Moro. Täällä uusi uhri.
Tuli hommattua syksyllä tuollainen Z4 35i 2010.
Ajelin jonkin aikaa ja sitten talveksi (lämpimään) talliin. Kumma juttu että akussa ei ole nyt keväällä minkäänlaista henkeä... 70 Ah AGM.
Olis pari ampeerihenkistä kysymystä, josko täältä löytyisi aiheeseen perehtyneitä harrastajia.
Lykkäsin Ctekin laturin konehuoneen "napohin" kiinni mutta parin minuutin kuluttua tuo alkoi vilkuttaa virtavaloa, eli ei ilmeisesti saanut kontaktia akkuun.
Takaluukku on tietenkin kiinni ja lukossa, joten en päässyt rassaamaan kytkentöjä, tai mittaamaan akkua. Joo tiedän, että olis vähän pitänyt miettiä talvella.
Mitäs nyt? Käytössä olisi irrallinen terve akku (ei tämän auton), jolla saisin kaiketi luukun auki -eikös sen voi kytkeä niihin konehuoneen napoihin?
No sitten. Räjäytänkö myllyn apuakulla käymään ja ajan akkuliikkeeseen, vai avaanko vain luukun ja hommaan/vaihdan akun itse?
Auto on siis aivan kuollut, joten onko siinä jo nyt mennyt jokin heikkovirtaosasto niin död, että sille joutuu jotakin tekemään, vaikka keksinnön saisikin apuvirralla käymään?
Auton akku on alkuperäinen, joten vaihdan sen joka tapauksessa. Sen myötä uuden akun koodaaminen lienee myös edessä -kenelläkään tietoa kuka hoitaisi Päijät-Hämeessä?
Tuolla minun LAUNCHin CRP MOTilla ei taida onnistua, vaikka sillä kyllä päässee "bat.reset"-saakka (siitä eteenpäin en tiedä)?
Voi ziisös, kun tuli pitkä tarina. Sorry. Mutta jos joku vaivautuu lukemaan ja neuvomaan vaaria, kun en oiken löytänyt/osannut hakea foorumilta vastauksia.
Ai niin; mahtuukohan tuohon vehkeeseen isompi akku? Onko kukaan vaihdellut ja jos, niin minkä kokoista?
Tuli hommattua syksyllä tuollainen Z4 35i 2010.
Ajelin jonkin aikaa ja sitten talveksi (lämpimään) talliin. Kumma juttu että akussa ei ole nyt keväällä minkäänlaista henkeä... 70 Ah AGM.
Olis pari ampeerihenkistä kysymystä, josko täältä löytyisi aiheeseen perehtyneitä harrastajia.
Lykkäsin Ctekin laturin konehuoneen "napohin" kiinni mutta parin minuutin kuluttua tuo alkoi vilkuttaa virtavaloa, eli ei ilmeisesti saanut kontaktia akkuun.
Takaluukku on tietenkin kiinni ja lukossa, joten en päässyt rassaamaan kytkentöjä, tai mittaamaan akkua. Joo tiedän, että olis vähän pitänyt miettiä talvella.
Mitäs nyt? Käytössä olisi irrallinen terve akku (ei tämän auton), jolla saisin kaiketi luukun auki -eikös sen voi kytkeä niihin konehuoneen napoihin?
No sitten. Räjäytänkö myllyn apuakulla käymään ja ajan akkuliikkeeseen, vai avaanko vain luukun ja hommaan/vaihdan akun itse?
Auto on siis aivan kuollut, joten onko siinä jo nyt mennyt jokin heikkovirtaosasto niin död, että sille joutuu jotakin tekemään, vaikka keksinnön saisikin apuvirralla käymään?
Auton akku on alkuperäinen, joten vaihdan sen joka tapauksessa. Sen myötä uuden akun koodaaminen lienee myös edessä -kenelläkään tietoa kuka hoitaisi Päijät-Hämeessä?
Tuolla minun LAUNCHin CRP MOTilla ei taida onnistua, vaikka sillä kyllä päässee "bat.reset"-saakka (siitä eteenpäin en tiedä)?
Voi ziisös, kun tuli pitkä tarina. Sorry. Mutta jos joku vaivautuu lukemaan ja neuvomaan vaaria, kun en oiken löytänyt/osannut hakea foorumilta vastauksia.
Ai niin; mahtuukohan tuohon vehkeeseen isompi akku? Onko kukaan vaihdellut ja jos, niin minkä kokoista?
Comment