Announcement

Collapse
No announcement yet.

E85 akun vaihto/koodaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanhus
    Newbiemmer
    • May 2020
    • 21
    • Espoo

    E85 akun vaihto/koodaus

    Miten on, tarvitaanko E85:ssä uuden akun koodaus vai meneekö ilman?

    Talviseisonnan jäljiltä oli alkuperäinen 14.5v vanha akku sitten kuollut (vai oliko?), kun ei latauksesta huolimatta lähtenyt käyntiin. Vähän naksutteli releitä muttei edes yrittänyt pyörittää. Heivasin sitten mäkeen ja hommasin uuden Exiden.

    Nyt hyytyi sitten pihaan eikä lähde toisella akulla käyntiin. Exiden latasin ja siirsin vanhaan kolmoseen, ei mitään ongelmaa siellä. Kolmosen akulla (ladattu sekin) releet naksui, ei mitäään. Uusi yritys latauksen jälkeen, mutta kaikki kyykähtää kun kääntää käynnistysasentoon.

    Mistä tuollaista vikaa lähtisi etsimään, onko uuden akun koodaus tarpeen. Etsin aiheesta infoa ja olen löytänyt kumpaakin tietoa. Laakkosella tietysti sanotaan että tulee koodata...
    Z4 2.5 E85
  • Marko05
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 23
    • Kouvola

    #2
    STARTTI HAJALLA !


    Akkua ei tarvi koodata BMW E85 Z4 2003-2007.

    Comment

    • Mosse
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 60

      #3
      Jep, uus startti ja menoksi.

      Comment

      • Vanhus
        Newbiemmer
        • May 2020
        • 21
        • Espoo

        #4
        Tänx, tuohon starttiin päädyin itsekin. Onko toi starttivika yleinen ja onko yleensä koko startti vai esim solenoidi? Ei ole tällaista vikaa ennen kävellyt vastaan
        Z4 2.5 E85

        Comment

        • Marko05
          Newbiemmer
          • Jul 2012
          • 23
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Vanhus View Post
          Tänx, tuohon starttiin päädyin itsekin. Onko toi starttivika yleinen ja onko yleensä koko startti vai esim solenoidi? Ei ole tällaista vikaa ennen kävellyt vastaan

          Mulla oli vuosi sitten toi sama ongelma ja koko startin uusin.


          Yläkautta pystyy vaihtamaan eikä tarvi purkaa mitään muuta tieltä pois vaan mahtuu aivan helposti.


          Noin 15 minuuttia irroitus ja saman 15min verran uuden asennus.


          Tarkkana vaan että tulee oikeanlainen startti oikeanlaisilla liitoksilla...johtoliitoksilla siis.


          Jos haluat pari kuvaa sähköpostiisi vinkikisi niin ota yhteyttä.


          p.040-7279108

          Comment

          • Vanhus
            Newbiemmer
            • May 2020
            • 21
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Marko05 View Post
            Mulla oli vuosi sitten toi sama ongelma ja koko startin uusin.


            Yläkautta pystyy vaihtamaan eikä tarvi purkaa mitään muuta tieltä pois vaan mahtuu aivan helposti.


            Noin 15 minuuttia irroitus ja saman 15min verran uuden asennus.


            Tarkkana vaan että tulee oikeanlainen startti oikeanlaisilla liitoksilla...johtoliitoksilla siis.


            Jos haluat pari kuvaa sähköpostiisi vinkikisi niin ota yhteyttä.


            p.040-7279108
            Tänx! Viestiä lähetetty
            Z4 2.5 E85

            Comment

            • Vanhus
              Newbiemmer
              • May 2020
              • 21
              • Espoo

              #7
              Startti ei vikana, laturin kimppuun seuraavaksi.

              Jossakin matkalla lyö lujaa oikariin kun kääntää startille. Kyykkää heti ja imasee laakista akun tyhjäksi. Hyviä arvauksia otetaan vastaan
              Z4 2.5 E85

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by Vanhus View Post
                Startti ei vikana, laturin kimppuun seuraavaksi.

                Jossakin matkalla lyö lujaa oikariin kun kääntää startille. Kyykkää heti ja imasee laakista akun tyhjäksi. Hyviä arvauksia otetaan vastaan

                Löysä tai mädäntynyt liitos sieltä taitaa löytyä.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Jos se nyt oikeasti lyö kunnolla oikoseen ja tyhjentää kerrasta akun, niin kyllä sieltä pitäisi alkaa savun nousta jostain. Itse veikkaan kanssa sitä hapantunut liitosta.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Vanhus
                    Newbiemmer
                    • May 2020
                    • 21
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Jos se nyt oikeasti lyö kunnolla oikoseen ja tyhjentää kerrasta akun, niin kyllä sieltä pitäisi alkaa savun nousta jostain. Itse veikkaan kanssa sitä hapantunut liitosta.
                    Ei tule sitä sinistä savua joilla sähkölaitteet toimii eikä sen hajuakaan, vaikka kyykähtää laakista. Sulakkeet kaikki katsottu eikä niissä mitään. Pakko mittailla startilta eteenpäin ja katsoa vielä kaikki uudestaan. Onhan siellä vaikka rotta voinut nakertaa piuhaa.

                    Peli siis lähti uudella akulla heti seisonnasta ja toimi pari viikkoa mainiosti. Kylmässä hallissa seissyt talven ja kaikki kuivaa (ei kosteaa).

                    Tuli startin vaihdon jälkeen ketutus, joten kun nyt juhannuksesta toipuu niin tutkitaan noita piuhoja (ja laturia) mittarin kanssa.

                    Mutta tänx vaan edelleen ajatuksista. Lisääkin saa tarjota. Kaikenlaisia vikoja on autoissa ollut matkan varrella, mutta tämä on kyllä omanlaisensa
                    Z4 2.5 E85

                    Comment

                    • Vanhus
                      Newbiemmer
                      • May 2020
                      • 21
                      • Espoo

                      #11
                      Maadoitusvika. Akun maakaapelin irroitus ja kontaktin putsaus, taas toimii. Kiitokset kommenteista.
                      Z4 2.5 E85

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎