Originally posted by cerwo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akkuongelma
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostRiippuu varman testeristä mitä näkee. BMW softilla näkyy, esim. ISTAlla näyttää ajoneuvon tiedoissa.
Akku tuli vaihdettua ja koodauskin hoidettua pienen mutkan kautta. Tuolla Launchillani pääsin kyllä kuittaamaan akun vaihdon mutta ampeerituntien muutosta ei suostunut ottamaan.
Ko. laitteessa on se huono puoli, että ei kerro syytä, miksi jokin toiminne menee vain osin läpi -tai ainakin näin sen tulkitsin kun katselin noita hi-fi-miesten laitteita.
Nokkapelti kiinni, kuskin turvavyö auki ja CD-levy soittimessa... Nuo nyt ainakin riitti siihen, ettei ohjelma edennyt(?).
Sitten vanhan 3-sarjalaisen kimppuun -aina jokin kosla renaa. = E46 ei tunnista avainta!
Comment
-
-
Akkuongelma saa uusia käänteitä.
Jännite hiipuu uudesta akusta. 1-2 päivää käynnistämättä ja navoista (kengät kiinni) jännite 12,18 V. Vanhojen oppien mukaan akkuhan ei ole edes puolillaan.
Eli uusi AGM-akku; 80 Ah, ladattiin ennen asennusta akunvalmistajan ohjeen mukaan (tosin Ctekillä mutta kuitenkin yön yli).
Sitten akunvaihdon/eri Ah:n koodaus autoon onnistuneesti(?) -tehtiin autokorjaamossa -ei mikään nyrkkipaja.
Tuokin vielä niin, että sinne korjaamolle ajettiin n. 60 km suuntaansa ja koslalla ei ole muutenkaan ajettu kertaakaan alle 13 km matkaa.
Ovia on muutaman kerran pihassa auottu ja nokkapelti ollut muista syistä auki pariin otteeseen useamman tunnin (mutta senkin jälkeen on ajeltu pitkähköjä matkoja ja sama juttu).
Latausjännitteen voisin vielä tarkistaa, kun en muista, mitä näytti tämän uuden akun kanssa mitatessani -lienee ollut kuitenkin yli 14 V, koska ei aiheuttanut minulla suurempaa yskää.
Autoon ei ole asennettu mitään ylimääräistä (paitsi kiinteä latausjohto tuolle Ctekille).
Ja vaikka se täyttää kohta 10 v., ei kilsoja ole tullut kuin vähän yli 30 tuhatta.
Vikakoodit näyttää nollaa (en tosin ole tutustunut saanko laitteestani irti juoksevia Ampeereita jostakin, kun ei ole koskaan tarvinnut...).
Mitäs nyt?
Comment
-
-
Originally posted by cerwo View PostAkkuongelma saa uusia käänteitä.
Jännite hiipuu uudesta akusta. 1-2 päivää käynnistämättä ja navoista (kengät kiinni) jännite 12,18 V. Vanhojen oppien mukaan akkuhan ei ole edes puolillaan.
Eli uusi AGM-akku; 80 Ah, ladattiin ennen asennusta akunvalmistajan ohjeen mukaan (tosin Ctekillä mutta kuitenkin yön yli).
Sitten akunvaihdon/eri Ah:n koodaus autoon onnistuneesti(?) -tehtiin autokorjaamossa -ei mikään nyrkkipaja.
Tuokin vielä niin, että sinne korjaamolle ajettiin n. 60 km suuntaansa ja koslalla ei ole muutenkaan ajettu kertaakaan alle 13 km matkaa.
Ovia on muutaman kerran pihassa auottu ja nokkapelti ollut muista syistä auki pariin otteeseen useamman tunnin (mutta senkin jälkeen on ajeltu pitkähköjä matkoja ja sama juttu).
Latausjännitteen voisin vielä tarkistaa, kun en muista, mitä näytti tämän uuden akun kanssa mitatessani -lienee ollut kuitenkin yli 14 V, koska ei aiheuttanut minulla suurempaa yskää.
Autoon ei ole asennettu mitään ylimääräistä (paitsi kiinteä latausjohto tuolle Ctekille).
Ja vaikka se täyttää kohta 10 v., ei kilsoja ole tullut kuin vähän yli 30 tuhatta.
Vikakoodit näyttää nollaa (en tosin ole tutustunut saanko laitteestani irti juoksevia Ampeereita jostakin, kun ei ole koskaan tarvinnut...).
Mitäs nyt?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPaljon virrankulutus kun auto on "nukahtanut"? Ellei "nukahda", niin sitten tutkimaan miksi ei.
Mistä tiedän, että pitäisi nukkua -antaako vain ajan kulua (X min)?
Ja mistä välistä viisaimmin mittaan virran, että saan kaikki sarjaan?
Sellanen pisti silmään, kun laitoin OBD:n kiinni, että osastolla "Transmission Control Module - EGS/DKG/SMG" antoi kohtiin "Specified current control valve PV6" ja "Specified current control valve PV7" arvot 1.23 A ja 0.72 A
(A:n sarakkeen kohdalla kyllä luki selvällä suomen kielellä "Yksikkö")
Onkohan nuo tosiaankin ampeereja...? Mutta eihän tuo liene ollutkaan unissaan, kun virta oli tietenkin päällä.
Comment
-
-
Originally posted by cerwo View PostKiitos vastauksesta.
Mistä tiedän, että pitäisi nukkua -antaako vain ajan kulua (X min)?
Ja mistä välistä viisaimmin mittaan virran, että saan kaikki sarjaan?
Sellanen pisti silmään, kun laitoin OBD:n kiinni, että osastolla "Transmission Control Module - EGS/DKG/SMG" antoi kohtiin "Specified current control valve PV6" ja "Specified current control valve PV7" arvot 1.23 A ja 0.72 A
(A:n sarakkeen kohdalla kyllä luki selvällä suomen kielellä "Yksikkö")
Onkohan nuo tosiaankin ampeereja...? Mutta eihän tuo liene ollutkaan unissaan, kun virta oli tietenkin päällä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMuistaakseni n. 30 min päästä auton pitäisi nukkua. Automaatissa kannattaa katsoa sammuuko vaihdekepin valo. Mittaa vaikka akun maakaapelista pihtimittarilla.
Onkohan tämä edes mahdollista? Liekö ollut mittari oikein päin. Pitää ottaa huomenna uudelleen.
Auto oli seissyt koko illan, ei lukossa ja tietenkin takaluukku auki.
Tiedä sitten johtuiko tuo plusnavan toleranssi siitä, että auto "surisi" välillä...
Comment
-
-
Jatketaan. Nyt annoin auton seistä takaluukku auki (muuten lukossa) niin pitkään, että ilmeisesti nukahti -ainakin takaluukun valokin sammui. =Yli puoli tuntia.
Pihtimittarilla miinusjohdosta 0.20A ja plussasta 0.10A.
(Eilen avasin sen takaluukun mittausta varten ja kuulosti siltä, että se surisi itsekseen, eli ei ollut kovin sikeässä unessa.)
Jos tämä on oikea tulos, niin onkos tuokin vielä liikaa?
Jännitettä en nyt mitannut, kun ajelin juuri sillä muutaman kymmentä kilsaa. Katsotaan aamulla.
Eilen vielä mittasin akun jännitteen ja kyllä se vain oli pudonnut alle 12.5 voltin. Voiko tuo uusi akku olla jotenkin viallinen? Kehtaanko edes sanoa ostaneeni sen alennusmyynnistä...
Comment
-
-
Originally posted by TMB View PostJos toi 100-200mA on oikeasti purkuvirta kun auto on "nukuksissa" niin onhan se aika reilusti. Mun käsittääkseni 10mA olis oikeampi kokoluokka.
Noloa tunnustaa, jos on pilkkuvirhe. On kuitenkin tullut tähän ikään mittailtua erilaisia asioita muutaman sataa kertaa. En tosin ole ammattilainen ja mittauskalustonkin olen saanut perintönä... Pitäis varmaankin opetella niitä käyttämään.
Comment
-
Comment