyvin on toiminut, boksi irti ja postiin autolla voi ajaa ilman.
Last edited by Convertible; 17-07-2018, 17:27.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
ei ole tuo M3sedän ehdottama pumppu vaan erinäköinen laitos ja nyt vika on muuttanut muotoaan oltuaan ensin paripäivää kokonaan poissa mutta nytten valot palaa koko ajan eli heti kun auton käynnistää valot syttyy ja auto ei ole liikkunut sentiäkään eikä jarrua ole painettu.mainitaan vielä että lauantaina kun vika ei ollu jatkuvasti päällä lähdin liikkeelle ja otin luistoneston heti pois päältä ja ajoin tuntikausia niin ei se abs valo siihen kaveriksi syttyny ja juhlaa jatkui vielä sunnuntain mutta maanantaina valot ilmaantuivat ja eivätkä ole sen jälkeen poistuneet pilaamasta tunnelmaa..mun pumpusta tulee iso pyöreä liitin ei tuommonen suorakaiteen muotoinen kun M sedän postaamassa kuvassa
edittiä vielä kuvaa pumpusta en osaa linkittää mutta osanummero on 34511164095.Last edited by very heavy; 17-07-2018, 21:57.
Comment
-
-
jepp noi e-bayn pumput on niitä mitä mullakin on mutta se aivoboksi on näissä ilmeisestikkin hanskalokeron takana tai jossain siellä ton mustan muovin alla on vain ne käämit/kelat millä nimellä ne nyt kulkeekaan,noi pumput on ilmeisesti käytössä useissa vanhemmissa e36 malleissa ellei peräti kaikissa.Last edited by very heavy; 18-07-2018, 00:46.
Comment
-
-
Originally posted by very heavy View Postjepp noi e-bayn pumput on niitä mitä mullakin on mutta se aivoboksi on näissä ilmeisestikkin hanskalokeron takana tai jossain siellä ton mustan muovin alla on vain ne käämit/kelat millä nimellä ne nyt kulkeekaan,noi pumput on ilmeisesti käytössä useissa vanhemmissa e36 malleissa ellei peräti kaikissa.
Oletko lukenut mitä vikakoodeja se antaa?F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
Comment