Announcement

Collapse
No announcement yet.

millä järkevästi lisää löylyä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koo-Pee
    Newbiemmer
    • May 2019
    • 10
    • Helsinki

    millä järkevästi lisää löylyä?

    Nälkä kasvaa syödessä ja nyt kun lukkoperä on ja toimii, niin otsikon mukaisesti mieli tekee lisää tehoa ...
    Koneena on 3.0is (N52B30) ja lopputuloksena sais olla pikkurahalla muutama kymmenen heppaa tai sitten isommalla rahalla reilusti enemmän (100-150hp) , mutta niin että joka polkaisun jälkeen ei pala varotusvalot mittaristossa ja sillä pystyisi tekemään euroopan reissuja reilummalla nopeudella yhtäjaksoisesti useampia päiviä putkeen, niinkuin nytkin.

    Katsastuskelpoisuuteen ei nyt oteta kantaa, kun todennäköisesti säädökset vielä tän vuoden puolella muuttuu, mietin ne jutut sitten kun tulevat muutokset on selvillä.

    Ja onko mielipiteitä tai kokemuksia tästä :
    Last edited by Koo-Pee; 12-08-2019, 11:35.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #2
    Jos niitä hevosia enemmän haluaa, niin puhallin on ainut vaihtoehto. Samalla kannattaa harkita viinalle muuttamista, ahdetussa saa kivasti lisää löylyä viinalla.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Koo-Pee
      Newbiemmer
      • May 2019
      • 10
      • Helsinki

      #3
      joo se on selvä jos vähääkään enempää haluaa kun pörinää putkesta.... ei vaparista saa optimoimalla + muutoksilla , kun pari hepoa lisää , jos sitäkään parhaassa tapauksessa.
      Mut ihan ajatuksena jos joku on jo tehnyt muutoksia (ahtanut) n52 konetta niin:

      -kokemuksia ahtimen tyypistä ja käytetyistä osista ?
      -onko olemassa jossain valmista sarjaa?
      -onko n52 olemassa ahtimella olevaa versiota tehtaalta mistä vois kopioida?
      -onks noi jenkkilän "bolt on" sarjat yhtä järkyttävän paskoja ku ne oli 10-15 vuotta sitte, et mikään ei sovi paikalleen ja sitten kun saa ne sopimaan päivien sovituksella, niin laatu on niin paskaa et hajoo parissa viikossa?
      -mistä moottorin ohjaus - pystyykö joku suomessa muokkamaan auton alkuperäisen?

      Ja sit se ihmeellisin , onko suomessa pajaa joka pystyy tämmösen proggiksen tekemään etukäteen sovittuun hintaan ja aikatauluun ?

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #4


        Koita vaikka kysellä tuolta, että onko edennyt, mutta tällaiseen kyselyyn ja "spekulointiin" nämä ahdinsarjojen asennukset yleensä jää.


        Comment

        • LUMI
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 251
          • kotona

          #5
          isommalla kiukaalla tietty
          järkevästi ei millään
          ja sysää se vaparikin pikkukopassa
          Driver: Denislav Shishevhttp://www.denislavshishev.com Z3 M Coupe with 5.0 v10 s85b50 M6 engine, SMG gearbox. M6 rear suspension, M6 Differential, AP Racing ...

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15181
            • Ajamisen Iloa

            #6
            Itse pitäisin vaparina ja lähtisin keventämään autoa. Se on erittäin palkitsevaa kun auto paranee ihan joka sektorilla suorituskyvyssä ja ajonautinnossa.

            3.0si:n "ongelma" on siinä että se on jo kivoilla spekseillä tehtaalta.
            En silti jaksa uskoa etteikö laittamalla hitusen makeemmat nokat ja avartamalla pakopuolta sen saisi ottamaan parikyt heppaa enemmän ja vetämään 7000 päälle. En ole perehtynyt joten en valitettavasti osaa enempää auttaa. Googlellahan tuon äkkiä selvittää.

            ESS:n remmikiteistä itellä vain pahaa sanottavaa, ajoin juuri kolme litraista z4 ja se ei kyllä mennyt yhtään mihinkään, melkeen sanoisin että vakiona vaparina ois mennyt paremmin kun tuommoista 3.0si:tä ajelin usein muutamia vuosia sitten. Noissa ESS:n kiteissä on käytetty ahtimia jotka on liian pieniä ja äärirajoilla jo valmiiksi ja lämmittävät imuilman niin kuumaksi että tehontuotto on äärimmäisen huonoa ja kivuliasta. Jos remmin haluat ni laita G-powerilta ja ehdottomasti välijäähyllä.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • Vihti

              #7
              Supersprintin sivuilta kannattaa katsoa pakosarjojen dynokäppyröitä. Pakosarjat melkein tarvisi vaihtaa jokatapauksessa, jos sinne jotain ahdinta virittelee.
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              • TON-III
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2018
                • 480
                • Turku

                #8
                Originally posted by Remotion View Post
                Itse pitäisin vaparina ja lähtisin keventämään autoa. Se on erittäin palkitsevaa kun auto paranee ihan joka sektorilla suorituskyvyssä ja ajonautinnossa.
                Tuolta kun vielä ottaa tikunpäähän jousittamattoman/ pyörivän massan laskemisen niin on todella palkitsevaa, nämä eivät auta siihen matkanopeuteen mutta osuvat nyrkin lailla tilanteisiin joissa nopeus muuttuu.
                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                Comment

                • Midas
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 272
                  • Petäjävesi

                  #9
                  Tämä keskustelu on itselle mieleistä, kun noita remmikittejä on omakohtaisesti ollut parissakin zetassa. Kolmosessa oli Vf-engineeringin kitti ja nelosessa Essin 525, josta polkaistiin penkissä 451hp pyörätehoa. Toimivat moiteetta ja luonne oli aivan vaparin kaltainen. Kivaa oli vaan paljon enemmän, kuin vakiona. Kyselin tuon entisen neloseni perään, kun oli ollut Kumipallo4000 reissussa ja kaikki oli pelannut aivan täysin ja kolmosella alkavia vauhteja oli matkalla pidetty. Itse pystyn kyllä peukuttamaan näiden puolesta.
                  Model 3

                  Ex X5 40d
                  Ex 330d
                  Ex Z4m coupé ESS525
                  Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎