Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akkuongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cerwo
    BTCF Member
    • Apr 2020
    • 29
    • Päijät-Häme

    Akkuongelma

    Moro. Täällä uusi uhri.

    Tuli hommattua syksyllä tuollainen Z4 35i 2010.
    Ajelin jonkin aikaa ja sitten talveksi (lämpimään) talliin. Kumma juttu että akussa ei ole nyt keväällä minkäänlaista henkeä... 70 Ah AGM.

    Olis pari ampeerihenkistä kysymystä, josko täältä löytyisi aiheeseen perehtyneitä harrastajia.

    Lykkäsin Ctekin laturin konehuoneen "napohin" kiinni mutta parin minuutin kuluttua tuo alkoi vilkuttaa virtavaloa, eli ei ilmeisesti saanut kontaktia akkuun.

    Takaluukku on tietenkin kiinni ja lukossa, joten en päässyt rassaamaan kytkentöjä, tai mittaamaan akkua. Joo tiedän, että olis vähän pitänyt miettiä talvella.

    Mitäs nyt? Käytössä olisi irrallinen terve akku (ei tämän auton), jolla saisin kaiketi luukun auki -eikös sen voi kytkeä niihin konehuoneen napoihin?

    No sitten. Räjäytänkö myllyn apuakulla käymään ja ajan akkuliikkeeseen, vai avaanko vain luukun ja hommaan/vaihdan akun itse?
    Auto on siis aivan kuollut, joten onko siinä jo nyt mennyt jokin heikkovirtaosasto niin död, että sille joutuu jotakin tekemään, vaikka keksinnön saisikin apuvirralla käymään?

    Auton akku on alkuperäinen, joten vaihdan sen joka tapauksessa. Sen myötä uuden akun koodaaminen lienee myös edessä -kenelläkään tietoa kuka hoitaisi Päijät-Hämeessä?
    Tuolla minun LAUNCHin CRP MOTilla ei taida onnistua, vaikka sillä kyllä päässee "bat.reset"-saakka (siitä eteenpäin en tiedä)?

    Voi ziisös, kun tuli pitkä tarina. Sorry. Mutta jos joku vaivautuu lukemaan ja neuvomaan vaaria, kun en oiken löytänyt/osannut hakea foorumilta vastauksia.

    Ai niin; mahtuukohan tuohon vehkeeseen isompi akku? Onko kukaan vaihdellut ja jos, niin minkä kokoista?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Tämän ikäinen BMW kuluttaa jo nukkuessaan virtaa sen verran, että ei sitä voi kyllä koko talveksi parkkeerata ilman ylläpitolaturia. Kun akku on ihan tyhjäksi mennyt, niin tuskin siitä enää kovin hyvää saa elvyttämällä. Eli uutta akkua tilalle. Joku paikallinen foorumilainen sen voi sinne koodata. Itse kytkisin joko virtalähteen (jos viilataan, niin jännitelähteen) tai toisen akun niihin konehuoneen napoihin. Sitten kontti auki. Jos akun saa ottamaan virtaa vastaan, niin sitten sen kanssa voi ajaa, jos se ei ota virtaa vastaan, niin sitten en lähtisi sen kanssa ajamaan. Laturi aika kovilla sen akun kanssa, jos siinä on vaikka kennoja oikosessa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • cerwo
      BTCF Member
      • Apr 2020
      • 29
      • Päijät-Häme

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Tämän ikäinen BMW kuluttaa jo nukkuessaan virtaa sen verran, että ei sitä voi kyllä koko talveksi parkkeerata ilman ylläpitolaturia. Kun akku on ihan tyhjäksi mennyt, niin tuskin siitä enää kovin hyvää saa elvyttämällä. Eli uutta akkua tilalle. Joku paikallinen foorumilainen sen voi sinne koodata. Itse kytkisin joko virtalähteen (jos viilataan, niin jännitelähteen) tai toisen akun niihin konehuoneen napoihin. Sitten kontti auki. Jos akun saa ottamaan virtaa vastaan, niin sitten sen kanssa voi ajaa, jos se ei ota virtaa vastaan, niin sitten en lähtisi sen kanssa ajamaan. Laturi aika kovilla sen akun kanssa, jos siinä on vaikka kennoja oikosessa.
      Kiitos vastauksesta.

      Joo, akku onkin menossa vaihtoon. Tuo, että akkulaturi ei löytänyt(?) yhteyttä akkuun, saattaakin johtua siitä, että akku on oikosulussa.

      Ja kun se akku on ilmeisesti joka tapauksessa vainaa, lienee sama, vaihdanko sen nyt tallissa, vai otetaanko se irti akkukaupassa?

      Yritin foorumilta löytää lisätietoja siitä, että kun akun vaihdon yhteydessä on joillakin tullut ongelmia navin tms. kanssa, niin onko ongelmat "vakio" tässä mallissa? Vai pitääkö vain kokeilla.
      Olen muutamankin akun autoihin vaihtanut ja tuo paljon uudempikin (muun merkkinen) kalusto on käyttäytynyt asiallisesti akun irroittamisen/kytkemisen jälkeen. Tulin vain vainoharhaiseksi, kun lueskelin, että tässä Bimmerissä on erilaista sähköä, kuin muissa autoissa.

      Plus että eikös sillä akulla voi kuitenkin ajaa koodattavaksi, ettei tarvitse miehistöä ja kalustoa ajattaa tänne tallille...

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by cerwo View Post
        Kiitos vastauksesta.

        Joo, akku onkin menossa vaihtoon. Tuo, että akkulaturi ei löytänyt(?) yhteyttä akkuun, saattaakin johtua siitä, että akku on oikosulussa.

        Ja kun se akku on ilmeisesti joka tapauksessa vainaa, lienee sama, vaihdanko sen nyt tallissa, vai otetaanko se irti akkukaupassa?

        Yritin foorumilta löytää lisätietoja siitä, että kun akun vaihdon yhteydessä on joillakin tullut ongelmia navin tms. kanssa, niin onko ongelmat "vakio" tässä mallissa? Vai pitääkö vain kokeilla.
        Olen muutamankin akun autoihin vaihtanut ja tuo paljon uudempikin (muun merkkinen) kalusto on käyttäytynyt asiallisesti akun irroittamisen/kytkemisen jälkeen. Tulin vain vainoharhaiseksi, kun lueskelin, että tässä Bimmerissä on erilaista sähköä, kuin muissa autoissa.

        Plus että eikös sillä akulla voi kuitenkin ajaa koodattavaksi, ettei tarvitse miehistöä ja kalustoa ajattaa tänne tallille...
        Ei näissä ole mitään sen kummempaa sähköä kuin muissakaan. Entinen akku irti, uusi tilalle ja ajat sitten vaikka jonkun foorumilaisen luokse, joka hoitaa sitten uuden akun rekisteröinnin ja tarvittaessa koodauksen (jos akku on eri kokoinen tai tyypinen). Monet akkuliikkeet on edelleen ihan kujalla siitä akun koodaamisesta näissä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • cerwo
          BTCF Member
          • Apr 2020
          • 29
          • Päijät-Häme

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Ei näissä ole mitään sen kummempaa sähköä kuin muissakaan. Entinen akku irti, uusi tilalle ja ajat sitten vaikka jonkun foorumilaisen luokse, joka hoitaa sitten uuden akun rekisteröinnin ja tarvittaessa koodauksen (jos akku on eri kokoinen tai tyypinen). Monet akkuliikkeet on edelleen ihan kujalla siitä akun koodaamisesta näissä.
          Tänks!

          Ajattelinkin, että tässä ihan maalaisjärki voittaa.

          Paikallinen merkkiliike ei ole vuosien mittaan saanut minulta montaakaan pistettä. Olen käyttänyt siellä Audia ynnä Bemaria ja olen tavannut vain yhden "riittävän" asiallisen ihmisen (joo, kärjistän) -tiedän, että mainintani saattaa jotakuta lukijaa kirvellä mutta liike on itsekin myöntänyt täysin käsittämättömien episodien jälkeen menetelleensä vähän huolimattomasti.

          Syksyllä, kun käytin tätä kesäautoani huollossa, oli viimeinen pisara se, kun tunnin-puolentoista pikkuhuollon ajan päätin odotella liikkeessä saadakseni auton iltapäivällä alleni. No, kun liike oli illalla suljettu, joku tuli kysymään oliko minulla jotakin asiaa...

          Antaa tuon olla, en kuitenkaan kuulu niihin kusipäihin, jotka valittavat joka kömmähdyksestä ja tuolloinkin huolto tuli tehtyä sovitun mukaisesti.

          Asiaan. Kun en tunne ketään foorumilaista, soitin em. liikkeesen ja kysyin tuosta akun rekisteröinnistä/koodaamisesta ja sain vastauksen, että entisenlaiseen akkuun vaihdettaessa maksaa toimenpide vähän toista sataa ja jos vaihdan erilaiseen akkuun (isompaan), pitää koko kiesin piuhojen välinen elämä päivittää. Maksaa yli kaksi sataa!

          Onko tämä nyt oikeasti näin?

          Voisikos joku vähän valottaa, mihin tuo perustuu.

          Vaarista tuntuu nyt siltä, että jos virta-avaimesta kuihtuu paristo, pitää ostaa uusi auto. Mieluimmin ensi vuoden mallia.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by cerwo View Post
            Tänks!

            Ajattelinkin, että tässä ihan maalaisjärki voittaa.

            Paikallinen merkkiliike ei ole vuosien mittaan saanut minulta montaakaan pistettä. Olen käyttänyt siellä Audia ynnä Bemaria ja olen tavannut vain yhden "riittävän" asiallisen ihmisen (joo, kärjistän) -tiedän, että mainintani saattaa jotakuta lukijaa kirvellä mutta liike on itsekin myöntänyt täysin käsittämättömien episodien jälkeen menetelleensä vähän huolimattomasti.

            Syksyllä, kun käytin tätä kesäautoani huollossa, oli viimeinen pisara se, kun tunnin-puolentoista pikkuhuollon ajan päätin odotella liikkeessä saadakseni auton iltapäivällä alleni. No, kun liike oli illalla suljettu, joku tuli kysymään oliko minulla jotakin asiaa...

            Antaa tuon olla, en kuitenkaan kuulu niihin kusipäihin, jotka valittavat joka kömmähdyksestä ja tuolloinkin huolto tuli tehtyä sovitun mukaisesti.

            Asiaan. Kun en tunne ketään foorumilaista, soitin em. liikkeesen ja kysyin tuosta akun rekisteröinnistä/koodaamisesta ja sain vastauksen, että entisenlaiseen akkuun vaihdettaessa maksaa toimenpide vähän toista sataa ja jos vaihdan erilaiseen akkuun (isompaan), pitää koko kiesin piuhojen välinen elämä päivittää. Maksaa yli kaksi sataa!

            Onko tämä nyt oikeasti näin?

            Voisikos joku vähän valottaa, mihin tuo perustuu.

            Vaarista tuntuu nyt siltä, että jos virta-avaimesta kuihtuu paristo, pitää ostaa uusi auto. Mieluimmin ensi vuoden mallia.
            Merkkihuollossa homma menee juuri noin akun vaihdon osalta. Ei me foorumilaiset purra, joku foorumilainen hoitaa tuon kohtuu korvauksella kuntoon. Sulla kun ei näy profiilissa paikkakuntaa, niin ei voi suoraan ketään suosittaa. Etänäkin tämän voi tehdä.

            Syy miksi tämä menee näin on se, että autossa on älykäslataus ja sille pitää aina kertoa kun akku vaihtuu.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • algernon
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 288
              • Turku, Suami

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Merkkihuollossa homma menee juuri noin akun vaihdon osalta. Ei me foorumilaiset purra, joku foorumilainen hoitaa tuon kohtuu korvauksella kuntoon. Sulla kun ei näy profiilissa paikkakuntaa, niin ei voi suoraan ketään suosittaa. Etänäkin tämän voi tehdä.

              Syy miksi tämä menee näin on se, että autossa on älykäslataus ja sille pitää aina kertoa kun akku vaihtuu.
              200€eroa!!

              Vuosisadan kusetus jonka olisi voinut hoitaa tunnin koodauksella automaattisesti...BMW varmaan päätti että on parempi "originaali" akkujen menekin kannalta jos tämä ei ole liian helppoa.
              M
              850i -91 (EG11)
              Z3 2.8 -98 (CH31)

              325 -08 (VE31)

              Comment

              • cerwo
                BTCF Member
                • Apr 2020
                • 29
                • Päijät-Häme

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Merkkihuollossa homma menee juuri noin akun vaihdon osalta. Ei me foorumilaiset purra, joku foorumilainen hoitaa tuon kohtuu korvauksella kuntoon. Sulla kun ei näy profiilissa paikkakuntaa, niin ei voi suoraan ketään suosittaa. Etänäkin tämän voi tehdä.

                Syy miksi tämä menee näin on se, että autossa on älykäslataus ja sille pitää aina kertoa kun akku vaihtuu.
                No jops. Tuon lataushomman/softan päivittämisen niiltä osin kyllä ymmärrän, jotta säätyrin toleranssi muuttuu. Mutta että yli 200 -hyi. Mikäs taika siinä on, että erilaiseen akkuun vaihdetaessa pitää kaikki "mukavuustoiminnotkin" päivittää (merkkiliikkeen kommentti)?

                Eipäs näköjään olekaan paikkakuntaa profiilissa -tosin tuossa alkuperäisessä viestissä huutelin apua Päijät-Hämeestä. Asun Lahden seudulla.

                Onko muutekseen mitään järkeä hommata muutamaa ämpäriä suurempi akku, kuten olin kuvitellut? En oikeastaan koskaan aja tuolla autolla lyhyitä matkoja, joten pitäisi kyllä ehtiä lataamaan kohtalaisesti. Siinä on nyt ollut 70 Ah ja katto ym. härpäkkeet ovat toimineet ihan ok. 80 Ah?

                Paitsi ovien lukot. Mutta se nyt ei liity akkuun, tuntuu olevan tyyppivika? Täytyykin selailla, mistä osastolta siihen löytyy apuja.

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #9
                  Paat siihen samanlaisen akun tilalle ja sillä hyvä. Muusta ei tartte murehtia.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by cerwo View Post
                    No jops. Tuon lataushomman/softan päivittämisen niiltä osin kyllä ymmärrän, jotta säätyrin toleranssi muuttuu. Mutta että yli 200 -hyi. Mikäs taika siinä on, että erilaiseen akkuun vaihdetaessa pitää kaikki "mukavuustoiminnotkin" päivittää (merkkiliikkeen kommentti)?

                    Eipäs näköjään olekaan paikkakuntaa profiilissa -tosin tuossa alkuperäisessä viestissä huutelin apua Päijät-Hämeestä. Asun Lahden seudulla.

                    Onko muutekseen mitään järkeä hommata muutamaa ämpäriä suurempi akku, kuten olin kuvitellut? En oikeastaan koskaan aja tuolla autolla lyhyitä matkoja, joten pitäisi kyllä ehtiä lataamaan kohtalaisesti. Siinä on nyt ollut 70 Ah ja katto ym. härpäkkeet ovat toimineet ihan ok. 80 Ah?

                    Paitsi ovien lukot. Mutta se nyt ei liity akkuun, tuntuu olevan tyyppivika? Täytyykin selailla, mistä osastolta siihen löytyy apuja.
                    Se johtuu ihan BMW AG linjauksesta, että auton softat päivitetään aina kun koodauksiin tulee muutoksia, esim tuo akku tyypin/koon vaihtuminen. Harrastajilla kuten itsellänikin on sitten käytössä laitteet, jolla pelkkä muutos tehdään varustelistaan ja tehdään tarvittavat koodaukset. Niitä softia ei ole pakko päivittää. Softapäivitykset joskus korjaa ongelmia autossa, joten siinä mielessä ymmärrän tuon BMW linjauksen. Kuluttajan kannalta toki hieman kallis päätös.

                    Eipä siitä akun isommaksi vaihtamisesta juuri hyötyä ole, kun kyseessä on ilmeisesti kesäauto eikä tule edes pätkäajoa. Ensi talveksi vaan sinne ylläpitolaturi, niin on akku iskussa keväällä.


                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Paat siihen samanlaisen akun tilalle ja sillä hyvä. Muusta ei tartte murehtia.
                    Homma toimi noin sen E30 kohdalla, nykylaitteissa pitää kyllä akun vaihto rekisteröidä, että auto lataa akkua oikein.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #11
                      Jos siis laittaa saman akun tilalle? Sen käsitän että jos laitetaan isompi akku niin jotain pitää näpytellä mutta jos laittaa samanlaisen niin mitä silloin pitää tehdä. Osaako auto muuttaa latausta itsestään kun akku menee huonoksi mutta ei sit osaa muuttaa sitä takaisin kun vaihtaa uuden akun:think
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by GOOFY View Post
                        Jos siis laittaa saman akun tilalle? Sen käsitän että jos laitetaan isompi akku niin jotain pitää näpytellä mutta jos laittaa samanlaisen niin mitä silloin pitää tehdä. Osaako auto muuttaa latausta itsestään kun akku menee huonoksi mutta ei sit osaa muuttaa sitä takaisin kun vaihtaa uuden akun:think
                        Kyllä aina rekisteröidään akun vaihto niissä BMW malleissa, joissa on IBS. Jos laitetaan isompi akku, niin sitten muutetaan varustelistaa ja koodataan. Vaikka kävisit sieltä marmorilta samanlaisen akun BMW:n leimoilla, niin silti rekisteröidään. Sen jälkeen sitten rekisteröidään akun vaihto. Tämä nyt löytyy ihan virallisista BMW dokumenteista, joten näin se vaan menee. Vaatiin tuon nollauksen, että alkaa sitten lataamaan kuten uutta akkua kuuluu ladata.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • cerwo
                          BTCF Member
                          • Apr 2020
                          • 29
                          • Päijät-Häme

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kyllä aina rekisteröidään akun vaihto niissä BMW malleissa, joissa on IBS. Jos laitetaan isompi akku, niin sitten muutetaan varustelistaa ja koodataan. Vaikka kävisit sieltä marmorilta samanlaisen akun BMW:n leimoilla, niin silti rekisteröidään. Sen jälkeen sitten rekisteröidään akun vaihto. Tämä nyt löytyy ihan virallisista BMW dokumenteista, joten näin se vaan menee. Vaatiin tuon nollauksen, että alkaa sitten lataamaan kuten uutta akkua kuuluu ladata.
                          Edelleen palaan tähän asiaan.

                          Onko tuo mainitsemasi varustelistan muuttaminen (jos isompi akku) vielä eri asia, kuin uuden akun (arvoineen) "ilmoittaminen" autolle?

                          Saatankin nimittäin saada tuolla omalla OBD:lla muutettua tietoihin uuden akun. Laite on aikanaan ostettu noita muita autoja varten ja silläpä ei ole koskaan akkuasioihin tarvinnut puuttua (Launch CRP MOT).

                          Maksan kyllä mielelläni jollekin foorumilaiselle tuosta koodauksesta mutta jos selviän asiasta omin avuin, niin ei tarvitsisi lähteä erikseen ketään vaivaamaan.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by cerwo View Post
                            Edelleen palaan tähän asiaan.

                            Onko tuo mainitsemasi varustelistan muuttaminen (jos isompi akku) vielä eri asia, kuin uuden akun (arvoineen) "ilmoittaminen" autolle?

                            Saatankin nimittäin saada tuolla omalla OBD:lla muutettua tietoihin uuden akun. Laite on aikanaan ostettu noita muita autoja varten ja silläpä ei ole koskaan akkuasioihin tarvinnut puuttua (Launch CRP MOT).

                            Maksan kyllä mielelläni jollekin foorumilaiselle tuosta koodauksesta mutta jos selviän asiasta omin avuin, niin ei tarvitsisi lähteä erikseen ketään vaivaamaan.
                            Kyllä varustelistan muuttaminen on eri asia. Toki ei sitä varustelistaa nyt pakko ole muuttaa, mutta jatkoa ajatellin olisi ihan hyvä muuttaa. Tulevaisuudessa varustelistan mukaan koodattaessa sitten muuttuu se akun koko takaisin. Launch testeristä ei itsellä ole kokemusta koodauksien osalta, niin en tiedä muuttaako tuo samalla varustelistan, vai koodaa pelkästään vaan ohjainlaitteen.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • cerwo
                              BTCF Member
                              • Apr 2020
                              • 29
                              • Päijät-Häme

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kyllä varustelistan muuttaminen on eri asia. Toki ei sitä varustelistaa nyt pakko ole muuttaa, mutta jatkoa ajatellin olisi ihan hyvä muuttaa. Tulevaisuudessa varustelistan mukaan koodattaessa sitten muuttuu se akun koko takaisin. Launch testeristä ei itsellä ole kokemusta koodauksien osalta, niin en tiedä muuttaako tuo samalla varustelistan, vai koodaa pelkästään vaan ohjainlaitteen.
                              Kiitokset hyvistä neuvoista!

                              Näkeekös sitä varustelistaa yleensä testereillä (muistaakseni Volvosta sain tuolla tuolla jonkun listan esille mutten muista/noteerannut mitä akusta tms. kertoi)?

                              Ja jos nyt päädyn pykälää isompaan akkuun, niin olenko tulkinnut kuvista oikein, että siellä on alakiinnikkeen ruuville reikä pidemmällekin akulle? Pitää nyt vielä täällä kysellä, kun se auto on jonkin matkan päässä ja se samperin takaluukku edelleen kiinni.

                              Kunhan nyt pääsen huomenissa sen koslan kimppuun, niin kokeilen miten käy. Tulen sitten tänne takaisin ruikuttamaan...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎