Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tietääkö joku oikeasti Z4 peristä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koo-Pee
    Newbiemmer
    • May 2019
    • 10
    • Helsinki

    Tietääkö joku oikeasti Z4 peristä

    Tapaus Z4 2008 3.0I automaatti e86 coupe ja tasauspyörästö kulunut/takeltelee. Mistä löytyisi alkuperäinen zf lukko ton avoimen tilalle ja miten 3.91 tai suunnilleen nelosen välitys? vai onko mahdoton paikka?

    Muutamasta paikasta suomesta kysellyt jotka erikoistuneet ralli ja rata BMW perien tekemiseen ja kaikki sanoo ettei siellä olekaan typ 188 perä vaan jotain ihan muuta,- esim vetarit ei ole kuudella pultilla kiinni vaan jollain seger renkailla yms - ja että eivät halua oikeastaan koskea tuohon perään pitkällä tikullakaan....
    Onko joku joka näistä oikeasti tietää ja pystyy toimittamaan toimivan perän 50-75% lukolla ja ramppikulmat säädettynä ja mielellään nelosen ruuvilla, vai onko taas pakko tutkia ja opetella itse ja tehdä vaikeimman kautta ??
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Eikös tuon murikka ole lähestulkoon saman kuin E46 188K
    Omaan E46 328i "rässipeliin" löytyi 4.10 välitys japanin mallin X5 murikasta ja lukoksi tuli Racing Diffs


    Tuolla on kuvia ja juttua oman perän moodaamisesta:

    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Koo-Pee
      Newbiemmer
      • May 2019
      • 10
      • Helsinki

      #3



      Koo-Pee, you do not have permission to access this page... pahus - ei päästä mua katsomaan ...

      Mutta siis joo , hyvinkin voi olla joku 188 variaatio, - oliko jotain pajaa joka noita periä tekee ja toimittaa suomessa ?


      Tuohon Racing diff:lle laitoin eilen meiliä ja tänään mese viestiä, mut eivät vielä ole vastanneet
      Last edited by Koo-Pee; 15-05-2019, 12:02.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by Koo-Pee View Post
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=372069


        Koo-Pee, you do not have permission to access this page... pahus - ei päästä mua katsomaan ...

        Mutta siis joo , hyvinkin voi olla joku 188 variaatio, - oliko jotain pajaa joka noita periä tekee ja toimittaa suomessa ?


        Tuohon Racing diff:lle laitoin eilen meiliä ja tänään mese viestiä, mut eivät vielä ole vastanneet



        Tuolla on projektikuvia.
        Suosittelisin maksamaan jäsenmaksun niin pääsisit näkemään monia mielenkiintoisia projekti topikkeja.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Koo-Pee
          Newbiemmer
          • May 2019
          • 10
          • Helsinki

          #5
          Aaaah... - okei, täytyypä maksella

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Niin laakerit lienee paikallaan paksuilla lukkorenkailla joiden paksuutta muuttamalla murikka säätyy?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Niin laakerit lienee paikallaan paksuilla lukkorenkailla joiden paksuutta muuttamalla murikka säätyy?
              Näin juuri.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Koo-Pee
                Newbiemmer
                • May 2019
                • 10
                • Helsinki

                #8
                Loppukaneettina tähän keissiin, kun kukaan suomessa ei oikein halunnut tai uskaltanut koskea Zetan perään ( joka siis on typ188K) ja racing diffillä ei ollut välityksiä ja tavaraa mitä toimittaa, niin päädyin tilaamaan kokonaan valmiin murikan täydellisenä kaverilta nimeltään : Dinis Gomes . Toimii Portugalissa ja Ebayssä on toimittajanimellä/ carbsandparts /

                Toimitus tuli parissa päivässä ja tuote oli juuri sitä mitä tilattiin, uusi välitys 3.91 , uudet timken laakerit kaikki, uusi lukkoyksikkö 75% ja 8 levyinen pakka ramppikulmat 30/60 - kaikki säädettynä ja nipussa (ilman öljyä)

                Eron kyllä huomaa vaikka välityssuhteen muutos on aika pieni 3.64:stä 3.91:teen, aika paljon mukavammin kiihtyy ja toi lukko on aivan helvetin kiva syöttää ovenkahva edellä ...

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  #9
                  Originally posted by Koo-Pee View Post
                  Loppukaneettina tähän keissiin, kun kukaan suomessa ei oikein halunnut tai uskaltanut koskea Zetan perään ( joka siis on typ188K) ja racing diffillä ei ollut välityksiä ja tavaraa mitä toimittaa, niin päädyin tilaamaan kokonaan valmiin murikan täydellisenä kaverilta nimeltään : Dinis Gomes . Toimii Portugalissa ja Ebayssä on toimittajanimellä/ carbsandparts /

                  Toimitus tuli parissa päivässä ja tuote oli juuri sitä mitä tilattiin, uusi välitys 3.91 , uudet timken laakerit kaikki, uusi lukkoyksikkö 75% ja 8 levyinen pakka ramppikulmat 30/60 - kaikki säädettynä ja nipussa (ilman öljyä)

                  Eron kyllä huomaa vaikka välityssuhteen muutos on aika pieni 3.64:stä 3.91:teen, aika paljon mukavammin kiihtyy ja toi lukko on aivan helvetin kiva syöttää ovenkahva edellä ...
                  Kokonaishinta?
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • Koo-Pee
                    Newbiemmer
                    • May 2019
                    • 10
                    • Helsinki

                    #10
                    Tirppa vajaa kaks tonnia...

                    Joo- kallista on, mut vaikka olen aikanaan useita kymmeniä autoja ite rakentanut, niin nykyään kun ikää on jo puolivuosisataa, eikä enää ole omaa tallia, nosturia, intoa eikä aikaa tehdä itse, niin päädyin ostamaan valmiin paketin.

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #11
                      Originally posted by Koo-Pee View Post
                      Tirppa vajaa kaks tonnia...

                      Joo- kallista on, mut vaikka olen aikanaan useita kymmeniä autoja ite rakentanut, niin nykyään kun ikää on jo puolivuosisataa, eikä enää ole omaa tallia, nosturia, intoa eikä aikaa tehdä itse, niin päädyin ostamaan valmiin paketin.
                      Ei huono sijoitus. Sisältääkö tuo vaihtotyön vai leivoitko itse paikoilleen?
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • Koo-Pee
                        Newbiemmer
                        • May 2019
                        • 10
                        • Helsinki

                        #12
                        Mä tempasin sen ite paikoilleen, se on ihan vasemman käden homma

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎